کد خبر : 30819
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

موزه‌های تخصصی گیلان افزایش می‌یابند

موزه‌های تخصصی گیلان افزایش می‌یابند

هاتف‌خبر – با صدور مجوز ایجاد سه موزه‌ی تخصصی دیگر در استان، تعداد موزه‌های تخصصی گیلان افزایش می‌یابد.

هاتف‌خبر – با صدور مجوز ایجاد سه موزه‌ی تخصصی دیگر در استان، تعداد موزه‌های تخصصی گیلان افزایش می‌یابد.
به گزارش «هاتف‌خبر» معاون میراث فرهنگی استان گیلان از صدور موافقتنامه‌ی ایجاد موزه‌های تخصصی «حصیر»، «رشتی‌دوزی» و «مردمشناسی عشایر» خبر داد.
دکتر ولی جهانی گفت: مجوز ایجاد سه موزه با عنوانهای «موزه تخصصی حصیر» در «خانه‌ی حصیر ایران» واقع در روستای فشتکه‌ی خمام، «موزه‌ی مردمشناسی عشایر» در «ساختمان میراث فرهنگی شهرستان رضوانشهر» و «موزه‌ی رشتی‌دوزی» در ساختمان «کلاه فرنگی رشت» به وسیله‌ی اداره‌ی کل موزه‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده است.
وی افزود: از جمله مزایای ایجاد موزه‌های تخصصی «حصیربافی» و «رشتی‌دوزی» را شناسایی و معرفی این هنر اصل و سنتی، شناسایی استادان و پیشکسوتان این هنر، جمع‌آوری آثار هنری – سنتی و نمایش آنها و همچنین ایجاد محل درآمدی برای هنرمندان این هنر دستی برشمرد.
معاون میراث فرهنگی استان گیلان افزود: بر اساس اعتبارات پیش‌بینی شده و با همکاری شهرداری، بخشداری و فرمانداری شهرستانها با این اداره‌ی کل به زودی شاهد بهره‌برداری از این سه موزه‌ی تخصصی خواهیم بود که گامی مهم در راستای احیا و معرفی صنایع دستی استان و تقویت اقتصادی هنرمندان شاغل در این زمینه‌ها است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.