کد خبر : 30813
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

دومین دوره‌ی اهدای جایزه‌ی دکتر ابریشم‌چیان برگزار شد

دومین دوره‌ی اهدای جایزه‌ی دکتر ابریشم‌چیان برگزار شد

هاتف‌خبر – دومین دوره‌ی آیین اهدای جایزه‌ی ویژه‌ی دکتر ابریشم‌چیان که به همت خانواده‌ی وی راه‌اندازی شده با حضور دانشجویان برگزیده‌ی این جایزه و مسوولان دانشگاه در اتاق جلسات ریاست دانشگاه گیلان برگزار شد.

هاتف‌خبر – دومین دوره‌ی آیین اهدای جایزه‌ی ویژه‌ی دکتر ابریشم‌چیان که به همت خانواده‌ی وی راه‌اندازی شده با حضور دانشجویان برگزیده‌ی این جایزه و مسوولان دانشگاه در اتاق جلسات ریاست دانشگاه گیلان برگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی دانشگاه گیلان، در این آیین اهدای این جایزه که همزمان با « روز دانشجو» برگزار شد، دکتر احمد رضی این روز را به همه‌ی دانشجویان دانشگاه تبریک گفت و از فعالیتهای عملی، فرهنگی، اجتماعی و نقش‌آفرینیهای دانشجویان در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه گیلان برگزاری این‌ آیین را در شرایط کرونایی به خاطر اهتمام خانواده‌ی شادروان ابریشم‌چیان عنوان نمود و و گفت: به دلیل تنوع فعالیتهای خیرخواهانه همچون ساخت ساختمانهای آموزشی، رسیدگی به امور دانشجویان کم‌بضاعت، خرید تجهیزات، تجهیز کتابخانه و اهدای کتابخانه‌ی شخصی، شادروان دکتر ابریشم‌چیان الگوی خیران آموزش عالی است
نماینده‌ی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گیلان از خانواده‌ی دکتر ابریشم‌چیان برای راه‌اندازی صندوق خیریه به نام آن روانشاد در راستای کمک به دانشجویان کم‌بضاعت و تنوع در ارائه‌ی خدمات به این دانشجویان و همچنین جذب اعتبار برای این صندوق و اهتمام در اجرای ایده‌ی جایزه دکتر ابریشم‌چیان صمیمانه قدردانی کرد.
دکتر رضی در ادامه از دانشجویانی که منتخب دریافت این جایزه شدند نیز خواست تا در فعالیتهای علمی خود به پاس قدردانی و شادی روح آن روانشاد به انتشار نام ایشان که نشانه‌ی خیرخواهی است اهتمام ویژه بورزند.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان هم در این نشست با تبریک «روز دانشجو» از خانواده‌ی شادروان ابریشم‌چیان به سبب بنا نهادن این جایزه به عنوان عاملی برای تشویق و ترغیب دانشجویان به سمت کارهای علمی سپاسگزاری کرد و به تشریح چگونگی تدوین شیوه‌نامه و فرآیند انتخاب دانشجویان برگزیده پرداخت.
دکتر شیرینی همچنین به دانشجویان برگزیده‌ی این جایزه نیز تبریک گفت.
مهندس محمدرضا ابریشم‌چیان فرزند زندۀ‌یاد میرجعفر ابریشم‌چیان هم که در این برنامه به صورت ارتباط زنده‌ی تصویری حضور یافته بود با اشاره به شرایط کرونایی و کم‌شانس بودن در حضور در این برنامه به صورت حضوری، از مسوولان و همه‌ی کسانی که شرایط اهدای این جایزه را فراهم کردند قدردانی کرد.
وی با تبریک به دانشجویانی که این جایزه به آنها تعلق گرفته است گفت: پدرم همیشه انتظار داشت جوانان پس از دانش‌آموختگی و ورود به عرصه‌ی کار، از کمک به دانشگاه، دانشجویان و هموطنان دریغ نکنند و ایده‌ی کمک بدون انتظار را در پیشرفت جامعه نهادینه کنند.
گفتنی است در پایان این برنامه از دانشجویان منتخب با اهدای لوح سپاس و جایزه‌ی نقدی تجلیل شد.
شایان گفتن است توسعه‌ی دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی به متراژ هفت هزار و 300 مترمربع، ساخت ساختمان کلاسها به یاد فرزند زنده‌یادش به مساحت سه هزار و 400 مترمربع و اهدای کتابخانه شخصی خود با دو هزار جلد کتاب از جمله کارهای خیرخواهانه زنده‌یاد دکتر ابریشم‌چیان در دانشگاه گیلان است.
روابط عمومی دانشگاه گیلان دانشجویان دریافت‌کننده‌ی جایزه‌ی دانشجویی دکتر ابریشم‌چیان را به شرح زیر اعلام کرد:
مقطع دکتری: سیده زهرا سیدنوری از دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی، حمیده دارسرایی از دانشکده‌ی علوم کشاورزی و سیده آمنه نجفی‌زاده از دانشکده‌ی علوم پایه
مقطع کارشناسی ارشد: پریسا عزیزی از دانشکده‌ی معماری و هنر، امیرحسین نیکوی درستکار از دانشکده‌ی مهندسی مکانیک و زهرا حسن‌زاده از دانشکده‌ی فنی
مقطع کارشناسی: فاطمه پورغلامی‌نژاد از دانشکده‌ی ادبیات و علوم‌انسانی، سپیده بهرامی از دانشکده‌ی فنی و ایمان کیانیان از دانشکده‌ی ریاضی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.