کد خبر : 29202
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۲۰

از وعده‌های داده‌شده تا ارزیابیهای بی‌نتیجه!/دولت برای شالیکاران خسارت دیده چه می‌کند؟

از وعده‌های داده‌شده تا ارزیابیهای بی‌نتیجه!/دولت برای شالیکاران خسارت دیده چه می‌کند؟

هاتف‌خبر – در حالی که شالیکاران از توجه دولت به مساله‌ی خود در زمینه‌ی از بین رفتن محصول برنج آنها با بارش سنگین اوایل شهریور ماه امسال. گله‌مند هستند و اعتقاد دارند که دولت تاکنون به آنها کمکی برای رفع مشکلاتشان نکرده است، معاون رئیس جمهوری از اقدامات دولت برای کمک به شالیکاران خسارت دیده

هاتف‌خبر – در حالی که شالیکاران از توجه دولت به مساله‌ی خود در زمینه‌ی از بین رفتن محصول برنج آنها با بارش سنگین اوایل شهریور ماه امسال. گله‌مند هستند و اعتقاد دارند که دولت تاکنون به آنها کمکی برای رفع مشکلاتشان نکرده است، معاون رئیس جمهوری از اقدامات دولت برای کمک به شالیکاران خسارت دیده از بارشهای اخیر می‌گوید.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور در گفت‌وگوی خود با خبر ساعت 20 «شبکه‌ی باران» با اشاره به ارزیابیهای انجام گرفته از میزان خسارتهای وارد شده به کشاورزی استان گیلان در پی بارشهای شدید اخیر گفت: دولت همواره کنار مردم است و در بحرانهای گذشته این موضوع را به اثبات رسانیده است.
دکتر محمدباقر نوبخت خطاب به کشاورزان به ویژه کشاورزانی که شالیزارهایشان را بیمه نکرده‌اند، گفت: شخصا پیگیر پرداخت غرامت شرکتهای بیمه به کشاورزان خواهم بود.
وی از تشکیل ستاد پیگیری خسارتهای کشاورزی در استان گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: کشاورزانی هم که شالیزارهایشان را بیمه نکرده‌اند، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا دو درصد از بودجه‌ی کشور برای بحرانها استفاده می‌شود افزود: به کشاورزانی که در هر نقطه از کشور بر اثر بلایای طبیعی خسارت وارد شده باشد، به وسیله‌ی دولت کمک می‌شود.
گفتنی است هم‌اکنون کارشناسانی از سازمان جهاد کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی در حال بررسی و ارزیابی خسارت وارد شده به شالیزارهای استان گیلان و مشخص کردن سهم هر یک از شالیکاران در میزان این خسارت هستند.
این در حالی است که شالیکاران خسارت دیده اقدامات انجام شده را کافی نمی‌دانند و خواهان این موضوع هستند که پرداخت خسارت آنها هر چه سریعتر انجام شود.
این شالیکاران می‌گویند در صورت حمایت نشدن از طرف دولت قادر نخواهند بود از پس مخارج زندگی تا پایان سال بر آیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.