کد خبر : 29551
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۱۲

تعطیلی تهران؛ نگرانی گیلان! استاندار گیلان اعلام کرد: برپایی کمپهای موقت و استقرار مسافران در پارکها و بوستانها ممنوع است

تعطیلی تهران؛ نگرانی گیلان! استاندار گیلان اعلام کرد: برپایی کمپهای موقت و استقرار مسافران در پارکها و بوستانها ممنوع است

هاتف‌خبر – تعطیلی کار و فعالیت در تهران این نگرانی را در مردم استان گیلان به وجود آورده که باز هم شاهد سرازیر شدن مسافران به این استان باشند.

هاتف‌خبر – تعطیلی کار و فعالیت در تهران این نگرانی را در مردم استان گیلان به وجود آورده که باز هم شاهد سرازیر شدن مسافران به این استان باشند.
گیلان که هم‌اکنون در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد معلوم نیست اینبار با هجوم مسافران چه وضعیتی پیدا خواهد کرد و این موضوع به تشویش خاطر و نگرانی مردم استان گیلان دامن زده است.
در همین زمینه استاندار گیلان و رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونای این استان با اشاره به احتمال افزایش مسافرتها در روزهای پایانی این هفته گفت: برپایی کمپهای موقت و استقرار مسافران در پارکها و بوستانها ممنوع است و باید نظارتهای لازم و جدی در این زمینه انجام گیرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع عصر روز یکشنبه در جلسه‌ی ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به گزارشهای آماری ارائه شده در ستاد ملی مقابله با کرونا از وضعیت «شیوع ویروس کرونا» در استانهای مختلف کشور اظهار نمود: متاسفانه توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور کاهش یافته که این موضوع در استان گیلان هم مشهود است.
وی ادامه داد: در کنار تأکید چند باره بر رعایت دقیق دستورالعملهای بهداشتی، بر اساس یک مطالبه‌ی عمومی؛ برای تضمین مراعات همگانی جرائمی متناسب با تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف و کسب‌وکارهای خصوصی و فضاهای عمومی و همچنین دستگاه‌های ناظر و جریمه‌کننده، مشخص شده و در مورد کسب‌وکارها در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی تذکر و پلمب واحد صنفی در نظر گرفته شده است.
استاندار گیلان بر لزوم انجام اقداماتی جدی تر در جهت پیشگیری از شیوع «ویروس کرونا» تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش موثر رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی، لازم است همچنان تولید محتواهای آگاهی‌بخش و نیز ارائه‌ی آموزشهای اثربخش در زمینه‌ی مقابله با کرونا در دستور کار باشد.
وی یادآور شد: افزون بر هفت ماه است که کشورمان درگیر کرونا است و در جلسات، نشست و گفتارهای مختلف از کادر درمان و تلاشهای آنان قدردانی کرده‌ایم اما معتقدم تشکر عملی از مدافعان سلامت با استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعملهای بهداشتی تجلی می‌یابد.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان تنها راه مقابله با «کروناویروس» و قطع زنجیره‌ی انتقال آن را پیشگیری آن هم با مشارکت همه‌ی افراد جامعه دانست و افزود: تاکید می‌کنم که شکست «کروناویروس» نیازمند عزم ملی با احساس مسوولیت اجتماعی همگانی است و لازم است در جهت تحقق این دستاورد ارزشمند، همه‌ی افراد جامعه خود را در این زمینه مسوول بدانند.
دکتر زارع بر تشدید نظارتها در این بخش و نیز اطلاع‌رسانی از نحوه و نوع برخوردهای قانونی تاکید نمود و بیان کرد: از فردا گروه‌های نظارت بر اصناف، اداره‌ها و نهادها فعالیت خود را تشدید کرده و با متخلفان نیز برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر خاطر نشان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مرزهای کشور بسته است و رفت‌وآمدی برای راهپیمایی در عراق وجود ندارد ضمن آنکه در شهرها نیز هیچ راهپیمایی نمادین به ‌مناسبت اربعین نخواهیم داشت.
وی اظهار کرد: طبق بیان صریح رهبر معظم انقلاب با رعایت کامل اصول بهداشتی، مردم عزاداری اربعین را در منازل خود انجام دهند و با استفاده از فضای مجازی، در جهت بسط و گسترش پیام عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) اهتمام ورزند.
استاندار گیلان به صدا و سیمای مرکز استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی نیز تأکید کرد تا نسبت تولید و پخش محتوای متناسب با آیینهای اربعین حسینی اقدام کنند.
وی همچنین به مسافرت احتمالی به استان گیلان در پی تعطیلی تهران هشدار داد و بر ممنوعیت برپایی کمپهای موقت و استقرار مسافران در پارکها و بوستانهای استان و توجه فرمانداران و شهرداران به این مهم تاکید کرد و افزود: علاوه بر این لازم است فرمانداران شهرستانها نسبت به شناسایی و معرفی مکانهایی مناسب برای برپایی ایستگاه سلامت اقدام کنند.
در این نشست رئیسان کارگروه‌های مختلف ستاد استانی مدیریت کرونا، گزارشهایی از اقدامات انجام شده نیز ارائه دادند.
اما آنچه بیش از همه این روزها گیلانیان را نگران کرده است احتمال افزایش مسافرتها از تهران به استانهای شمالی به ویژه استان گیلان است.
گیلانیان از استانداری گیلان و فرمانداران شهرستانهای مختلف استان گیلان انتظار دارند تا تصمیمات سفت و سخت برای پیشگیری از این مسافرتهای غیرضروری به عمل آید.
بسیاری از گیلانیان اعتقاد دارند که با وجود قرمز بودن شرایط گیلان از نظر وضعیت کرونایی با افزایش مسافرتها به این استان وضعیت حاد و دشوار برای استان و به ویژه مرکز آن شهر رشت به وجود می‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.