کد خبر : 28211
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

مشارکت دو هزار و ۷۳۳ داوطلب جمعیت هلال احمر گیلان در فعالیتهای کرونایی

مشارکت دو هزار و ۷۳۳ داوطلب جمعیت هلال احمر گیلان در فعالیتهای کرونایی

هاتف‌خبر – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در سه ماهه‌ی نخست امسال بیش از دو هزار و ۷۳۳ داوطلبی جمعیت هلال احمر گیلان در فعالیتهای داوطلبانه و انساندوستانه‌‌ی کرونایی مشارکت داشته‌اند.

هاتف‌خبر – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در سه ماهه‌ی نخست امسال بیش از دو هزار و ۷۳۳ داوطلبی جمعیت هلال احمر گیلان در فعالیتهای داوطلبانه و انساندوستانه‌‌ی کرونایی مشارکت داشته‌اند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، سیاوش غلامی با اشاره به آمار داوطلبان جمعیت هلال احمر در سه ماهه‌ی نخست امسال اظهار کرد: وجود منابع انسانی داوطلبان در اجرای برنامه‌های انساندوستانه بسیار موثر است. آنچه نقش جمعیت هلال احمر را در اجرای برنامه‌های انسا‌ندوستانه برجسته‌تر می‌کند، وجود ظرفیت عظیم و غنی منابع انسانی داوطلبان است و در همین زمینه باید اعلام شود که بهره‌مندی موثر از خدمات آنها مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و ساختاری کارآمد و روزآمد است تا بتوان علاوه بر شرایط عادی، در مواقع بحرانی نیز در کوتاهترین زمان با بهره‌مندی از خدمات داوطلبانه، توانشان را برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بسیج کنیم.
وی با اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: در سالهای اخیر رسیدگی به فرآیندهای خدمت به زنان سرپرست خانوار، کودکان و قشرهای آسیب‌پذیر در بحران، در دستور کار فعالیت‌های داوطلبانه قرار گرفته است و در همین راستا، داوطلبان جمعیت هلال احمر، ارائه‌ی خدمات حمایتی و پشتیبانی در بحران را به عنوان مکمل خدمات امدادی عهده‌دار می‌شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان جایگاه جمعیت هلال احمر را نزد مردم محبوب دانست و اظهار کرد: پایبندی اعضا و داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر به اصول بنیادین و انساندوستانه‌ی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و جایگاه کم‌نظیر جمعیت نزد مردم کشور و استان موجب شده تا بیش از پیش بسیاری از شخصیتهای برجسته و قشرهای مختلف به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر بپیوندند.


غلامی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری با ۵۰ موسسه‌ی خیریه‌ی استان گیلان افزود: جمعیت هلال احمر گیلان در راستای خدمت‌رسانی به قشرهای کم برخوردار جامعه با ۵۰ موسسه‌ی خیریه همسو تفاهمنامه‌ی همکاری منعقد کرده است.
وی با اشاره به برگزاری طرحهای ملی به وسیله‌ی داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان اذعان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر همه ساله با اجرای طرحهای ملی «همای رحمت»، «فرشتگان رحمت»، «ارمغان مهر» و «هر ماه یک طرح و پروژه‌ی انساندوستانه» در قالب «کاروان سلامت» در راستای کمک به روستاهای کم برخوردار و قشر آسیب‌پذیر روستایی و حساس‌سازی مردم در حفظ محیط زیست، آموزش کمکهای اولیه، کمک دارویی به بیماران سخت‌علاج، اهدای نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان کم برخوردار، ویزیت رایگان در نقاط دور از دسترس، برپایی چادرهای سلامت در مناسبتهای خاص، جمع‌آوری کمک برای نیازمندان، ایستگاه سلامت، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزیت رایگان با همکاری ۵۰ موسسه‌ی خیریه‌ی یاد شده، نقشی مهم را در کمک به قشر آسیب‌پذیر ایفا می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به تعداد داوطلبان استان گیلان گفت: جمعیت هلال احمر استان دارای ۱۳ هزار و ۷۶ عضو و داوطلب متشکل از ششهزار و ۹۴۵ مرد و ششهزار و۱۳۱ زن در چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت است که برای بهره‌مندی از خدمات آنان، در یکی از گروه‌های یاد شده سازماندهی می‌شوند.
غلامی با اشاره به گسترش تعداد خانه‌های هلال در استان گیلان خاطر نشان کرد: ۱۹۴ خانه‌ی هلال تاکنون با همکاری بخشداران و دهیاران مناطق استان افتتاح شده که مقرر گردیده تا پایان امسال۲۰۰ خانه‌ی هلال دیگر هم در استان به بهره‌برداری برسد، که با توجه به حادثه‌خیز بودن استان گیلان، راه‌اندازی خانه‌های هلال برای کمک به جامعه‌ی هدف از اهمیتی ویژه برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.