کد خبر : 30254
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

توسعه‌ی شهری در گرو مسوولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت شهروندان است

توسعه‌ی شهری در گرو مسوولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت شهروندان است

هاتف‌خبر – یک عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از شهروندان این شهر خواست تا با رعایت اصول بهداشت و نظافت شهری، شهروندی مسوولیت‌پذیرتر باشیم.

هاتف‌خبر – یک عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از شهروندان این شهر خواست تا با رعایت اصول بهداشت و نظافت شهری، شهروندی مسوولیت‌پذیرتر باشیم.
به گزارش «هاتف‌خبر» مهندس محمدحسن عاقل‌منش در گفت‌وگوی اختصاصی با «هاتف‌خبر» با این درخواست تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان ضعف شهرداریها در تامین نظافت شهری و وجود زباله‌ها در ساعتهای مختلف شبانه‌روز در خیابانها و معابر عمومی است. این گله‌مندی در شرایطی ابراز می‌شود که بخشی وسیع از این مشکلات و نازیباییهای شهر، ناشی از رفتار خود شهروندان در زمینه‌ی عدم رعایت نظافت عمومی و گذاشتن زباله‌ها در مکانها و ساعات تعیین نشده و ریختن آن در سطح معابر شهری و حاشیه‌های رودخانه‌ها است.


وی ادامه داد: مجموعه‌ی شهرداری مدیریت اصلی اداره‌ی امور شهر را به عهده دارد که اگر فقط یک شبانه‌روز تعطیل باشد نظم و بهداشت شهر دچار اختلال می‌گردد.
عاقل‌منش افزود: نظافت معابر و گذرهای شهر جزو اولویتهای اصلی شهرداری است از این رو نظافت شهر، جمع‌آوری زباله‌ها و رفت و روب شهر به صورت مستمر و روزانه انجام می‌گیرد، چرا که شهروندان انتظار دارند وقتی صبح زود از خانه بیرون می‌آیند، محله‌ی خود و خیابانها را پاکیزه شده و تمیز ببينند.
وی خطاب به شهروندان ابراز نمود: بر این اساس از شهروندان فهیم و بافرهنگ شهر رشت می‌خواهم به منظور بهبود سیمای بصری شهر و پیشگیری از شیوع «بیماری کرونا» و همچنین حفظ سلامت خود و دیگران و به ویژه پاکبانان زحمتکش، از ریختن زباله‌های خانگی و عفونی در معابر شهر و از بیرون گداشتن‌ آنها در ساعتهای مختلف روز خودداری کرده و پسماندهای خانگی خود را هر روز سرساعت 9 تا 11 شب در کیسه‌های در بسته‌ی جلوی در خانه‌ها قرار دهند، چرا که وجود شهری زیبا، مستلزم تعاون و همکاری همه‌ی افراد آن جامعه است


این عضو شورای اسلامی شهر رشت در پایان از همه‌ی همشهریان رشتی‌اش خواست اگر می‌خواهند شهری توسعه‌یافته، آباد و پیشرفته داشته باشند، با مدیریت شهری همکاریهای لازم را انجام دهند چون این شهروند مسوولیت‌پذیر است که شهر توسعه‌یافته را می‌سازد.
گفتنی است محمد حسن عاقل‌منش در سخنان خود همچنین راه‌های ارتباطی شهروندان با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت را برایمان تشریح کرد که در این زمینه می‌تواند تاکید نمود: شهروندان رشت می‌توانند در صورت درخواست برای رفع آبگرفتگی معابر، پاکسازی محلات و بروز هرگونه نقص و کوتاهی در خدمت‌رسانی مرتبط با این سازمان از راه‌های ارتباطی ذیل با دست اندرکاران تماس بگیرند:
شماره‌ی تلفن: 33242121 – 33241770
شماره‌ی پیامک: 30007098
اینستاگرام: pasmandrasht
پرتال اطلاع‌رسانی سازمان:مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به نشانی:

www.rasht-bazyaft.ir

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.