کد خبر : 29320
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

لا به لای خبرها

لا به لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

رشت «بدترین» شورای شهر کشور را دارد!
هاتف – یک نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی شهرستان رشت ادعا کرده است که شهر رشت بدترین شورای شهر کشور را دارد.
به گفته‌ی مهندس جبار کوچکی‌نژاد بر پایه‌ی ارزیابیهای وزارنت کشور بدترین و مشکل‌دارترین شورای شهر کشور مربوط به شهر رشت می‌شود و این موضوع بارها به وسیله‌ی وزارت کشور به ما اعلام شده است.
وی تاکید می‌کند رشت نیازمند ثبات مدیریتی و روند صحیحی در اعمال مدیریت است تا مشکلات موضوع رفع گردید.
این سخنان کوچکی‌نژاد بازتابی گسترده در رسانه‌های استان گیلان داشته است.

 

ادعای یک رسانه‌ی فعال گیلان درباره‌ی انتخاب شهردار رشت
هاتف – یکی از رسانه‌های فعال استان گیلان درباره‌ی انتخاب شهردار رشت ادعایی مطرح کرده که بعید نیست چنین اتفاقی هم رخ دهد، چون شورای پنجم شهر رشت ثابت کرده ظرفیت و توانایی انجام کارهای خارق‌العاده و دذور از ذهن را دارد.
این رسانه خطاب به سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی عنوان نموده است که برخی از اعضای شورای شهر بر آنند که شهرداری در آینده با سرپرست اداره شود و عامدانه دنبال تعیین گزینه‌یی برای شهرداری رشت هستندکه نتواند صلاحیتش را از وزارت کشور بگیرد و بدین ترتیب شهر با سرپرست شهرداری کار خود را دنبال کند.
به نوشته‌ی این رسانهی اینترنتی اداره شدن شهر با سرپرست می‌تواند این امکان را برای برخیها فراهم کند که راحت‌تر بتوانند امکگانات و منابع مالی را برای ستادهای انتخاباتی خودشان به کار گیرند.

 

اعتراف عضو شورای شهر رشت به یک موضوع تلخ و ناگوار
هاتف – رضا رسولی عضو شورایاسلامی شهر رشت در یکصد و شصت و دومین نشست این شورا گفت: امروز دوست دارم کمی با خودمان روراست باشیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد که «نمی‌توانیم با کسی کار کنیم» یا شاید «کسی نمی‌تواند با ما کار کند»؟!
وی ادامه داد: شاید رویکردهای مداخله‌گرایانه‌ی ما و یا شاید خواسته‌های نابه‌جای ما سبب می‌شود که افراد یا از این شهر فرار می‌کنند و یا نتوانیم با آنها کار کنیم.
رسولی ادامه می‌دهد: خواهش بنده این است که کمک کنیم و بگذاریم به یک انتخاب مناسب برای شهردار برسیم.
عضو شورای اسلامی شهر رشت سپس اشاره می‌کند: با توجه به تأکید بزرگان شهر و استان در زمینه‌ی تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیت شهر درخواست بنده این است که هرچه سریعتر تکلیف شهردار رشت مشخص شود.

 

