کد خبر : 28374
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

دکتر سالاری: تکمیل پروژه‌های بخش سلامت گیلان دو هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

دکتر سالاری:  تکمیل پروژه‌های بخش سلامت گیلان دو هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

هاتف‌خبر – رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه‌ی کشور در نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به کاستیهای عدیده در بخش سلامت گیلان بر مساعدت ویژه‌ی دولت برای رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان استان تأکید کرد. به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، عصر روز چهارشنبه پانزدهم امردادماه ۱۳۹۹

هاتف‌خبر – رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه‌ی کشور در نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به کاستیهای عدیده در بخش سلامت گیلان بر مساعدت ویژه‌ی دولت برای رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان استان تأکید کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، عصر روز چهارشنبه پانزدهم امردادماه ۱۳۹۹ نشست هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه‌ی کشور، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعضای هیأت امنای این دانشگاه در تالار اجلاس ریاست دانشگاه برگزار شد.

باید به بخش سلامت گیلان کمکی ویژه بشود
دکتر محمدباقر نوبخت در این نشست وضعیت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و اظهار نمود: پیش از این به نظر می‌رسید طرح مشکلات و چالشهای بخش سلامت گیلان به وسیله‌ی مسوولان دانشگاه، بزرگ‌نمایی بیش نیست اما پس از بررسی و بازدیدهای میدانی مشخص گردید که زیرساختهای بخش سلامت گیلان معیوب است و باید به آن کمک شود.
عضو هیات‌ امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اختیارات قانونی سران اقتصادی و همچنین ظرفیت قانون بودجه برای تأمین منابع کافی درجهت تکمیل پروژه‌های عمرانی بخش سلامت گیلان اشاره کرد و افزود: ممکن است با منابع عمومی و بودجه‌ی کشور بتوانیم بخشی از کمبودهای بخش سلامت گیلان را جبران کنیم اما با وضعیت اقتصادی فعلی، رفع مشکلات اساسی و زیرساختی سلامت به‌ طور کامل غیرممکن است، اما با استفاده به موقع از ظرفیتهایی که قانون بودجه فراهم کرده امکانپذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه استان‌ گیلان از استانهای اول درگیر شیوع «بحران کرونا» در کشور بوده، اما در مهار این بیماری موفق عمل کرده است، گفت: هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر قدردانی از خانواده‌های جانباختگان حافظ سلامت، باید شرایطی را فراهم آورد تا از کادر بهداشت و درمان و همه‌ی کسانی که در این بحران، در فعال بودند، تجلیل شوند

استمرار تخصیص اعتبارات ملی ارائه‌ی خدمات به مردم را ارزشمندتر می‌کند
دکتر ارسلان زارع نیز در این نشست با اشاره به مساعدتهای ویژه‌ی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به بخش سلامت گیلان، اظهار کرد: مبالغ قابل توجهی در زمینه‌ی سلامت گیلان در ششماه اخیر تخصیص یافته و بخشی از کمبودها را رفع کرده است.
استاندار گیلان با اشاره به جزییات اعتبارات صرف شده، افزود: بخش اعظم اعتبارات تخصیص داده‌ شده‌ی سازمان برنامه ‌و بودجه، صرف تکمیل پروژه‌های درمانی همچون اورژانس انزلی، فومن و خرید تجهیزات پزشکی نظیر CT اسکنها، اکسیژن‌سازها، پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان و دیگر تجهیزات ضروری پزشکی و سرمایه‌یی شده است.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان با ابراز امیدواری از استمرار مساعدتهای دولت در زمینه‌ی سلامت، گفت: استمرار تخصیص اعتبارات ملی به گیلان برای تکمیل طرحهای عمرانی بخش سلامت می‌تواند روند ارائه‌ی خدمات به مردم را تسریع کند.
دکتر زارع تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی سایت لاکان را از خواسته‌های دیرینه‌ی مردم گیلان دانست و افزود: تکمیل این بیمارستان در سایت لاکان از مهمترین پروژه‌هایی است که مردم گیلان منتظر افتتاح و بهره‌برداری آن هستند.
وی همچنین به پروژه‌های قابل ‌افتتاح اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها برای تکمیل، نیازمند 110 میلیارد تومان اعتبار هستند.
استاندار گیلان با اشاره به وضعیت فعالیت پرستاران داوطلب در «کرونا» نیز گفت: این پرستاران در «دوران کرونا»، خالصانه جانفشانی کرده‌اند و تعیین تکلیف آنها مورد انتظار است.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان همچنین بر تأمین منابع کافی برای تکمیل پروژه‌های سلامت از منابع تهاتر اراضی و املاک مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها همچون بیمارستان 400 تختخوابی سایت لاکان با منابع کنونی به اتمام نخواهند رسید و پیشنهاد می‌شود از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا و یا بنیاد مستضعفان برای تکمیل آنها استفاده شود.

