کد خبر : 29119
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

رؤسای بیمارستانهای گیلان بر کیفیت خدمات، بیشتر نظارت کنند

رؤسای بیمارستانهای گیلان بر کیفیت خدمات، بیشتر نظارت کنند

هاتف‌‌خبر- در نشست ویدیوکنفرانس رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رؤسای بیمارستانهای استان، بر تشدید نظارتها برای ارائه‌ی خدمات درمانی، عملکرد نیروی انسانی و راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی برای افزایش خدمات درمانی به مردم، تأکید شد.

هاتف‌‌خبر- در نشست ویدیوکنفرانس رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رؤسای بیمارستانهای استان، بر تشدید نظارتها برای ارائه‌ی خدمات درمانی، عملکرد نیروی انسانی و راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی برای افزایش خدمات درمانی به مردم، تأکید شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)، صبح روز چهارشنبه نوزدهم شهریور ماه ۱۳۹۹ دومین نشست ویدئوکنفرانس دکتر ارسلان سالاری با حضور معاونان، مدیران ستادی و رؤسای بیمارستانهای سراسر استان در تالار اجلاس حوزه‌ی ریاست برگزار شد.

ضرورت تشدید نظارت رؤسای بیمارستانها بر عملکرد نیروی انسانی و کیفیت خدمات درمانی
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ارتقای سطح کیفیت خدمات درمانی به مردم تأکید کرد و از رؤسای بیمارستانها خواست تا علاوه بر ارتقای سطح خدمات درمانی و افزایش ساعت ارائه‌ی خدمات به مردم، بر ضرورت نظارت بر عملکرد نیروهای شاغل در بیمارستانها توجه کنند.
همچنین در این نشست افزایش کیفیت وعده‌های غذایی در بیمارستانها نیز مورد تاکید قرار گرفت.

درآمد اختصاصی بیشتر بیمارستانهای استان در پی «شیوع کرونا» کاهش یافته است
دکتر ارسلان سالاری در بخشی از سخنانش با اشاره به اعتبارات مصرف و هزینه شده‌ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستانها که بیش از درآمدهای اختصاصی آنها است، گفت: بسیاری از بیمارستانها در پی شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع «کروناویروس» در بخش درآمد، با چالشهای متعدد روبه‌رو شده‌اند، در حالی که در همین مدت در سال گذشته، امکانات و تجهیزات بیشماری برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت به مردم به این مراکز گسیل‌ شده بود.

روسای بیمارستانها بر پویا نگهداشتن درمانگاه‌های تخصصی توجه کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان بر راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در بیمارستانها تأکید کرد و گفت: با راه‌اندازی درمانگاه‌ها در بیمارستانها و اهتمام به پویا نگهداشتن آنها یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه‌ی خدمات بهتر به مردم فراهم می‌شود.
وی همچنین افزود: علاوه بر افزایش رضایتمندی مردم و رفع نیازمندیهای بخش درمان، درآمد اختصاصی بیمارستانها نیز بدینوسیله افزایش می‌‌یابد.
دکتر سالاری بر لزوم تشکیل کارنامه‌ی کاری برای پزشکان تأکید کرد و گفت: باید از پزشکان استخدامی به‌صورت فعالانه استفاده شود نه اینکه در یک بیمارستان، چندین متخصص حاضر باشند اما یک خدمت مشخص مربوط به متخصص دیده نشود.
رؤسای بیمارستانهای دولتی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به موانع و کاستیهای بخش درمان استان، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خواستند تا در زمینه‌ی پیگیریهای مستمر و مطالبه‌گریهای ملی نسبت به این مراکز، چاره‌اندیشی کند.

کمبود نیروی پرستار، چالشی مشترک در بیمارستانهای گیلان
رفع کمبود نیروی پرستار و جذب و به کارگیری از آنها، یکی از درخواستهای مهم رؤسای بیمارستانهای دولتی استان گیلان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.
رؤسای بیمارستانهای گیلان همچنین از دکتر سالاری برای استقرار دستگاه‌های تشخیص پزشکی و سرمایه‌یی قدردانی کردند.
همچنین در این نشست رؤسای بیمارستانهای دولتی گیلان به جهت اعزام پزشکان فول تایم در بیمارستانها و همچنین استقرار تجهیزات تشخیص پزشکی همچون CT اسکن، MRI، سونوگرافی، رادیولوژی، دستگاه‌های دیالیز، آندوسکوپی، ونتیلاتور، راه‌اندازی اتاقکهای اکسیژن‌ساز، لنژری(رخت‌شورخانه) و دیگر تجهیزات سرمایه‌یی در بیمارستانها که موجب افرایش خدمات درمانی به مردم می‌شود، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکر کردند.
گفتنی است؛ نخستین نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رؤسای بیمارستانها دو روز پیش نیز برگزار شده بود و دکتر سالاری در آن با اشاره به وجود پزشک مکفی و تجهیزات تشخیص پزشکی لازم در بیمارستانها و مراکز درمانی استان گفته بود: کادر بهداشت و درمان استان به‌ویژه در بیمارستانها باید از امکانات موجود استفاده کنند و به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و بیماران باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.