کد خبر : 28921
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۲۳

لا به لای خبرها

لا به لای خبرها

می‌خواهند «تالار مرکزی رشت» را به بخش خصوصی واگذار کنند! هاتف – در خبرها آمده بود که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفته که «تالار مرکزی رشت» پروژه‌یی ملی است که پس از تجهیز برای بهره‌برداری مجدد به بخش خصوصی واگذار می‌شود. از این قضیه که تاکنون این تالار دو بار افتتاح

می‌خواهند «تالار مرکزی رشت» را به بخش خصوصی واگذار کنند!
هاتف – در خبرها آمده بود که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفته که «تالار مرکزی رشت» پروژه‌یی ملی است که پس از تجهیز برای بهره‌برداری مجدد به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
از این قضیه که تاکنون این تالار دو بار افتتاح شده، اگر بگذاریم حالا یکی باید بیاید توضیح دهد که یک پروژه‌ی ملی که با اعتبارات دولتی ساخته و تجهیز شده است، چگونه به بخش خصوصی باید واگذار شود؟

واکنش دانشگاه گیلان به شایعات اخیر در باره‌ی دو استاد؛ اگر شکایتی بشود، رسیدگی می‎کنیم
هاتف‌ – در خبرها آمده بود که پس از انتشار مطالبی درباره‌ی دو استاد دانشگاه در فضای مجازی، روابط عمومی دانشگاه گیلان در صفحه‌ی رسمی اینستاگرام نوشت: یکی از افراد معرفی شده رابطه‌ی استخدامی با دانشگاه ندارد.
به گزارش«هاتف» در متن اطلاعیه‌ی روابط عمومی دانشگاه گیلان آمده است که: «در باره انتشار اتهامات وارد شده در فضای مجازی به دو نفر در ارتباط با دانشگاه گیلان، روابط عمومی دانشگاه گیلان اعلام می‌دارد یکی از افراد معرفی شده رابطه استخدامی با دانشگاه نداشته و تنها در سالهای ۹۱ – ۱۳۹۰ به عنوان حق‌التدریس در گروه نقاشی تدریس کرده است و درباره نفر دوم نیز شکایتی در این خصوص به حراست دانشگاه واصل نشده است.»
این روابط عمومی تاکید می‌کند: «دانشگاه گیلان ضمن حفظ و صیانت از حقوق دانشجویان و اعضای هیات علمی آمادگی دارد تا شکایات مستند افراد درباره دانشگاهیان این دانشگاه را از طریق مراجع قانونی رسیدگی و پیگیری نماید.»
گفتنی است در چند روز گذشته برخی کاربران در فضای مجازی اتهاماتی را نسبت به یکی دو تن از استادان دانشگاه وارد کرده‌اند.

عزاداری بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
هاتف – با وجود هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در عزاداریها و ممنوع بودن برگزاری عزاداری در مکانهای سرپوشیده اما در بسیاری از شهرهای استان گیلان از جمله رشت این پروتکلهای بهداشتی رعایت نشده است.
در پیاده‌راه هسته‌ی مرکزی شهر رشت مردم عزادار بدون کوچکترین فاصله کنار هم به سینه‌زنی پرداختند و احتمال مخاطرات ابتلا به بیماری کرونا را افزایش دادند.
پیش از فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی خیلیها پیش‌بینی کرده بودند که کنترل عزاداریها مشکل باشد اما برنامه‌ریزان این آیینها تدابیری برای برقراری نظم و رعایت فاصله‌ی اجتماعی نیندیشیدند.

