کد خبر : 29446
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۰۹

موفقیت یکی از شرکتهای مستقر در «مرکز رشد» دانشگاه گیلان

موفقیت یکی از شرکتهای مستقر در «مرکز رشد» دانشگاه گیلان

هاتف‌خبر – یکی از شرکتهای مستقر در «مرکز رشد» دانشگاه گیلان موفق به دریافت تائیدیه‌ی «دانش‌بنیان» شده است.

هاتف‌خبر – یکی از شرکتهای مستقر در «مرکز رشد» دانشگاه گیلان موفق به دریافت تائیدیه‌ی «دانش‌بنیان» شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» شرکت «فناوران هوشمند کاشت» که از مهر ماه 1398 در مرکز «رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان» استقرار یافته است، به تازگی موفق به دریافت تاییدیه‌ی «دانش‌بنیان» شد که کاظم معصومی دانشجوی مقطع دکترای رشته‌ی علوم باغبانی مدیریت این شرکت را برعهده دارد.
به موجب آیین‌نامه‌ی تشخیص شرکتها و موسسات دانش‌بنیان، شرکتهای دانش‌بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه‌ی اقتصادی بر پایه‌ی دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاریسازی نتایج تحقیق و توسعه(شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در زمینه‌های فناوریهای برتر و با ارزش افزوده‌ی فراوان(به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط) تشکیل می‌شوند.
ایجاد شرکت دانش‌بنیان، امتیازات و مزایای بسیاری برای فناوران در راستای گسترش تولیدات دانش‌بنیان و توسعه‌ی محصولات و خدمات شرکت در پی خواهد داشت.
نحوه‌ی تاسیس شرکت دانش‌بنیان و بهره‌مندی از110 بسته‌ی حمایتی متنوع ویژه‌ی شرکتهای دانش‌بنیان که به وسیله‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است، از طریق سایت daneshbonyan.isti.ir قابل ملاحظه است.
شایان گفتن اینکه «مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان» از اسفند ماه ۱۳۹۴ با انعقاد تفاهمنامه‌هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت نموده است.
این مرکز از شهریور 1399 به مرکز رشد مشترک با پارک علم و فناوری گیلان تبدیل شد و با ارائه‌ی خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه‌ی حرفه‌های جدید به وسیله‌ی کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای صاحب ایده در زمینه‌های مختلف که منتهی به فناوری دانش‌بنیان گردد، پشتیبانی می‌کند.
گفتنی است هم‌اکنون هفت هسته‌ی فناور(دوره‌ی پیش رشد) و 15 واحد فناور(دوره‌ی رشد) در «مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان» فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه شرکت دارای مجوز «دانش‌بنیان» هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.