کد خبر : 28482
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت؛ پویش «بیایید از خودمان شروع کنیم(۲)» را اجرا کرد

مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت؛ پویش «بیایید از خودمان شروع کنیم(۲)» را اجرا کرد

هاتف‌خبر – مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت از اجرای پویش «بیایید از خودمان شروع کنیم(۲)» به منظور فرهنگسازی برای ایمنی ترافیک در شهر رشت خبر داد.

هاتف‌خبر – مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت از اجرای پویش «بیایید از خودمان شروع کنیم(۲)» به منظور فرهنگسازی برای ایمنی ترافیک در شهر رشت خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» بدون شک تامین انواع زیرساختهای ترافیکی همچون ساخت بزرگراه‌ها، تقاطعهای غیرهمسطح، به کارگیری انواع علائم افقی و عمودی و… تاثیری بسیار مستقیم در وضعیت حمل و نقل شهرها دارند.
واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت اعلام کرد که محمدحسن هادی‌زاده مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت با اعلام این مطلب گفته است: نباید جایگاه آموزش فرهنگ ترافیک و فرهنگسازی در زمینه‌ی ترافیک را در جامعه فراموش کنیم.


وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کارشناسان معتقدند که آموزش فرهنگ ترافیکی با کمک انواع رسانه‌های ارتباط جمعی، سازمانها، شرکتها، تشکلهای مردم‌ نهاد و حتی نهادهای مردمی می‌توانند در اصلاح رفتارهای ترافیکی افراد جامعه بسیار موثر واقع شوند. به ویژه که این آموزشها از سنین کودکی شروع شوند که می‌توان به مرور نسلی قانونمندتر تربیت کرد و در مجموع حمل و نقل‌ شهری را به سمت ایمنی و انسان‌محور پیش برد.
مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت همچنین ادامه داد: شهر رشت به عنوان بزرگترین شهر نوار شمالی کشور با فرهنگ غنی و پیشینه‌ی پربار در تجلی رفتار ایرانی و اسلامی از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به میزان ترافیک سنگین و تردد روزانه‌ی شهری نیاز به آموزش فرهنگ ترافیک در سطوح متعدد خواهد داشت.


وی افزود: به همین سبب مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در جهت اجرای بند(الف) ماده ۱۰۸ قانون ششم توسعه در راستای توسعه‌ی فرهنگ درست ترافیک، پویش «بیایید از خودمان شروع کنیم(۲)» را با محور برگزاری تاتر خیابانی در تقاطعهای دارای چراغ زمان‌دار شهر رشت با بهره‌گیری از زمان چراغ قرمز از عید سعید غدیرخم آغاز کرده و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌دهد.
هادی‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: عدم تعرض به خطوط عابر پیاده، ایجاد حریم ایمن عبور عابران، توجه به جلو، بستن کمربند ایمنی، احترام به علائم افقی و عمودی ترافیکی و حتی استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی درجهت جلوگیری از «شیوع کرونا» از جمله آموزشهایی است که بازیگران دوره دیده‌ی این گروه‌ها ارائه می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.