کد خبر : 28535
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

گازرسانی به 24 روستای سخت‌گذر و کوهستانی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

گازرسانی به 24 روستای سخت‌گذر و کوهستانی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

هاتف‌خبر – روز دوشنبه‌ی گذشته 20 امردادماه ۱۳۹۹ نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با حضور شماری از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تالار همایش روابط عمومی این شرکت برگزار شد.

هاتف‌خبر – روز دوشنبه‌ی گذشته 20 امردادماه ۱۳۹۹ نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با حضور شماری از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تالار همایش روابط عمومی این شرکت برگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» مهندس حسین اکبر در این نشست گفت: هم‌اکنون همه‌ی شهرها و دو هزار و 35 روستای استان گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و متوسط بهره‌مندی گاز خانوارهای گیلانی بیش از 98 درصد است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون یک میلیون و 110 هزار مشترک دارد، گفت: برای گازرسانی به آنها تاکنون بیش از 21 هزار کیلومتر شبکه‌ی گاز در گیلان اجرا شده و 600 هزار انشعاب گاز در استان نصب گردیده است.
وی سپس بیان نمود: در سال 98 حوادثی همچون انفجار خط 30 اینچ انتقال گاز در بستر رودخانه‌ی سفیدرود، وقوع سیل و تخریب تاسیسات گاز در 9 شهرستان و برف سنگین بهمن ماه رخ داد که با تلاش همه‌ی پرسنل شرکت گاز و همراهی مردم، ادارات دولتی و رسانه‌ها توانستیم با از این بحرانها عبور کنیم معاون محترم ریاست جمهوری، وزیر محترم نفت و مدیرعامل محترم شرکت ملی گاز ایران از ما قدردانی کنند.


مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه پروژه‌های گازرسانی در «هفته‌ی دولت» امسال را برشمرد و گفت: در «هفته‌ی دولت» برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری طرح گازرسانی به 24 روستا با جمعیتی بیش از550 خانوار در شهرستانهای رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود و شفت صورت گرفته و با گازدار شدن این روستاها درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی در استان به 95.5 درصد افزایش خواهد یافت.
مهندس اکبر فعالیتهای شرکت گاز در دوران «شیوع ویروس کرونا» را نیز تشریح کرد و گفت: با گسترش «کروناویروس» در سراسر کشور در اسفند ماه گذشته، خدمات کنتورخوانی شرکت گاز گیلان به مدت نزدیک به سه ماه تا پایان اردیبهشت ماه امسال متوقف شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه به علت بهره‌مندی از زیرساختهای مناسب توانستیم با تبدیل تهدید «کرونا» به فرصت، سیستم ارائه‌ی خدمات غیرحضوری شرکت را تقویت و توسعه ببخشیم و هم‌اکنون مشترکین ما می‌توانند بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری به ادارات و با شماره‌گیری تلفن 3414 در ساعات اداری هر روز، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان سپس افزود: همچنین مردم عزیز می‌توانند در صورت نیاز با مراجعه به یکی از 158 دفتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت گاز در استان، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مهندس اکبر همچنین درزمینه‌ی مصرف گاز در استان اظهار کرد: مشترکین گاز طبیعی در سال گذشته در مجموع افزون بر 6.3 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که از این میزان حدود 49 درصد متعلق به بخش نیروگاهی، 33 درصد مربوط به بخش خانگی، 10 درصد در بخش صنعتی و کشاورزی، پنج درصد مربوط به بخش حمل و نقل و سه درصد در بخش تجاری است.
وی افزود: افزایش قیمت بنزین در سال گذشته نیز سبب شد تا مصرف گاز در بخش حمل و نقل از 23 میلیون مترمکعب در آبانماه به حدود 30 میلیون مترمکعب در آذرماه افزایش یابد اما با «شیوع ویروس کرونا» این میزان در دو ماه ابتدایی امسال به حدود 20 میلیون مترمکعب کاهش یافت و هم‌اکنون مصرف به حالت عادی خود یعنی حدود 30 میلیون مترمکعب در ماه بازگشته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درارتباط با مطالبات معوقه‌ی شرکت اظهار کرد: متاسفانه مطالبات شرکت در بخشهای مختلف مصرف از حدود 136 میلیارد تومان در سال گذشته به 189 میلیارد تومان در طول امسال رسید که در این زمینه از رسانه‌ها تقاضا داریم با اطلاع‌رسانی مناسب و اشاعه‌ی فرهنگ مصرف ما را درجهت حل این مشکل یاری دهند.


گفتنی است پیش از سخنان مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان، شهرام مداح حسینی رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان با خیرمقدم‌گویی به حاضران گزارشی از عملکرد روابط عمومی و خبرهای منعکس شده‌ ارائه نمود.
وی با قدردانی از همکاری همه جانبه‌ی خبرنگاران و انعکاس شایسته‌ی اخبار و گزارشهای شرکت گاز، دست‌اندرکاران رسانه‌ها را پاسدار منافع عمومی و چشم بینا و گوش شنوای جامعه توصیف نمود.
شایان گفتن است در پایان این برنامه از خبرنگاران به عنوان منتخبان رسانه‌ها در بخشهای روزنامه‌های محلی و سراسری، هفته‌نامه‌ها و دوهفته‌نامه‌ها، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری و همچنین جوانان و پیشکسوتان فعال رشته‌ی خبرنگاری قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.