کد خبر : 29917
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

دکتر ارسلان سالاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: مسئولیت در دانشگاه علوم پزشکی را با بدهی سنگین ۶۷۰ میلیارد تومانی پذیرفتم

دکتر ارسلان سالاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:  مسئولیت در دانشگاه علوم پزشکی را با بدهی سنگین ۶۷۰ میلیارد تومانی پذیرفتم

هاتف‌خبر‌- هفته‌ی گذشته نشست گروه‌های آموزشی فعال در «مرکز دانشگاهی رازی رشت» با هیات رئیسه‌ی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان برگزار شد.

هاتف‌خبر‌- هفته‌ی گذشته نشست گروه‌های آموزشی فعال در «مرکز دانشگاهی رازی رشت» با هیات رئیسه‌ی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان برگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، دکتر ارسلان سالاری در این نشست با اشاره به پرداخت بیش از نیمی از مطالبات این دانشگاه در طول یکسال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای قبول مسوولیت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بدهکاری سنگین حدود ۶۷۰ میلیارد تومانی در بخشهای مختلف روبه‌رو شدیم.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان روزهایی سخت را از همه نظر سپری کرده است، افزود: از زمان پذیرفتن مسوولیت در این دانشگاه با بحران برف و سپس با بحران کرونا روبه‌رو شدیم و اکنون نیز در کنار بحران کرونا با تشدید تحریمهای ناجوانمردانه استکبار جهانی از جمله آمریکا روبه‌رو هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ پروژه‌یی در زمینه‌ی طرح تحول سلامت در گیلان به بهره‌برداری نرسید، گفت: ۱۰ پروژه‌ی طرح تحول سلامت به دلیل تزریق نشدن به موقع اعتبارات فسخ قرارداد شدند، اما با تلاشهای فراوان مجدداً برای این پروژه‌ها ردیف اعتباری تعریف گردید و در دست انجام هستند.


وی ادامه داد، علاوه بر این پروژه‌ها از ظرفیتهای قرارگاه محرومیت‌زدایی نزاجا نیز بهره گرفته‌ایم و برخی از پروژه‌های غرب گیلان به وسیله‌ی نیروی زمینی ارتش در دست انجام است.
دکتر سالاری با اشاره به کوتاه شدن فاصله‌ی پرداخت معوقات کادر سلامت گیلان نسبت به گذشته، تصریح کرد: معوقات پرسنلی و غیرپرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سه ماه رسیده است و هم‌اکنون گیلان در پرداخت معوقات بخش سلامت در کشور رتبه‌ی نخست را دارد که این مهم با پیگیریهای مستمر از وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به نتیجه رسیده است.
وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر سه دستگاه سی‌تی‌اسکن وارد استان گیلان شده بود، گفت: هم‌اکنون انقلابی در این زمینه ایجاد شده است به طوری که در یکسال گذشته پنج دستگاه CT اسکن وارد استان شده و شش دستگاه دیگر نیز در صف ملحق شدن به بیمارستانهای دولتی گیلان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیات علمی در این دانشگاه نیز افزایش یافته است، گفت: علاوه بر هیات علمی، ۱۳۰ فولتایم درمانی نیز به بیمارستانهای استان اضافه شده‌اند و هم‌اکنون در حال ارائه‌ی خدمت به مردم هستند.
دکتر سالاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه‌هایی را متقبل شده که هنوز نتایج آن به ثمر ننشسته است، گفت: از شهریور سال گذشته پول خرید یکدستگاه MRI پرداخت شده است اما به دلیل تحریم این دستگاه هنوز وارد گیلان نشد.
وی با بیان اینکه از ظرفیتهای موجود که هیچ ربطی به دلار و تحریم نداشته در دانشگاه استفاده نشده، افزود: اقدامات انجام شده در شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای تحریمی بوده این در حالی است که در ادوار گذشته و زمانی که شرایط اقتصادی کشور از هر نظر بهتر بود به دلایل مختلف اقدامات قابل توجهی در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساختهای بهداشت و درمان گیلان انجام نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با پیگیریهای فراوان افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهیهای سنواتی دانشگاه از منابع ملی اعتبار جذب شده اظهار کرد: تمام تلاش ما این است تا از همه‌ی ظرفیتهای ملی و استانی برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان استفاده کنیم و در این زمینه با توافقی که با نزاجا انجام گرفته، مقرر شد ۳۵ میلیارد تومان از منابع آن نیرو برای بخش سلامت گیلان هزینه شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی هم با قرارگاه خاتم در دست اجرا داریم، گفت: در این زمینه از ظرفیت قرارگاه خاتم برای توسعه‌ی بهداشت و درمان استان گیلان همچون بهبود «بیمارستان پورسینا»، «رازی» و «دانشکده‌ی پزشکی» در سایت لاکان استفاده خواهد شد.
دکتر سالاری با بیان اینکه در طول یکسال گذشته افزون بر ۴۰ میلیارد تومان در «بیمارستان رازی رشت» هزینه شده است، گفت: باید در سریعترین زمان ممکن جایگاه CT اسکن در این بیمارستان و همچنین دیگر پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره برای ارائه‌ی خدمات به مردم به اتمام برسد و این نیاز به پیگیری مستمر مسوولان این بیمارستان دارد.
گفتنی است در ادامه‌ی این نشست برخی از مدیران گروه‌های آموزشی و اعضای هیات علمی «مرکز دانشگاهی رازی» نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه‌ی بهبود وضعیت آموزشی و درمانی پرداختند.
سپس هر یک از معاونان آموزشی، درمان و تحقیقات و فناوری نیز با پاسخگویی به پرسشهای استاادان به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود پرداختند.
شایان گفتن است تسریع در روند اجرای زیرساختهای آموزشی همچون تلاش برای فراهم کردن زیرساختهای آموزش مجازی در شرایط کرونایی از مهمترین دغدغه‌های بود که مدیران گروه‌های آموزشی در این تشست به آن اشاره کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.