کد خبر : 30211
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

نخستین کنفرانس مجازی «بهینه‌سازی سیستمهای تولیدی و خدماتی» دانشگاه گیلان برگزار شد

نخستین کنفرانس مجازی «بهینه‌سازی سیستمهای تولیدی و خدماتی» دانشگاه گیلان برگزار شد

هاتف‌خبر – «نخستین کنفرانس مجازی ملی بهینه‌سازی سیستمهای تولیدی و خدماتی» در دانشگاه گیلان روزهای ۲۱ و ۲۲ آبانماه امسال(۱۳۹۹) برگزار شد.

هاتف‌خبر – «نخستین کنفرانس مجازی ملی بهینه‌سازی سیستمهای تولیدی و خدماتی» در دانشگاه گیلان روزهای ۲۱ و ۲۲ آبانماه امسال(۱۳۹۹) برگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی دانشگاه گیلان این کنفرانس به همت گروه مهندسی صنایع دانشکده‌ی فنی و مهندسی شرق گیلان روز چهارشنبه 21 آبانماه 1399 با برگزاری آیین افتتاحیه به صورت مجازی رسماً کار خود را آغاز کرد.
دکتر بهروز فتحی واجارگاه رئیس کنفرانس در آیین افتتاحیه‌ از حمایت علمی انجمن مهندسی صنایع ایران، انجمن ایرانی تحقیق در عملیات، انجمن سیستمهای هوشمند ایران و انجمن سیستمهای فازی ایران در برگزاری کنفرانس یاد شده، قدردانی کرد.
وی با اشاره به مفهوم بهینه‌سازی و نظریه‌ی لیو، «نخستین کنفرانس ملی بهینه‌سازی سیستمهای تولیدی و خدماتی» را در کنار سه کنفرانس پیشین برگزار شده در دانشکده‌ی فنی و مهندسی شرق گیلان، برگ افتخار از توان علمی و اجرایی این دانشکده برشمرد.
رئیس کنفرانس یاد شده سپس خاطر نشان کرد: اولین کنفرانسها، چالشهای خاص خود را دارند و همزمانی برگزاری کنفرانس ما با شیوع «بیماری کرونا» نیز بر این‌ چالشها افزوده است اما همه‌ی این محدودیتها از اراده‌ی علمی و پژوهشی همکاران ما در این دانشکده نکاسته و کنفرانس نیز بدون تغییر در زمان اعلام شده و طبق برنامه‌ی از پیش اعلام شده برگزار شد.


دکتر فتحی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استثنایی دانشکده‌ی فنی و مهندسی شرق گیلان و جاذبه‌های طبیعی شهرستان رودسر، ابراز امیدواری کرد تا دوره‌های بعدی کنفرانس نیز به صورت حضوری در این دانشکده برگزار شود.
در ادامه‌ی آیین افتتاحیه، دکتر سیدامین بدری دبیر کمیته‌ی علمی کنفرانس یاد شده به بیان نکاتی در باره‌ی ویژگیهای این کنفرانس و تشریح برنامه‌ی سخنرانیها و نشستها پرداخت.
سخنرانی دکتر رضا توکلی‌مقدم عضو هیات علمی دانشگاه تهران با عنوان «تحول دیجیتالی و انقلاب صنعتی چهارم»، سخنرانی دکتر میرسامان پیشوایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با عنوان «کاربردهای مدل‌های تصمیم‌گیری فازی در حوزه سلامت» و همچنین «ارتباط با شرکت فرآوری و ساخت و ارائه‌ی مقالات پذیرفته شده» به صورت سخنرانی در چهار تالار موازی از دیگر برنامه‌های نخستین روز کنفرانس بود.
برنامه‌های روز دوم این کنفرانس نیز با ارائه‌ی مقالات پذیرفته شده به صورت سخنرانی و پوستر در تالارهای موازی برگزار شد.
در تالار اصلی کنفرانس، دکتر فرهاد دلق‌پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با عنوان «وضعیت موجود صنایع استان گیلان و الزامات تحقق شعار جهش تولید» و دکتر مهدی غضنفری عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت به عنوان «حوزه‌های تحقیقاتی و انطباق آن با نیازهای صنعتی» به صورت مجازی سخنرانی کردند.
همچنین در پایان آیین اختتامیه‌ی کنفرانس، دکتر سیدامین بدری دبیر علمی کنفرانس با بیان کلیاتی از فرآیند برگزاری کنفرانس یاد شده، گفت: با توجه به شرایط موجود و نبودن امکان مناسب برای برگزاری حضوری کنفرانسها، «نخستین کنفرانس ملی بهینه‌‌سازی سیستمهای تولیدی و خدماتی» با هدف فراهم آوردن امکان هم‌اندیشی و تبادل نظر بین استادان، صاحبنظران و فعالان صنعتی، به همت گروه مهندسی صنایع دانشگاه گیلان و با حمایت علمی انجمن مهندسی صنایع ایران، انجمن ایرانی تحقیق در عملیات، انجمن سیستمهای هوشمند ایران و انجمن سیستمهای فازی ایران به صورت مجازی برگزار شده است.


وی افزود: بدون تردید مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقشی موثر و سازنده در افزایش غنای علمی کنفرانس داشته است. در این کنفرانس افزون بر 150 مقاله از دانشگاه‌های معتبر در محورهای مختلف کنفرانس دریافت شد که پس از مراحل داوری از این تعداد 74 مقاله به صورت سخنرانی و 27 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد و مقالات در10 نشست و چهار تالار موازی به صورت مجازی ارائه گردید.
دکتر بدری برگزاری چهار سخنرانی به وسیله‌ی سخنرانان برجسته‌ی مدعو را از دیگر برنامه‌های مهم این کنفرانس برشمرد.
دبیر علمی این کنفرانس در پایان با قدردانی از حامیان و دست‌اندرکاران برای همه‌ی پژوهشگران و حاضران در کنفرانس آرزوی موفقیت روزافزون نمود.
گفتنی است در پایان این آیین هم دکتر احسان فلاحی آرزودار دبیر اجرایی کنفرانس با قدردانی از محققان و حاضران در سخنانی ابراز امیدواری کرد: با گذر از شرایط فعلی، دوره‌های بعدی کنفرانس یاد شده به صورت حضوری در خطه‌ی سرسبز گیلان برگزار گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.