کد خبر : 28725
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

مبارزه با فساد رسانه‌های آزاد می‌طلبد

مبارزه با فساد رسانه‌های آزاد می‌طلبد

نمی‌توان ادعای مبارزه با فساد داشت اما آزادی و امنیت لازم برای رسانه‌ها که در صف نخست اطلاع‌رسانی و شفافسازی هستند را فراهم نساخت و نادیده گرفت.

هاتف‌خبر- ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌ی قضاییه در جلسه‌ی شورای عالی قوه‌ی قضاییه با بیان اینکه راهبرد قوه‌ی قضاییه مشارکت‌جویی از مردم برای اجرای عدالت است، گفت: مردم وقتی فساد، رانتخواری و ناهنجاری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را می‌بینند، تذکر دهند و اعلام کنند.
رئیسی همچنین افزود: احساس مسوولیت اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای عدالت و قانون در جامعه است.مبارزه با فساد در انواع مختلف آن در هیچ جامعه‌یی بدون حضور رسانه‌های آزاد امکانپذیر نیست.

نمی‌توان ادعای مبارزه با فساد داشت اما آزادی و امنیت لازم برای رسانه‌ها که در صف نخست اطلاع‌رسانی و شفافسازی هستند را فراهم نساخت و نادیده گرفت.
جامعه‌ی باز که اطلاع‌رسانی در آن با شفافیت و درعین‌حال امنیت صورت می‌گیرد سبب می‌شود که شبکه‌های فساد در آن رشد نکنند و متلاشی شوند.
اگر بر این باور باشیم که فساد در انواع مختلف آن، تار و پود یک جامعه را پوسیده خواهد ساخت و آن را به ورطه‌ی نابودی سوق می‌دهد، پس باید به آزادی و امنیت شغلی روزنامه‌نگاران نیز اهمیت داده و احترام بنهیم و علاوه بر آن زمینه‌ها و بسترهای قانونی امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را نیز فراهم سازیم.
رسانه‌های آزاد می‌توانند بازوی قدرتمند قوه‌ی قضاییه در مبارزه با فساد باشند اگر به واقع عزم راسخی در پیمودن مسیر دشوار این مبارزه وجود دارد.
روزنامه‌نگاران تلاشگرانی بی‌ادعا هستند که برای اصلاح جامعه‌ی خود جهد و مبارزه می‌کنند؛ اگرچه ممکن است گاهی این تلاش و مبارزه دچار لغزش شود و یا خطوط قرمز صاحبان قدرت را نیز تهدید نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.