کنایه‌ی دبیر ستاد اقامه‌ی نماز شهرداری رشت به حجت جذب
هاتف – شنیده‌ایم که دبیر ستاد اقامه‌ی نماز شهرداری رشت به اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر واکنش نشان داده و در نامه‌یی از عملکرد دکتر حاج‌محنمدی دفاع نموده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد براتی در نامه‌ی خود نوشته است: در این شرایط حساس ای کاش مسائل امور روحانیت معظم دستخوش احساسات و ابزار انتقامجویی، آن هم در صحن پارلمان شهری که مردم به صورت امانت به دست منتخبان خود سپردند، نشود.
وی با تشریح اقدامات دکتر حاج‌محمدی در زمینه‌ی همکاری با روحانیت تاکید کرده است: پس با این همه برنامه‌هایی را که شهرداری رشت و شخص شهردار محترم برای ائمه‌ی جماعات دارند، نمی توان به شهردار اتهام ضدیت با روحانیت زد.
در پایان این نامه هم محمد براتی به نقل جمله‌یی از حضرت امام حسین(ع) کنایه‌وار به حجت جذب نوشته که آقا اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند: «چیزى که از ارزشتان بکاهد، بر زبان جارى نکنید.»
گفتنی است ججت جذب در بخشی از اظهارات خود در آخربن جلسه‌ی شورای اسلامی شهر رشت گفته است که: گویا شهردار رشت با روحانیت مشکل دارد چرا که تاکنون پیرامون تعیین تکلیف روحانیونی که به‌عنوان امام جماعت با شهرداری رشت مشغول همکاری هستند، اقدام نکرده است.

رمضانپور خود را درگیر کارهای کوچک کرده است!
هاتف‌ – با رد تقاضای مرخصی شهردار رشت به طور مستقیم به وسیله‌ی دکتر احمد رمضانپور، حالا رئیس شورای اسلامی شهر رشت به جای آنکه با تجربه‌یی که دارد، شهر را به سمت آرامش و ثبات هدایت کند، بر التهابات و درگیریها موجود افزوده است.
به نظر می‌رسد رمضانپور خود را به جای پرداختن به مسائل اساسی شهر، درگیر کارهای کوچک و پیش ‌پا افتاده کرده که دودش به چشم شهروندان این شهر می‌رود.
بدون شک مردی که تجربه‌ی مدیریتی فراوان دارد به خوبی می‌داند که در سایه‌ی مدیریت و تدبیر اوست که باید کارها در بستری بدون تشنج و التهاب برای پیشرفت ریل‌گذاری شود.

سواحل و تفرجگاه‌های رشت تعطیل شد
هاتف – در خبرها آمده بود که همه‌ی راه‌های ورودی سواحل و تفرجگاه‌های شهرستان رشت به منظور جلوگیری از تجمعات گردشگران و پیشگیری از شیوع کرونا بسته شده است.
معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری رشت با بیان اینکه این شهرستان از نظر وضعیت ابتلا به «بیماری کرونا» در وضع قرمز است، گفت: با توجه به تجمع مسافران و گردشگران در سواحل و تفرجگاه‌ها، همه‌ی ورودیهای سواحل شهرستان رشت از روز پنجشنبه تا پایان روز عاشورا بسته است.
فریبرز سعیدی‌کیا با تاکید بر لزوم حفظ شعائر و حرمت تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: با افراد هنجارشکنی که حرمت این ایام را حفظ نمی‌کنند و اقدام به حرمت شکنی و هنجارشکنی در تفرجگاه‌ها می کنند؛ برخورد می‌شود.
وی به میهمان‌نوازی گیلانیان اشاره کرد و گفت: به علت «شیوع بیماری کرونا» استان گیلان و به ویژه شهرستان رشت به هیچوجه آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران را ندارد و از هموطنان می‌خواهیم از سفر به گیلان خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان برای حل مسئله‌ی زباله مهلت زمانی محدود به شهرداری لنگرود داد
هاتف – در خبرها آمده بود که در این بازدید ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان که با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمين حزه خليلي رئیس کل دادگستری استان، آقايي معاون دادگستري استان و دیگر مقامات شهرستاني دادگستري لنگرود، از وضعیت مدیریت پسماندهای شهرستان لنگرود، انجام شد در زمینه‌ی استقرار و راه‌اندازی کارخانه‌ی کمپوست لنگرود بحث و تبادل نظر گردید.
در این بازدید شرایط کنونی تالاب کیاکلایه و جایگاه موقت زباله‌ی حاشیه‌ی این تالاب مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین رئیس کل دادگستری استان گیلان با اعلام مهلت زمانی محدود از شهرداری لنگرود خواست تا معضلات موجود در این زمینه را رفع نماید.