جنجال بر سر حیران به دنبال اقدام عجیب آموزش و پرورش
هاتف – گویا در همین ابتدای سال تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گوی جنجال‌آفرینی را از دیگر وزارتخانه‌ها ربوده است.
پس از جنجال طراحی جلد کتاب ریاضی سال سوم و حذف جنسیتی طراحی‌ها حالا مساله‌یی دیگر ایبار در زمینه‌ی جغرافیای استانی مطرح شده است.
این هفته غلامرضا مرحبا در جمع‌خبرنگاران اظهار کرد: نامه‌یی به محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش ارسال کرده که در متن آن بر اقدام عاجل برای عذرخواهی از مردم منطقه و استان گیلان نسبت به اشتباه فاحش صورت گرفته، تأکید شده است.
نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی شهرستان آستارا با بیان اینکه در کتب درسی ریاضی پایه‌ی دهم تجربی و حسابان پایه‌ی دوازدهم، به غلط نام جعلی «حیران اردبیل» به جای «حیران آستارا» و یا «حیران گیلان» درج شده است، خاطر نشان کرد: در تقسیمات کشوری و اسناد موجود در وزارت کشور، روستا و دهکده‌ی گردشگری «حیران» جزو شهرستان مرزی بندر آستارا و استان گیلان است.
مرحبا با تأکید بر اینکه مردم شهرستان آستارا و استان گیلان حساسیتی ویژه نسبت به این مساله دارند، تصریح کرد: تحریف به عمل آمده، موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شده است.
همچنین نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان نیز به این مساله واکنش نشان داد و گفت: منطقه‌ی حیران جزو جدایی‌ناپذیر این استان است و قراردادن حیران در کنار اردبیل در کتابهای درسی موجب جریحه‌دار شدن اندیشه‌ی مردم گیلان شده و می‌طلبد که وزیر آموزش و پرورش از مردم این استان عذرخواهی کند.
آیت‌الله رسول فلاحتی در جریان سفر یکروزه‌اش به شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بعضی کتابهای درسی کنار «حیران» اردبیل را نوشتند.
وی با بیان اینکه ناسیونالیستی فکر نمی‌کنیم و ایران را متعلق به تمام مردم کشور می‌دانیم اما این عمل آموزش و پرورش سبب جریحه‌دار کردن افکار و اندیشه‌ی مردم منطقه شده است.
آیت‌الله فلاحتی گفت: منطقه‌ی حیران از گذشته متعلق به گیلان بوده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع یاد شده را به اطلاع وزیر آموزش و پرورش می‌رسانیم، اظهار کرد: نماینده‌ی مردم آستارا نیز غفلت آموزش پرورش را در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد کرده است.
مساله‌ی جداسازی حیران از استان گیلان در برخی کتابهای درسی همچنین واکنش چندین مقام و مسوول استانی دیگر را نیز به دنبال داشته است.
هنوز وزارت آموزش و پرورش توضیحی در این باره ارائه نکرده است.

 

واکنش رسمی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دود شدن هدیه‌ی خبرنگاران
هاتف‌خبر – پس از سپری شدن بیش از یکماه از روز خبرنگار و طرح مساله‌ی «دود شدن هدیه‌ی خبرنگاران» در برخی از پایگاه‌های خبری استان، در نخستین واکنش رسمی به این ماجرا، معاون امور مطبوعاتی و رسانه‌ی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: هدیه‌ی «روز خبرنگار» پس از انجام امور اداری، ان‌شاءالله در آینده‌یی نزدیک به حساب خبرنگاران استان واریز خواهد شد.
حسین ابراهیمیان با اشاره به مطالب مندرج در برخی از رسانه‌های استان در ارتباط با هدیه‌ی «وز خبرنگار» گفت: متأسفانه امسال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از «شیوع ویروس کرونا» از برگزاری همایش معذور بودیم اما به روال سالهای پیش برای تخصیص هدیه‌ی «روز خبرنگار» در نامه‌یی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مکاتبه و پیگیریهای لازم به وسیله‌ی ین اداره‌ی ‌کل و خانه‌ی مطبوعات استان انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه دریافت لیست از رسانه‌های استان نیز گواه آن است که تصمیم جدی برای اختصاص این هدیه وجود دارد، افزود: مبلغ اختصاصی برای «روز خبرنگار» از فصل پنج است که پس از ابلاغ به اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و انجام امور اداری به حساب خانه‌ی مطبوعات واریز می‌شود و در پی آن، ان‌شاءالله در آینده‌یی نزدیک به حساب خبرنگاران استان واریز می‌گردد.

 

یک اختلاسگر بزرگ در گیلان دستگیر شد
هاتف – فرمانده‌ی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری یک عامل اختلاس ۱۸ میلیارد ریالی در یکی از بانکهای آستانه‌ی اشرفیه خبر داد.
سردار عزیزالله ملکی گفت:كارآگاهان پليس آگاهي، رئیس بانک مورد نظر را که با سوءاستفاده از اسناد و مدارک مشتريان و بدون اطلاع آنها پرونده‌های وام صوري تشکیل داده و مبلغ ۱۸ ميليارد ريال اختلاس کرده بود را دستگیر کردند.
وی افزود: پس از جمع‌‌آوری اسناد و مدارک لازم با هماهنگي قضایي متهم ۴۶ ساله‌ی این پرونده دستگيرشد که در تحقيقات پليس هم به بزه‌ی ارتكابي خود اعتراف كرد.
وی پايان به برخورد قانونی و قاطعانه‌ی پليس با هر گونه اختلاس، کلاهبرداری، قاچاق و دیگر مواردی که به امنیت و اقتصاد کشور خدشه وارد مي‌ کند، تاكيد كرد.

