کد خبر : 30889
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۴۰

لا به لای خبرها

لا به لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

کارزار اینترنتی برای جلوگیری از تخریب دانشسرای رشت به راه افتاد
هاتف‌خبر – یک کارزار اینترنتی برای جلوگیری از تخریب دانشسرای رشت به راه افتاد که تا لحظه‌ی تهیه‌ی این خبر یکهزار و ۸۷۶ نفر آن را امضا کرده‌اند.
در این درخواست عمومی خطاب به علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ، ارسلان زارع استاندار گیلان و نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی آمده است:
بنای تاریخی دانشسرای شهر رشت، تنها دانشسرای استان گیلان و از معدود دانشسراهای برجای‌ مانده در کشور است. این بنا با قدمتی بیش از ۱۲۰ سال بخشی از هویت و فرهنگ شهر رشت و از آثار ملی ایران است که متأسفانه چند سالی است به حال خود رها شده و در گذر ایام به دلایل مختلف قسمتهایی از سقف آن تخریب شده و با توجه به شرایط جوی شهر رشت بارشهای شدید و مداوم در مقاطع مختلف باعث تضعیف بقایای سقف و عناصر مختلف بنا شده است.
طبق پیش‌بینیهای هواشناسی در زمستان ۱۳۹۹ هم بارشهای شدید و هم برفی سنگین در انتظار این بنا است که با وضعیت موجود، تخریب کامل سقف و وارد آمدن آسیبهای جدی به این اثر ملی تاریخی دور از انتظار نیست.
ما معماران، شهرسازان، هنرمندان، دوستداران و حامیان فرهنگ، هنر و هویت ملی و شهری شهر رشت از مسوولان محترم مربوطه استدعا داریم هریک به سهم خود به هر میزان که در حوزه کاری مسوولیت و توانشان است به فوریت زمینه را برای شروع عملیات حفاظت از بنای تاریخی دانشسرای رشت فراهم آوردند.

 

۱۰ انتشار دهنده‌ی فراخوانهای اعتراضی در رشت دستگیر شدند
فرمانده‌ی نیروی انتظامی‌می‌گوید؛ پلیس اجازه‌ی ناامن کردن فضای کشور را نمی‌دهد
هاتف‌خبر – فرمانده‌ی انتظامی استان گیلان از دستگیری 10 تن که گفته شده از انتشاردهندگان فراخوانهای اعتراضی و تشویش اذهان عمومی در شهر رشت بوده‌اند، خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از منابع خبری سردار عزیزاله ملکی در این باره گفت: در راستای برخورد با تجمعات و اقدامات هنجارشکن، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی و پشت پرده‌ی انتشار فراخوانهای اعتراضی در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان گیلان با اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق فضای مجازی و حقیقی، 10 گرداننده‌ی صفحه‌ی اینستاگرامی که با انتشار مطالب تحریک‌آمیز و بازر نشر استوری نسبت به تشویش اذهان عمومی و شکلگیری تجمعات اعتراضی و خرابکارانه اقدام می‌کردند را در شهر رشت شناسایی و دستگیر کرد.
فرمانده‌ی انتظامی گیلان تحریک مردم به تجمعات غیرقانونی و عضوگیری گسترده به منظور اقدامات خرابکارانه را از دیگر اتهامات این افراد عنوان کرد و اظهار نمود: متهمان در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با اسناد و مدارک به جرائم خود اقرار کردند.
این مقام ارشد انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه میانگین سنی متهمان بین 22 تا 40 سال است گفت: این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی، هرگونه تحرک افراد اخلالگر در فضای حقیقی و مجازی را زیر نظر دارد و اجازه‌ی ناامن کردن فضای آرام کشور را به هیچکس نخواهد داد.

 

هتلهای گیلان ؛ نقاهتگاه بیماران!
هاتف‌خبر – معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اینکه در طوال مدت محدودیتهای کرونایی شاهد تاثیر اعمال محدودیتهای تردد در بخش گردشگری استان گیلان نیز بودیم، گفت: با وجود آنکه مراکز اقامتی استان در حالت استندبای قرار دارند اما با رسیدن میزان تردد به مرز صفر، تقریباً می‌توان گفت مسافر در استان گیلان نیست.
به گزارش «هاتف‌خبر» حمیدرضا آذرپور از ظرفیت خالی هتلهای استان گیلان سخن گفت و تاکید کرد: در شرایطی که هتلها و مراکز اقامتی استان گیلان خالی از مسافر هستند بسیاری از هتلداران که می‌توانند اتاقهای خود را برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران «کرونایی» در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند، آمادگی کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: در این بین بیش از دو هزار تخت در هتلهای مختلف استان آماده‌ی تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی است.

