کد خبر : 30494
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

«گردشگری کشاورزی» راهبردی براي «توسعه‌ی روستایی» در دوران «پساکرونایی»

«گردشگری کشاورزی» راهبردی براي «توسعه‌ی روستایی» در دوران «پساکرونایی»

هاتف‌خبر – معاون گردشگری استان گیلان گفت: معاونت گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان آمادگی حمایت از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در بخش «گردشگری کشاورزی» را دارد. به گزارش «هاتف‌خبر» حمیدرضا آذرپور با اعلام این مطلب گفت: دستورالعمل مجوز فعالیت «گردشگری کشاورزی» را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی صادر کرده

هاتف‌خبر – معاون گردشگری استان گیلان گفت: معاونت گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان آمادگی حمایت از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در بخش «گردشگری کشاورزی» را دارد.
به گزارش «هاتف‌خبر» حمیدرضا آذرپور با اعلام این مطلب گفت: دستورالعمل مجوز فعالیت «گردشگری کشاورزی» را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی صادر کرده تا افراد و یا کشاورزانی که می‌خواهند از زمین یا باغهای خود در راستای رونق گردشگری استان استفاده کنند، با مراجعه به این دستورالعمل از چگونگی صدور مجوز لازم آگاه می‌شوند.
معاون گردشگری گیلان در ادامه گفت: این دستورالعمل با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه‌ی پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع قانونی تلاشگران بخش «گردشگری کشاورزی» و استفاده از ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکردشان، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و همچنین کاهش نامطلوب آثار زیست‌محیطی مصوب و برای اجرا ابلاغ شده است.


حمیدرضا آذرپور در ادامه با اشاره به اینکه «گردشگری کشاورزی» شامل همه‌ی فعالیتهایی است که با اهداف آموزشی و تفریحی و یا گذران اوقات فراغت در مزرعه و یا دیگر محیطهای کشاورزی انجام می‌شود.

وی گفت: «گردشگری کشاورزی» شاخه‌یی از «گردشگری روستایی» است که در آن کارآفرینان کشاورزی و اعضای خانوار آنها، خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و نیازهای بازدیدکنندگان در محیطهای کشاورزی ارائه می‌کنند و گردشگران در ازای برخورداری از خدمات یاد شده هزینه‌یی را به کشاورز و خانواده‌ی وی می‌پردازند.
آذرپور همچنین گفت : کسب و کارهای «گردشگری کشاورزی» بیشتر فعالیت‌محور یا تجربه‌گرا هستند و شامل فعالیتهایی همچون کسب تجربه و همکاری در کارهای کشاورزی تولیدی مانند میوه‌چینی، گل‌چینی، ماهیگیری، هرس درختان و آبیاری، تماشای امکانات و تجهیزات مزارع(باغها) و مراکز پرورش گونه‌های حیوانی و پرنده‌نگری، فعالیتهای تفریحی مانند برگزاری تور پیاده‌روی و تفریح و بالن‌سواری بر فراز مزرعه، عکاسی و نقاشی و ارائه‌ی فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی و دامی و عرضه‌ی غذاهای محلی. برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی و برگزاری جشنواره‌ها، رویدادها و همایشها را شامل می شود.


وی با اشاره به رشته‌های مرتبط با این نوع گردشگری نیز گفت: در کنار بخش کشاورزی در روستاها همواره صنایع‌ دستی و بومی به عنوان یکی از مبانی ایجاد شغل نقش ایفا کرده است از این رو گردشگری مزرعه، گردش در باغها، گردشگری برای بازدید از شیوه‌ی دامداری و دامپروری، گردشگری برای بازدید از شیوه‌ی پرورش ماکیان، گردشگری در مراکز وابسته‌ی کشاورزی و شیلات را در شامل می‌شود.
معاون گردشگری استان گیلان در پایان گفت: علاقه‌مندان به این بخش به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشاورزی می‌توانند به معاونت گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در رشت میدان گیل، روبه‌روی بیمارستان رسول اکرم(ص) مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.