 

۶۰ درصد معادن گیلان غیرفعال هستند
هاتف – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با ابراز تأسف از غیرفعال بودن‌۶۰ درصد معادن کشف‌شده‌ی استان گفت: ۱۰۶ معدن فعال و غیرفعال در گیلان وجود دارد که علی‌رغم پیگیری و تلاشهای صورت گرفته حدود ۶۰ درصد آنها به علت دخالت منابع طبیعی، غیرفعال بوده و تنها ۴۰ درصد معادن گیلان فعال هستند.
فرهاد دلق‌پوش از ممنوع بودن صدور استخراج معدن برای گروه‌های معدنی یک تا سه در استانهای شمالی خبر داد و تصریح کرد: عمده نیازهای استانهای شمالی در بخش معدن از این گروه‌های یک تا سه(شن، ماسه و سنگ) است اما متأسفانه صدور پروانه‌ی بهره‌برداری از معدن به درخواست اداره‌ی کل منابع طبیعی و سازمان جنگلها ممنوع اعلام‌ شده و سازمان صمت با انجام این کار مخالف است.
وی با بیان اینکه برای توسعه‌ی استان گیلان نیاز به صدور مجوز بهره‌برداری معدن و برداشت مصالح هست، گفت: ایجاد راه‌آهن و ساخت جاده و اتوبان نیاز به مصالحی همچون شن و ماسه دارد اما از سال ۹۶ مجوز بهره‌برداری معدنی جدید صادر نشده و برای واحدهای معدنی دارای مجوز نیز باید از منابع طبیعی استعلامهای لازم گرفته شود.

 

گورکنی که سبب ترس اهالی یک خانه شد
هاتف – رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از زده‌گیری یک گورکن سرگردان در یکی از خانه‌های روستایی رشت خبر داد.
شهرام مومنی در این باره اظهار کرد: در پی گزارش مردمی، ماموران عملیات ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت وارد عمل شده و یک گورکن را در حیاط خانه‌یی در روستای اسلام آباد زنده گیری کردند.
وی با بیان اینکه گورکن نجات یافته از روستای اسلام آباد از توابع پیربازار رشت به وسیله‌ی یک خودرو انتقال داده شد، گفت: این گورکن به اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تحویل داده شده است.

 

موج کرونا در گیلان سرعت یافته است/.مراجعه‌ به مراکز سرپایی گیلان۲۰ برابر شد
هاتف – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری روزانه دستکم ۷۰ بیمار جدید کرونایی در استان، تصریح کرد: این در حالی است که ۱۰ برابر این میزان روزانه به مراکز درمانی مراجعه می کنند.
دکتر آبتین حیدرزاده تاکید کرد: هم‌اکنون میزان روزانه‌ی مراجعه به مراکز درمانی افزایش یافته تا جایی که۲۰ برابر بستری شدگان به مراکز سرپایی کرونا مراجعه می کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از افزایش تماسهای تلفنی با سامانه‌ی ۴۰۳۰ نیز خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و بیتوجهی به فاصله گذاری فیزیکی شاهد افزایش آمارابتلا به «بیماری کرونا» در استان هستیم.

 

بارندگی یک سوم درآمد برنجکاران برخی مناطق را کاهش داد
هاتف – در برخی از مناطق گیلان بارندگی حتی تا یک سوم درآمد کشاورزان را کاهش داده است.
رئیس اداره‌ی جهاد کشاورزی شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه برداشت برنج در این شهرستان پایان یافته است، گفت: به دلیل سه دوره بارندگی که در زمان برداشت محصول برنج رخ داده است، شالیزارهای صومعه‌سرا با ورس بسیاری مواجه شدند.
احمد پادیاب افزود: امسال ۱۳۵هزار تن شلتوک در این شهرستان برداشت شده است در حالی که این میزان نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است.
وی با بیان اینکه این شهرستان ۲۳ هزار برنجکار دارد، ادامه داد: به دلیل ورسی که در زمان برداشت محصول رخ داد، کمباینها قادر به ورود مزرعه نبودند و کشاورزان مجبور شدند با کارگران به صورت دستی محصولشان را برداشت کنند و به این ترتیب هزینه‌ی برداشت برنج در این شهرستان افزایش یافت و برنجکاران خسارت بسیاری دیدند.

