کد خبر : 28639
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۰۲

سالنامه‌ی تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود

سالنامه‌ی تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود

هاتف‌خبر – رئیس انجمن موسیقی گیلان از تشکیل کانونهای تخصصی موسیقی در گیلان خبر داد و گفت: سالنامه‌ی تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود.

هاتف‌خبر – رئیس انجمن موسیقی گیلان از تشکیل کانونهای تخصصی موسیقی در گیلان خبر داد و گفت: سالنامه‌ی تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، محمدرضا صفرپور با تاکید بر اینکه گیلان پتانسیل بسیاری زمینه‌های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی دارد، گفت: موسیقی تالش، گالش، نواحی دیلمان و تعزیه از پیشینه‌های غنی برخوردارند.
وی از تشکیل کانونهای تخصصی موسیقی در گیلان خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این کانونها می‌توان متخصصان و هنرمندان موسیقی را گردهم آورد تا از طریق تعامل و گفت‌ وگو، با انسجام و همگرایی، نیازمندیهای هنرمندان رصد شود و راهکارهایی در قالب شیوه‌نامه تدوین گردد.

صفرپور با بیان اینکه گیلان بیش از یکصد آموزشگاه موسیقی دارد افزود: امکان نظارت موثر بر همه‌ی این آموزشگاه ها وجود ندارد و باید با ساماندهی آموزشگاه‌ها از طریق کانون آموزشگاه‌داران و پرورش معلمان موسیقی متخصص، به‌دنبال کیفی‌سازی آموزشها باشیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه آموزشگاه‌داری شغل محسوب نمی‌شود اذعان کرد: با تشکیل مسترکلاسها به‌دنبال جمعیت سازی لازم برای کلاسهای آموزشی هنری و پرورش استعدادها هستیم که متاسفانه منفعت‌طلبی برخی آموزشگاه‌ها منجر به شرکت نکردن هنرآموزان در این کلاسها می‌شود.
صفرپور همچنین از تدوین سالنامه‌ی تخصصی موسیقی گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: متاسفانه نبود بانک اطلاعاتی لازم در زمینه‌ی موسیقی استان از پیشینه و فعالان قدیمی این هنر گرفته تا معلمان و هنرجویان امروزی احساس می‌شود و به همین دلیل در تلاش هستیم تا در قالب تدوین سالنامه‌ی تخصصی موسیقی این بانک اطلاعاتی تکمیل گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.