تکمیل پروژه‌های بخش سلامت گیلان نیازمند اعتبار دو هزار میلیارد تومانی است
در این نشست دکتر ارسلان سالاری هم گزارشی از وضعیت کلی فعالیتهای بخش سلامت گیلان ارائه داد و به عقب‌ماندگیهای عدیده در زیرساختهای بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی دانشجویی اشاره کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارشی هم از اقدامات انجام ‌شده در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات بخش سلامت ارائه نمود و در ادامه انتظارات و اقدامات مورد نیاز در آینده برای توسعه‌ی بخش سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بیان کرد.
دکتر ارسلان سالاری همچنین اظهار کرد: استان گیلان هشت مرکز آموزشی درمانی در رشت، ۹۶۳ خانه‌ی بهداشت، ۹۹ مرکز بهداشتی درمانی شهری، ۲۸۸ پزشک خانواده‌ی فعال و یکهزار و ۶۶۱ بهورز فعال دارد.
وی با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این دانشگاه دارای هفت دانشکده، ۲۹ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، پنج شرکت دانش‌بنیان، چهار مرکز رشد و یک آزمایشگاه جامع تحقیقات است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۶.۵ درصد دانشجویان این دانشگاه تحصیلات تکمیلی دارند، افزود: آخرین رتبه‌ی پژوهشی و آموزشی این دانشگاه در ردیف پانزدهم کشور است.
دکتر سالاری با بیان اینکه استان گیلان تنها دارای هفت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی است، خاطر نشان کرد: این کلینیکها شامل کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بعثت، کلینیک تخصصی دندانپزشکی، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شفا، حشمت، پورسینا و رازی است.
وی با بیان اینکه ۴۴۲ عضو هیات‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت می‌کنند، افزود: این اعضا شامل ۳۱ استاد، ۱۱۹ دانشیار، ۲۵۶ استادیار و ۳۵ مربی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۷۵ رشته‌ی تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد، افزود: ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۴ رشته در مقطع ارشد، ۲۲ رشته مقطع دستیاری، سه رشته در مقطع فوق تخصص و فلوشیپ، دو رشته‌ی phd و ۹ رشته‌ی دکترای حرفه‌یی از رشته‌های فعال در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
دکتر سالاری در ادامه به ضعفها و چالشهای بخش سلامت گیلان اشاره کرد و گفت: قدمت بیش از ۵۰ سال بیمارستانهای استان، پراکندگی دانشکده‌ها در شهر رشت و اجرا نشدن طرح تحول نظام سلامت از بزرگترین ضعفها و چالشهای بخش سلامت گیلان در زمینه‌ی عمرانی است.
وی همچنین به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: پیگیری حل مشکلات بخش سلامت در استان و کمک چند مرحله‌یی رئیس سازمان برنامه و بودجه، پیگیری بهبود زیرساختهای درمانی و تجهیزات پزشکی تشخیصی و تسریع در روند اجرای پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت و همچنین پیگیری ساخت و تکمیل پروژه‌های سایت لاکان از مهمترین اقدامات دانشگاه در سطح کلان بود.


دکتر سالاری به اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تکمیل پروژه‌های بخش بهداشت، درمان، آموزش، فرهنگی – دانشجویی، اورژانس و پژوهشی نیازمند اعتباری افزون بر دو هزار میلیارد تومان است.
وی با اشاره به پروژه‌های قابل‌ افتتاح در «هفته‌ی دولت» گفت: بیمارستان جایگزین ۲۳۱ تختخوابی تالش، ۱۳۷ خوابی لنگرود، فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور، کلینیکهای ویژه‌ی رشت، آستارا و رودسر، مرکز جامع آزمون مجتمع پردیس لاکان، مرکز جامع سلامت رشتیان، توسعه‌ی بیمارستان حشمت و سالن اورژانس تحت نظر سایت لاکان قابلیت افتتاح در «هفته‌ی دولت» را دارند اما برای تکمیل نیازمند ۷۳ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار هستند.
وی همچنین از افتتاح ۱۰ پروژه در سالگرد امسال انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: کلینیک ویژه‌ی شهرستانهای آستانه، لاهیجان، لنگرود، صومعه‌سرا، فومن و رودبار، بهسازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی، بلوک زایمان بیمارستان ماسال و منازل متخصصین شهرستان تالش و ماسال از مهمترین پروژه‌های قابل ‌افتتاح در زمان یاد شده است که برای تکمیل نیازمند ۳۸ هزار میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است.
دکتر سالاری همچنین خرید خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه‌ها، جذب حداقل دو هزار و ۷۲۲ نیروی انسانی، تکمیل پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت، تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور، بندرانزلی و لنگرود، تکمیل و ساخت دانشکده‌ها و سایت لاکان، راه‌اندازی طرح تحول شهری، ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پورسینا و خرید تجهیزات پزشکی از صرفه‌جویی ارزی را از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس‌جمهور خواستار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.