 

دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران واقعی در گیلان حمایت می‌کند
هاتف – در خبرها آمده بود که دادستان مرکز استان گیلان با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد دستگاه قضایی حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقعی است گفته که: حمایت دستگاه قضایی از تولید بر محور عدالت، انصاف و اجرای قانون است.
سید مهدی فلاح‌میری افزود: مسلماً عملکرد تولیدکنندگانی که با وجود دریافت تسهیلات و گرفتن زمین به قیمت دولتی با سوءاستفاده حتی اصل مبلغ تسهیلات دریافتی را بازپرداخت نمي‌کنند و با سوءمدیریت موجب تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شوند مصداق بارز اخلال در نظام تولید است و این اشخاص مورد حمایت و اعتماد دستگاه قضایی نخواهند بود

 

کشوری که توجه به کتابخوانی اولویتش نیست؛ پشت درهای محاکم قضایی‌اش ازدحام است
هاتف –یک نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی استان گیلان ازدحام و تمرکز بیش از اندازه پشت درهای محاکم قضایی و دادگاه‌های کشور را به مطالعه و کتابخوانی مرتبط دانست و گفت: «در کشوری که توجه به امر کتاب و کتابخوانی اولویت اصلی نیست، انتظاری جز ازدحام پشت درهای مراجع قضایی نمی‌توان داشت.»
احمد دنیامالی در دیدار و گفت‌وگو با پریسا کرمی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان مقوله‌ی کتابخوانی و توجه به توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را ضروری دانست.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان همچنین توجه به مقوله‌ی کتاب و کتابخوانی را تضمین کننده‌ی آینده کشور و موجب تربیت نسلهای آگاه عنوان کرد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هم در این دیدار آسیبهای پیش روی ناشی از بیتوجهی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابداران و فعالان بخش کتاب و مطالعه را در آینده‌یی نه چندان دور متوجه همه‌ی افراد جامعه عنوان کرد.

 

جمعی از مادران ماسالی به رئیس قوه قضاییه برای مبارزه با فساد اخلاقی نامه نوشتند
هاتف – در پی انتشار اخباری مبنی بر فساد اخلاقی برخی از مربی‌نما و تعرض به ورزشکاران نوجوان ماسالی و همچنین محکومیت حبس برای دو خبرنگاری که علیه این مفاسد، اقدام به پیگیری کرده بودند، بیش از ۱۷۵ مادر ماسالی و شاندرمنی با امضای نامه‌یی سرگشاده خطاب به آیت‌الله رئیسی با ابراز ناامیدی از اقدام اصولی مسوولان شهرستان ماسال، خواستار دخالت رئیس قوه‌ی قضاییه به موضوع فساد در ورزش و بررسی محکومیت خبرنگاران یاد شده، گردیدند.
به گزارش «ماسال نیوز» در پی انتشار اخباری مبنی بر فساد اخلاقی تعداد معدودی مربی‌نما علیه نوجوانان ماسالی در ورزش این شهرستان و محکومیت حبس برای دو خبرنگاری که علیه این مفاسد، اقدام به پیگیری کرده بودند بیش از ۱۷۵ مادر ماسالی و شاندرمنی از جمله تعدادی مادر شهید و خواهر شهید با امضای نامه‌یی سرگشاده خطاب به آیت‌الله رئیسی، خواستار پیگیری موضوع شدند.
متن کامل نامه‌ی ۱۷۵ مادر ماسال و شاندرمنی خطاب به آیت‌الله رئیسی و ‌تقاضای دخالت قوه‌ی قضاییه به موضوع فساد در ورزش و محکومیت دو خبرنگار در «ماسال نیوز» و برخی پایگاه‌های خبری درج شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.