میراث فرهنگی می‌گوید؛ ۴۵ شکایت بخش گردشگری بررسی و رضایت شاکیان جلب شده است
هاتف‌خبر – در ششماهه‌ی گذشته ۴۵ شکایت از تاسیسات گردشگری استان گیلان در سامانه‌ی ۰۹۶۲۹ ثبت شده که حالا معاونت گردشگری استان گیلان ادعا می‌کند همه‌ی این شکایات پیگیری شده و رضایت شاکیان نیز جلب گردیده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» روابط عمومی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به نقل از معاون گردشگری این استان اعلام کرده است: در ششماهه‌ی اخیر در سامانه‌ی رسیدگی به شکایات، تخلفات، پیشنهادها، انتقادات و اطلاع‌رسانی ۴۵ شکایت از تاسیسات گردشگری ثبت شده که بیشتر آنها در زمینه‌ي هتلها، تالارهای زیرمجموعه‌ی بخش گردشگری، رستورانها و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.
حمیدرضا آذرپور همچنین گفت: این ۴۵ مورد با مدیریت در استان و تعامل مدیران تاسیسات گردشگری پیگیری شد و همه‌ی ۴۵ شکایت رسیدگی گردیده و رضایت مخاطبان نیز جلب شده است.
وی افزود: هم‌استانیها و گردشگران همواره می‌توانند شکایات، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات خود را از طریق شماره‌گیری ۰۹۶۲۹ در این سامانه ثبت کرده و از طریق معاونت گردشگری استان گیلان پیگیری نمایند.

دادستان گیلان از رهایی یک قاتل 17 ساله خبر داد
هاتف – دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از گذشت اولیای دم از قصاص قاتل 17 ساله و رهایی او از قصاص نفس، پس از سالها زندان و آزاد شدن وی خبر داده است.
به گزارش «هاتف» از روابط عمومی اداره‌ی کل دادگستری استان گیلان، سیدمهدی فلاح‌میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از رضایت اولیای دم در یک پرونده‌ی قتل خبر داد.
وی در تشریح این خبر گفت: با تلاش واحد اجرای احکام دادسرای رشت و مشارکت خیران در جلب رضایت اولیای دم، قاتل 17 ساله با رهایی از قصاص نفس، پس از سالها، از زندان آزاد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان همچنین افزود: مقتول 19 ساله در یک نزاع خیابانی با ضربات چاقوی این قاتل مضروب و کشته شده بود.

یک جوان ۳۹ ساله چگونه در گیلان زمین‌خواری می‌کند؟
هاتف‌ – فرمانده‌ی انتظامي استان گیلان از دستگیری فردی ۳۹ ساله با اتهام زمین‌خواری به ارزش 10 ميليارد و 200 ميليون ريال در شهرستان سياهكل خبر داده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» ،سردار عزيزاله ملكي در تشريح اين خبر گفت: در پي دريافت گزارشي مبنی بر تصرف زمینهای ملي به وسیله‌ی فردی در يكي از روستا‌هاي دهستان خرارود شهرستان سياهكل، بررسي موضوع در دستور کار پلیس گیلان قرار گرفت.
فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان سپس افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی به همراه كارشناس اداره‌ی منابع طبيعي به محل اعلامي اعزام شدند و پس از بررسیهاي انجام شده و استعلامات به عمل آمده مشخص گردید که متهم مورد نظر قطعه زميني به مساحت ۱۰ هزار مترمربع را كه جزو زمینهای ملي بوده به تصرف خود درآورده و آن را به وسيله‌ی سيم‌خاردار محصور كرده است.
وي به تشكيل پرونده و معرفي متهم ۳۹ ساله‌ی این پرونده به مرجع قضایي اشاره كرد و اذعان نمود: كارشناسان ارزش ريالي زمين‌ تصرف شده را ۱۰ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.