 

گرداننده‌ی کانال صیغه‌یابی در رشت دستگیر شد
هاتف – جانشین پلیس فتا گیلان از دستگیری فردی که با راه‌اندازی کانال همسریابی از شهروندان کلاهبرداری می‌ کرد، خبر داد.
سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر گفت: با رصد مستمر و شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا کانال تلگرامی با عنوان همسریاب که با دریافت شارژ و یا از طریق کارت به کارت از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، مورد شناسایی قرار گرفت و با اقدامات فنی و تخصصی متهم 44 ساله‌ی این پرونده در رشت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم در بازجوییهای اولیه لب به اعتراف گشود و عنوان کرد ادمین کانال یاد شده بوده و با ترفندهای مختلف اقدام به فریب شهروندان می‌ کرد که به همین دلیل پرونده‌ی یاد شده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

 

تور «واکسن کرونا» به ترکیه کلاهبرداری است
هاتف‌خبر – معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با تکذیب برگزاری هر گونه تور ویژه‌ی «واکسن کرونا» از استان به ترکیه اعلام کرد: در صورت دایر شدن تور با این عنوان غیرمجاز بوده و کلاهبرداری است.
به گزارش «هاتف‌خبر» حمیدرضا آذرپور به «ایرنا» گفت: پس از اعلام محدودیتهای «کرونایی» به تقریب دفاتر خدمات مسافری فاقد فعالیت هستند و آنهایی که فعال هستند تنها در زمینه‌ی فروش بلیت اقدام می‌کنند و هر گونه فعالیت تورگردانی در استان تعطیل است.
وی اظهار کرد: در روزهای اخیر تبلیغاتی مبنی بر تور استانبول ویژه‌ی تزریق «واکسن کرونا» همراه با گشت شهری رایگان به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال خبرساز شده که ضمن تکذیب برگزاری این تورها به حتم برگزاری غیرمجاز آن را پیگیری و در صورت صحت اقدام غیرمجاز با برگزارکنندگان هم برخورد قضایی می‌شود.
وی یادآور شد: برخورد با فعالیت افراد و گروه‌های غیرمجاز گردشگری یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت استان است که در راستای طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز و با توجه به افزایش آمار مسافران و تورهای استان گیلان، سامانه‌ی«ساتگ» با همکاری این اداره‌ی کل و نیروی انتظامی طراحی و اجرایی شده است.
آذرپور اظهار کرد: با اجرای این طرح همه‌ی تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت‌کننده در تور در سامانه‌ی یاد شده به وسیله‌ی کارشناسان این اداره‌ی کل تایید می‌شوند و برای تورهای گردشگری کد شناسایی دریافت می‌شود.
وی بیان کرد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی شده و برای برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه‌های سنگین نقدی در نظر گرفته می‌شود.

 

وقتی مدیریت نباشد «پلنگ» هم جانها را به خطر می‌اندازد!
هاتف‌- در خبرها آمده بود که یک چوپان در فومن بر اثر حمله‌ی پلنگ از ناحیه‌ی صورت و دست زخمی شده و در بیمارستان بستری گردیده است.
سرپرست اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان فومن در این باره گفت: چوپانی 52 ساله اهل تنیان صومعه‌سرا که همراه گوسفندانش در منطقه‌ی کوهستانی اشکلیک بود، نزدیک یک چشمه، بر اثر حمله‌ی یک پلنگ از ناحیه‌ی سر، صورت و دست چپ به شدت زخمی شده است.
رضا زمانی افزود: این چوپان زخمی را چند چوپان دیگر پیدا کرده و به بیمارستان منتقل کرده‌اند.
وی از دامداران منطقه خواست برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دردناک از نزدیک شدن به زیستگاه‌های حیات وحش همچون پلنگ و خرس خودداری کنند.

 

گیلانیها مقام نخست مصرف اسکناس کشور را دارند
هاتف – دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان گیلان به خبرنگاران گفت:درحالی که مصرف اسکناس در کشور از زمان شیوع کرونا 60 درصد کاهش یافته است این میزان در استان گیلان تنها 20 درصد است.
سیدرسول میرخلف افزود: گیلانیها رکورددار استفاده از اسکناس در کشورند و این درحالی است که به گفته‌ی پزشکان، اسکناسهای کاغذی یکی از راه‌های مهم انتقال «ویروس کرونا» در کشور است.
وی با بیان اینکه «ویروس کرونا» حدود پنج روز روی پولهای کاغذی ماندگار است، تصریح کرد: برخی از کارمندان شعب بانکها در گیلان به «ویروس کرونا» مبتلا شده‌اند. مردم می‌توانند با کاهش مراجعات به بانکها به کاهش ابتلای کارمندان بانکها به «کرونا ویروس» کمک کنند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان، یکهزار شعبه‌ی فعال و بیش از پنجهزار کاربر در بانکها دارد، از مردم خواست تا بیشتر فعالیتهای بانکی خود را از طریقِ خدماتِ دولت الکترونیک و عابربانکها انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.