کد خبر : 30407
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

جلوی کار هنرمندان بومی گرفته می‌شود، غیربومی‌ها نه! تاکید ارشاد گیلان بر تعطیلی همه‌ی پروژه‌های سینمایی و سریال

جلوی کار هنرمندان بومی گرفته می‌شود، غیربومی‌ها نه! تاکید ارشاد گیلان بر تعطیلی همه‌ی پروژه‌های سینمایی و سریال

هاتف‌خبر – معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر ضرورت تعطیلی فیلمبرداری همه‌ی پروژه‌های سینمایی و سریال در این استان، گفت: با توجه به شرایط بد کرونایی سلامت هنرمندان مهمتر است.

هاتف‌خبر – معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر ضرورت تعطیلی فیلمبرداری همه‌ی پروژه‌های سینمایی و سریال در این استان، گفت: با توجه به شرایط بد کرونایی سلامت هنرمندان مهمتر است.
به گزارش «هاتف‌خبر» سیدامیر مصباح با اشاره به شیوع «ویروس کرونا» و وضعیت بد کشور و گیلان در این زمینه گفت: امروز به دلیل کم توجهی برخی از هموطنان به توصیه‌های بهداشتی مسوولان، کادر درمان و پرستاران با شرایط سخت کرونایی مواجه شده‌اند و هر روز برخی از هموطنانمان را بر اثر ابتلا به این ویروس خطرناک از دست می‌دهیم.
وی با بیان اینکه شرایط به حدی سخت شده که «ستاد ملی مقابله با کرونا» برای کنترل این وضعیت و کاهش آمار ابتلا و فوتیها اعمال محدودیتهای جدید را در دستور کار قرار داده است، افزود: قطعاً در هر شرایط حفظ سلامت مردم از هر چیز دیگر مهمتر است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه هر چند اجرای این محدودیتها آسیبهای مالی جبران‌ناپذیر به کسب و کارها وارد کرده که جامعه‌ی هنری نیز از این قاعده مستثنی نیست، تأکید کرد: در کنار همه‌ی خسارتهای مالی که قطعاً با تلاش خود هنرمندان و حمایت مسوولان می‌توان تا حدودی آن را جبران کرد متأسفانه در ماه‌های گذشته جامعه‌ی هنری به ویژه سینما و تلویزیون در سوگ از دست دادن برخی از چهره‌های شاخص خود به دلیل ابتلا به «ویروس کرونا» نشسته که خلأی وجودی این هنرمندان هیچگاه جبران نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان گیلان نیز از همان ابتدای شیوع «ویروس کرونا» تلاش شد تا در اجرای هر برنامه‌ی هنری و سینمایی، سلامت هنرمندان و شهروندان در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: به همین دلیل در ۹ ماه گذشته بسیاری از رویدادهای مهم هنری در گیلان لغو گردید و برای اجرا به شرایط و زمان بهتری موکول شد.
مصباح تعطیلی «یازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی تاتر شهروند لاهیجان» را یکی از این نمونه‌های عنوان کرد و افزود: امروز با وجود داشتن شرایط لازم برای برگزاری «سی و دومین جشنواره‌ی تاتر استانی گیلان» و «سومین دوره‌ی جشنواره‌ی آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی» به دلیل تصمیم «ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا» مبنی بر تعطیلی همه‌ی فعالیتها، برگزاری این جشنواره‌ها لغو شده و به زمانی دیگر موکول گردیده است.
وی با تأکید بر اینکه لغو همه‌ی این برنامه‌ها برای حفظ سلامت هنرمندان است، تأکید کرد: زمانی که به عنوان متولی بخش هنر گیلان همه‌ی فعالیتهای هنری برای حفظ سلامت هنرمندان با وجود خسارت مالی فراوان را لغو می‌کنیم نباید شاهد باشیم در ستان، گروه‌های غیربومی به فعالیت خود برای تهیه‌ی فیلمهای سینمایی و سریالها همچنان ادامه می‌دهند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون چند گروه سینمایی و سریالی از تهران در شهرهای لاهیجان، بندرکیاشهر، فومن و سراوان در حال کارهستند، تأکید کرد: با وجود اعمال محدودیتهای کرونایی از روز شنبه یکم آذر ماه بر اساس شنیده‌ها این گروه‌ها همچنان اصرار به ادامه‌ی فعالیت خود دارند.
وی با تأکید بر اینکه باید جلوی این پروژه‌ها به منظور حفظ سلامت هنرمندان به ویژه هنرمندان گیلانی فعال در این پروژه‌ها از سوی متولیان امر گرفته شود، گفت: هیچ توجیهی وجود ندارد زمانی که همه‌ی کسب و کارها به دلیل شرایط بد کرونایی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند، این گروه‌ها همچنان به فعالیت بپردازند.
مصباح با بیان اینکه گاهی بیش از ۲۰ نفر در یک مکان مسقف در حال فعالیت هستند که زمینه‌ی انتقال «ویروس کرونا» در این محیط به شدت بالا است، ادامه داد: هنرمندان گیلانی حاضر در این پروژه‌ها به اصرار عوامل سازنده مجبور هستند از روز شنبه در محل فیلمبرداری حاضر شوند که این غیرقابل قبول است.
وی تأکید کرد: اگر سلامت و جان هنرمندان برای تصمیم‌گیران چنین پروژه‌هایی مهم است باید جلوی ادامه‌ی فیلمبرداریها گرفته شده و ساخت همه‌ی پروژه‌های سینمایی و سریالی در استان گیلان تعطیل شده و به زمانی دیگر موکول گردد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: قطعاً در قبال هر گونه خطری که جان و سلامت هنرمندان گیلانی را در صحنه‌های فیلمبرداری این پروژه‌ها تهدید کند، سازندگان و متولیان امر باید پاسخگو باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.