کد خبر : 29084
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: کمبود پزشک نداریم/ کادر سلامت، 24 ساعته در خدمت مردم باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: کمبود پزشک نداریم/ کادر سلامت، 24 ساعته در خدمت مردم باشند

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان با اشاره به وجود پزشک کافی و تجهیزات تشخیص پزشکی لازم در بیمارستانها و مراکز درمانی استان گفت: کادر بهداشت و درمان استان گیلان به‌ویژه در بیمارستانها باید از امکانات موجود استفاده کنند و به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و بیماران باشند.

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان با اشاره به وجود پزشک کافی و تجهیزات تشخیص پزشکی لازم در بیمارستانها و مراکز درمانی استان گفت: کادر بهداشت و درمان استان گیلان به‌ویژه در بیمارستانها باید از امکانات موجود استفاده کنند و به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و بیماران باشند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا) نشست هیات‌ رئیسه‌ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان، مدیران، رؤسای مراکز آموزشی و درمانی رشت در تالار اجلاس حوزه‌ی ریاست و رؤسای بیمارستانهای تابعه‌ی استان گیلان نیز به‌صورت ویدیوکنفرانس، برگزار شد.

مردم باید خدمات بهداشت و درمان را به‌صورت منظم و مستمر دریافت کنند
دکتر ارسلان سالاری در این نشست با تأکید بر ارائه‌ی خدمات مستمر و منظم به وسیله‌ی کادر سلامت، اظهار کرد: مردم باید خدمات بهداشت و درمان را در استان به‌صورت منظم و مستمر بر اساس حقوق مشخص خود دریافت کنند.

کمبود پزشک نداریم
وی با بیان اینکه در همه‌ی مراکز درمانی و بیمارستانها، پزشک کافی فعالیت می‌کنند، افزود: علاوه بر پزشکان کنونی در مراکز درمانی، 72 پزشک جدید نیز جذب و به بیمارستانهای استان اعزام ‌شده‌اند و با شروع به کار این عزیزان، ان‌شا،الله کمبود پزشک در استان نخواهیم داشت.

مراکز بیمارستانی و درمانی باید 24 ساعته خدمات ارائه کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سپس با تأکید بر ارائه‌ی خدمات 24 ساعته در مراکز درمانی و بیمارستانهای استان، گفت: این مراکز، علاوه بر فعال بودن در نوبت صبح، باید در نوبت عصر و شب نیز فعال بوده و پزشکان با حضور در مراکز درمانی، به مردم و بیماران خدمات مکفی ارائه کنند.
دکتر سالاری بر لزوم اشراف کامل رؤسای بیمارستانها بر همه‌ی امور اداری، مالی و درمانی تأکید کرد و افزود: رئیس بیمارستان باید بر شیوه و به‌کارگیری نیروها، غذای بیماران، توزیع دارو، افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده‌ها اشراف کامل داشته باشد و مرکز درمانی و یا بیمارستان را به صورت مستمر پایش کند.
وی بر لزوم هماهنگی رؤسای بیمارستانهای تابعه‌ی استان در زمینه‌ی پیگیریها برای رفع کمبودهای زیرساختی در مراکز تأکید کرد و گفت: برخی از رؤسای بیمارستانهای استان به جهت رفع نواقص و کمبودها از ظرفیتهای برون‌ سازمانی بهره می‌گیرند که بسیار حائز اهمیت است، اما لازم است پیش از این اقدام، به‌منظور هماهنگی بهتر و پرهیز از موازی کاری، با معاونان مربوطه دانشگاه علوم پزشکی هماهنگیهای لازم صورت گیرد.

خدمات تشخیص درمانی علاوه بر بیماران بستری باید به بیماران سرپایی نیز ارائه شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه بیمارستان نباید تنها یک ساختمان باشد بلکه باید فعال بوده و به مردم، خدمات ارائه دهد، تصریح کرد: برخی از بیمارستانهای استان به دلیل ارائه‌ی خدمات محدود، بیماران روند درمان خود را مستقیماً به بخش خصوصی و یا مطبها می‌سپارند که این مهم با سیاستهای خدمتی دانشگاه علوم پزشکی در تناقض است.
دکتر سالاری با بیان اینکه از ظرفیت آزمایشگاه‌ها، سونوگرافی، CT اسکن، رادیوگرافی و یا دیگر تجهیزات تشخیصی پزشکی به ‌صورت 24 ساعته استفاده نمی‌شود، افزود: برخی از بیمارستانها به بیماران سراپایی این خدمات را ارائه نکرده و یا تنها این خدمات را به بیماران بستری محدود می‌کنند که باید این روال کاملاً تغییر کرده و سیستم درمان کاملاً در اختیار مردم قرار بگیرد.

انتقال نیرو از شهرستانها به رشت و از بخش بهداشتی – درمانی به اداری ممنوع است
وی همچنین بر ضرورت حفظ نیروها در بخش بهداشت و درمان به‌ویژه در شهرستانها تأکید کرد و گفت: هیات‌ رئیسه‌ی دانشگاه علو.م پزشکی گیلان مخالف انتقال نیرو از شهرستان به مرکز استان و یا از کادر بهداشت و درمان به بخش اداری است و باید در این زمینه مقاومت کافی در بیمارستانها و شبکه‌ها صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گلایه‌ی برخیها از کادر درمان و همچنین بیماران نسبت به وسایل حفاظت شخصی و پزشکی، خاطر نشان کرد: در زمینه‌ی کمبود تجهیزات و ملزومات حفاظت فردی هم بیماران و هم برخی کادر پزشکی انتقادهایی صورت گرفته که به نظر می‌رسد یا ملزومات کافی خریداری ‌نشده و یا اگر خریداری‌ شده، به درستی توزیع نگردیده است که باید نظارت بر حسن انجام این کار نیز در دانشگاه و واحدها تشدید شود.
گفتنی است در این نشست، معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در زمینه‌ی چالشهای بخش سلامت در زمینه‌های مختلف درمان، بهداشت، آموزش، غذا و دارو موضوعاتی را طرح و برای حل مشکلات و رفع نواقص موجود پیشنهاد‌هایی را ارائه کردند.
علاوه بر معاونان و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هیات‌ رئیسه‌ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رؤسای بیمارستانهای سراسر استان نیز به بیان نقاط قوت، مشکلات، دغدغه‌ها و چالشهای زیرساختی در ابعاد مختلف بخش درمان و بیمارستانیپرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.