کد خبر : 29720
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

ویلاسازیها از شالیزارهای گیلان به گندمزارها رسیده‌اند!

ویلاسازیها از شالیزارهای گیلان به گندمزارها رسیده‌اند!

هاتف‌خبر – کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از خطری جدید برای عرصه‌های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست استان خبر می‌دهند.

هاتف‌خبر – کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از خطری جدید برای عرصه‌های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست استان خبر می‌دهند.
آنها اعتقاد دارند که هم‌اکنون تب ویلاسازی در استان گیلان به ویژه در مناطق جنوبی استان همچون شهرستان رودبار به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب نه تنها در شالیزارها، بلکه به تغییرکاربری گندمزارها نیز رسیده و هم‌اکنون این خطر کشاورزی استان را تهدید می‌کند.
در این زمینه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار به «ایسنا» گفت: شالیزارهای شهرستان رودبار در بخش بلوکات بیش از دیگر شالیزارهای این شهرستان به پرورش راتون اختصاص یافته‌اند اما آلان در خطر هستند.
سروش ابراهیمی خاطر نشان کرد: اقتصادی بودن تولید برنج برای برنجکاران موجب خواهد شد تا کشاورزان رغبتی برای فروش شالیزارهایشان نداشته باشند.
وی تصریح کرد: آلان دغدغه‌ی اصلی ما تنها به شالیزارها محدود نمی‌شود بلکه حتی نگرانی برای تغییرکاربری در گندمزارهای این شهرستان نیز وجود دارد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار ادامه داد: به دلیل خوش آب و هوا بودن زمینهای بالادست شهرستان رودبار که دارای گندمزارهای زیبا و بینظیر است، برخی از هموطنان ما از مناطق دیگر علاقه‌مند به ساخت و سازهای خانه‌های دوم دارند.
وی ادامه داد: همه‌ی تلاش ما این است که حمایتهای لازم از کشاورزان انجام شود تا در جهت تامین منافع آنی، زندگی آینده‌ی خود تباه نگردد و با فروش زمینهای خود به ویلاسازان، موجبات گرفتاری خود و خانواده‌شان را فراهم نکنند.
ابراهیمی همچنین گفت: ما همواره به کشاورزان توصیه کرده‌ایم که زمینهای خود را بیمه کنند تا در صورت مواجه شدن با خسارت فوراً تصمیمات عجولانه نگیرند و برای فروش زمینشان اقدام نکنند.
وی همچنین گفت: توصیه‌ی ما این است که علاوه بر کشاورزی به دامداری و پرورش مرغ بومی نیز مبادرت بورزند تا در کنار کشاورزی، از پرداختن به مشاغل جانبی درآمد داشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار ادامه داد: توسعه ویلاسازی در گندمزارهای این شهرستان عاملی تهدیدکننده است که می‌تواند بر میزان تولید گندم استان گیلان نیز تاثیر بگذارد و مبارزه با اجرای این موضوع از اولویتهای کاری سازمان ما محسوب می‌شود.
ابراهیمی در پایان تاکید کرد: کشت گندم در گندمزارهای شهرستان رودبار هم‌اکنون آغاز شده و ما امیدواریم همانند سال گذشته محصول بسیار خوبی را از گندمزارهای این شهرستان برداشت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.