کد خبر : 31112
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴

یک نشریه‌ی دانشگاه گیلان برگزیده‌ی جشنواره‌ی پژوهشگران و فناوران کشور شد

یک نشریه‌ی دانشگاه گیلان برگزیده‌ی جشنواره‌ی پژوهشگران و فناوران کشور شد

هاتف‌خبر – روابط عمومی دانشگاه گیلان از نشریه‌ی «CJES» این دانشگاه به عنوان نشریه‌ی برگزیده‌ی «بیست و یکمین جشنواره‌ی پژوهشگران و فناوران کشور در سال ۱۳۹۹» خبر داد.

هاتف‌خبر – روابط عمومی دانشگاه گیلان از نشریه‌ی «CJES» این دانشگاه به عنوان نشریه‌ی برگزیده‌ی «بیست و یکمین جشنواره‌ی پژوهشگران و فناوران کشور در سال ۱۳۹۹» خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» آیین پایانی «بیست و یکمین جشنواره‌ی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده‌ی کشور» با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر‌ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در «تالار شهدای جهاد علمی وزارت علوم» به صورت حضوری و پخش به صورت وبیناری برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری کشور برگزار شد.
در این جشنواره نشریه‌ی «Caspian Journal of Environmental Sciences» به سردبیری دکتر مسعود ستاری عضو هیات علمی گروه مهندسی شیلات دانشکده‌ی منابع طبیعی دانشگاه گیلان به عنوان نشریه‌ی برگزیده‌ی این جشنواره معرفی شد.
مجله‌ی «علوم محیطی کاسپین» به زبان انگلیسی منتشر می‌شود که مقالات تحقیقاتی اصل در تمام زمینه‌های علوم محیطی را به چاپ می‌رساند.


این فصلنامه متعلق به انتشارات رسمی اتحادیه‌ی کشورهای دریای کاسپین است که دانشگاه گیلان در ایران آن را به چاپ می‌رساند و دارای ایندکس ISI است.
معرفی دستاوردهای تحقیقاتی جدید در زمینه‌ی علوم محیطی، گزارشهای مربوط به توسعه‌ی تحقیقات و تجارب پیشرفته، تقویت تبادلات آکادمیک، تقویت همکاری در زمینه‌ی علم و فناوری و مشارکت در گسترش و پیشرفت علوم محیطی و توسعه‌ی پایدار از اهداف انتشار این مجله است.
زمینه‌های مربوط به علوم محیطی که در این مجله به چاپ می‌رسند، شامل تغییرات آب و هوایی، قوانین و سیاستهای زیست‌محیطی، اقتصاد محیط زیست، آلودگیهای محیطی، مدیریت دفع پساب، تجزیه‌ی زیستی، اصلاح(چاره‌جویی)زیستی، آلودگی آبزیان و موجودات خشکی، اکوسیستم جنگلها، تنوع زیستی، هیدرولوژی حوضه‌های آبریز، توسعه‌ی پایدار، حفاظت، ارزیابی زیستی، طراحی آمایش سرزمین، زیست‌شناسی جانوران و گیاهان، هیدروبیولوژی و هیدروشیمی هستند.
این نشریه همچنین در آخرین ارزیابی علمی نشریات علمی – پژوهشی تابعه‌ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1398 حائز رتبه‌ی «الف» شده است.
گفتنی است روابط عمومی دانشگاه گیلان در پایگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه موفقیت به دست آمده را به مسوولان و دست‌اندرکاران این مجله و همچنین جامعه‌ی دانشگاهی تبریک گفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.