کد خبر : 29048
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱:۳۱

یک رشته‌ی منحصر به فرد در دانشگاه علمی – کاربردی گیلان/برای نخستین بار در کشور رشته‌ی «طراحی و ساخت عینک» در گیلان ایجاد شد

یک رشته‌ی منحصر به فرد در دانشگاه علمی – کاربردی گیلان/برای نخستین بار در کشور رشته‌ی «طراحی و ساخت عینک» در گیلان ایجاد شد

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان از ایجاد و راه‌اندازی رشته‌ی تحصیلی «طراحی و ساخت عینک و محافظهای چشمی» با همکاری اتحادیه‌ی عینکسازان در دانشگاه علمی – کاربردی استان گیلان خبر داد. به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر بابک نوروزی روز شنبه پانزدهم شهریور ماه ۱۳۹۹ همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت:

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان از ایجاد و راه‌اندازی رشته‌ی تحصیلی «طراحی و ساخت عینک و محافظهای چشمی» با همکاری اتحادیه‌ی عینکسازان در دانشگاه علمی – کاربردی استان گیلان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر بابک نوروزی روز شنبه پانزدهم شهریور ماه ۱۳۹۹ همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: همچنین ایجاد مراکز نوآوری از رویکردهای جدید این دانشگاه برای بهره گیری از ایده ها و استارت‌آپ‌ها است.
وی بر توسعه و برنامه‌ریزی درسی به عنوان یکی از اولویتهای مهم این دانشگاه تاکید کرد و خاطر نشان نمود: این برنامه مبتنی بر نیاز استان گیلان محقق می‌شود مثلاً چون استانهای شمالی پتانسیل فراوانی در زمینه‌ی کشاورزی دارند، می‌توانند مراکزی برای فعالیتهای کشاورزی نیز داشته باشند.
دکتر نوروزی همچنین از ایجاد رشته های جدید تحصیلی در این واحد استانی خبر داد و گفت: مدیریت بازرگانی بین الملل، مدیریت تجاریسازی و کسب و کار در مقطع کاردانی از رشته های جدید ایجاد شده در دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان است.


رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان سپس با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید بخش نظری رشته‌های مختلف غیرحضوری و بخش عملی آنها به صورت حضوری در این دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: کلاسها هم با رعایت همه‌ی اصول و پروتکلهای بهداشتی به این صورت است که تعداد دانشجویان کاهش می یابد.
دکتر نوروزی همچنین از برگزاری دوره های آموزش کوتاه‌مدت در مراکز علمی – کاربردی استان گیلان خبر داد و افزود: برنامه ریزی برای آموزشهای مهارتی براساس نیاز جامعه در دست انجام است.
وی رشته های دانشگاه علمی – کاربردی استان گیلان را۱۶۰ رشته عنوان کرد و افزود: ۷۳ رشته در مقطع کاردانی و ۵۴ رشته در مقطع کارشناسی است و این دانشگاه یکهزار و ۵۹ مدرس دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان از اجرای طرحهای نظارتی کیفی در این مرکز دانشگاهی خبر داد و گفت: این نظارتها در بخشهای مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگ و امور مالی انجام می شود.
دکتر نوروزی سپس خاطر نشان کرد: هم‌اکنون پنجهزار و ۱۹۵ دانشجو در دانشگاه علمی – کاربردی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه ۱۶ مرکز فعال در شهرهای آستارا، تالش، بندرانزلی، رشت، لنگرود، رودسر و عمارلو دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.