کد خبر : 30026
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

آقای استاندار چرا باید مرزهای گیلان باز باشند؟!

آقای استاندار چرا باید مرزهای گیلان باز باشند؟!

هاتف‌خبر – در شرایطی که «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» ورود و خروج را در تعطیلات میانه‌ی آبانماه ممنوع اعلام کرده است، چرا «ستاد استانی مدیریت کرونای» در گیلان دست روی دست گذاشته است؟

هاتف‌خبر – در شرایطی که «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» ورود و خروج را در تعطیلات میانه‌ی آبانماه ممنوع اعلام کرده است، چرا «ستاد استانی مدیریت کرونای» در گیلان دست روی دست گذاشته است؟
به گزارش «هاتف‌خبر» در آخرین مصوبات «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» ورود و خروج از تهران و البرز و ۲۳ استان کشور به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در تعطیلی نیمه‌ی آبانماه ۱۳۹۹ ممنوع اعلام شده است در حاالی که با وجود هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی موج کرونا همچنان در حال همه‌گیری در استان گیلان است و مرزهای این استان نیز همچنان به روی مسافران باز.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان نیز دکتر ارسلان زارع بعدازظهر روز شنبه در جلسه‌ی «ستاد استانی مدیریت کرونا» موضوعات متنوعی در باره‌ی وضعیت بغرنج این استان مطرح کرد و از کمیته‌ی رسانه و فضای مجازی و نیز صدا و سیما خواست تا با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و طراحی برنامه‌هایی اثربخش، پیشگیری، رعایت توصیه‌های بهداشتی، آگاهی‌بخشی از خطرات بیتوجهی به دستورالعملها و از همه مهمتر مسوولیت‌پذیری اجتماعی را به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنند.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته؛ تشکیل اجتماعات انسانی از عمده‌ترین علتهای «شیوع کرونا» شناخته شده است، افزود: انتظار داریم مردم به افزایش روند همه‌گیری بیماری توجه داشته باشند و همانگونه که در ایام ماه محرم و صفر شاهد رعایت هیأتهای مذهبی و تشکلها بودیم در ایام خجسته ماه ربیع‌الاول نیز در برگزاری جشنها و مراسم در اجرای دستورالعملهای تدوین شده، همراهی داشته و از شکل‌گیری تجمعات انسانی در محیطهای بسته و کوچک پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه عادی‌انگاری شرایط، یکی از خطراتی است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم، گفت: لازم است رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان جدی گرفته شوند.
پرسش اساسی از استاندار گیلان این است که اگر همه‌ی گیلانیان هم به پروتکلهای بهداشتی پایبند باشند، عادی انگاری موج سفرهایی که در هر تعطیلی یک یا دو یا چند روزه به این استان می‌رسد، نمی‌تواند ویرانگر باشد؟
دیگر چه اتفاقی در استان گیلان باید بیفتد تا مقامی پیدا شود و از هجوم مسافران در تعطیلات به این استان مظلوم، جلوگیری کند؟
آقای استاندار؛ لطفاً به این پرسش ساده پاسخ دهید که «چرا باید مرزهای گیلان برای ورود و خروج مسافران باز باشد؟»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.