کد خبر : 30629
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

بیمارستانهای «پورسینا» و «رازی» رشت تجدید بنا می‌شوند

بیمارستانهای «پورسینا» و «رازی» رشت تجدید بنا می‌شوند

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از موافقت سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور با ساخت بیمارستانهای جایگزین «پورسینا» و «رازی» رشت خبر داد و گفت: این دو پروژه‌ی بیمارستانی به صورت دو بلوک بیمارستان جامع در محل بیمارستانهای کنونی «پورسینا» و «رازی» ساخته خواهند شد.

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از موافقت سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور با ساخت بیمارستانهای جایگزین «پورسینا» و «رازی» رشت خبر داد و گفت: این دو پروژه‌ی بیمارستانی به صورت دو بلوک بیمارستان جامع در محل بیمارستانهای کنونی «پورسینا» و «رازی» ساخته خواهند شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، دکتر ارسلان سالاری با حضور در سازمان برنامه‌ و بودجه‌ی کشور با دکتر محمدباقر نوبخت دیدار کرد و در زمینه‌ی اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه‌ی بخش سلامت، جذب پرستاران ۸۹ روزه و دیگر مسایل مهم بهداشت و درمان استان گیلان گفت‌وگو نمود.
دکتر سالاری در این دیدار با اشاره به ناکافی بودن زیرساختهای بخش بهداشت و درمان استان گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه بخشی از زیرساختهای سلامت استان با تلاشهای شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر خادمان مردم رفع شده اما شاخصهای بخش سلامت گیلان در زمینه‌ی زیرساختها همچنان از متوسط شاخصهای بهداشت و درمان کشور بسیار کمتر است.
وی افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم و مسوولان استان گیلان ایجاد «بیمارستان جامع» در رشت است که در یکسال گذشته در چندین نشست با مسوولان عالی کشور همچون رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین مقامات عالی وزارت بهداشت و درمان، مشکلات و چالشهای مرتبط با سلامت طرح شده و برای برون‌رفت از وضعیت کنونی هم به ویژه تجدید بنای «بیمارستانهای پورسینا و رازی» به صورت دو بلوک بیمارستانی جامع در دستور کار قرار گرفت که مورد موافقت مسوولان امر واقع شد و هم‌اکنون فرآیند انجام این پروژه‌ها در سطح ملی در حال پیگیری است.


دکتر سالاری با اشاره به قدمت طولانی و فرسودگی بیمارستانهای رشت به ویژه «پورسینا» و «رازی» خاطر نشان کرد: پیگیری ساخت و گنجاندن طرح توسعه‌ی ‌این بیمارستانها در لایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده کشور در دستور کار قرارگرفت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه‌ی کشور نیز بر اصلاح ساختارهای بخش درمان استان همچون ساخت بیمارستانهای جایگزین «پورسینا» و «رازی» رشت تاکید دارد.
وی همچنین به مساعدت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه‌ی کشور برای توسعه‌ی فضای آموزشی سایت لاکان و همچنین تکمیل زیرساختهای بخش درمان در آن اشاره کرد و گفت: ما به جدیت پیگیر ساخت بیمارستان جایگزین «شفا» در سایت جامع دانشگاهی لاکان هستیم و این مهم نیز با موافقت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه‌ی کشور و بنا بر قول ایشان قرار است در لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ نیز لحاظ شود.
دکتر سالاری با بیان اینکه کشور در شرایط بسیار سخت مالی است و جذب بودجه‌های ملی نیز سخت شده اما ممکن است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای افزایش زیرساختهای سلامت و ارتقای شاخصهای بهره‌وری به کارخواهیم گرفت و تحقق این مهم درگرو همدلی و استفاده از همه‌ی ظرفیتهای موجود استانی و ملی به ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.
دکتر نوبخت نیز در این نشست با درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تبدیل وضعیت پرستاران ۸۹ روزه که در دوران سخت بحران «بیماری کرونا» به یاری کادر درمان استان آمدند، موافقت کرد.
دکتر سالاری هم با بیان اینکه در زمان بحران «بیماری کرونا» تعدادی از پرستاران داوطلب با ایثار و از خود گذشتگی به یاری دانشگاه علوم پزشکی آمدند ودر کنار دیگر پرستاران و کادر درمانی خدوم این دانشگاه به بیماران کرونایی خدمت کردند، گفت: این دانشگاه نیز بنا به وظیفه‌ی ذاتی خود برای جذب و به کارگیری قانونی این گروه از کارکنان از اول سال تا کنون مکاتباتی عدیده با وزارت متبوع و سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور انجام داده بود که بالاخره این مکاتبات و پیگیریها نتیجه داد و با جذب پرستاران قرارداد ۸۹ روزه این دانشگاه به صورت شرکتی موافقت شد که به زودی این گروه از پرستاران قرارداد ۸۹ روزه در قالب نیروهای شرکتی تبدیل وضع خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.