کد خبر : 28013
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

خدمات الکترونیک اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان با سرعت توسعه می‌یابد

خدمات الکترونیک اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان با سرعت توسعه می‌یابد

هاتف‌خبر – معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: یکی از اهداف راهبردی سازمان توسعه‌دادن خدمات ایکترونیک به بیمه سدگان است.

هاتف‌خبر – معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: یکی از اهداف راهبردی سازمان توسعه‌دادن خدمات ایکترونیک به بیمه سدگان است.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر سعید مهدی‌پور در تشریح این خبر گفت: در واقع ما در چند سال گذشته آمدیم و در بانک اطلاعاتی بیمه بحث استحقاق‌سنجی را مطرح کردیم تا با همپوشانی بیمه‌یی مشخص شود.
وی ادامه داد: در انجام طرح استحاق‌سنجی بیمار با مراجعه به پزشک یا داروخانه و یا مراکز درمانی طرف قرارداد با سامانه‌ و مسیرهایی که برایش مشخص شده با وارد کردن کد ملی وضعیت بیمه‌یی خود را مشخص می‌کند که آیا بیمه شده‌ی اداره‌ی کل بیمه سلتامت هست یا نه؟ همپوشانی دارد یا ندارد؟ آیا اعتبار درمان دارد یا نه؟
دکتر مهدی‌پور سپس افزود: ما در مبحث مربوط به اعتبار سنجی تلاش کردیم نهایت دقت را به خرج دهیم و همچنین از مراکز خصوصی طرف قرارداد خواستیم که در این زمینه همکاری کنند و هم‌اکنون به آمار خوبی هم دست یافته‌ایم.


وی افزود: تاکنون یکصد هزار نسخه‌ی الکترونیک تولید شده و تنها در تیر ماه ۳۳ هزار نسخه‌ی الکترونیک صادر شده که این آمار وضعیت مناسب را نشان می‌دهد.
معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان سپس گفت: پیش از اینکه سامانه‌ی مرتبط با استحقاق‌سنجی راه‌اندازی شود یک مقدار کار زیاد بود و سبک کار به صورت سنتی پیش می‌رفت اما با راه‌اندازی این سامانه و برقراری ارتباط با دیگر سازمانها و نهادها همچون ثبت احوال و مراکز درمانی طرح استحقاق‌سنجی عملاً روی ریل قرار گرفته و با اعتبارسنجی که انجام می‌شود مشخص می‌شود که بیمار بیمه شده‌ی ما هست یا نیست و ارائه‌ی خدمات به مراجعه‌کنندگان آسانتر شده است.
وی همچنین به اقداماتی که در زمینه‌ی الکترونیکی شدن کارها در اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی رسیدگی اسناد بستری به صورت الکترونیک که ۱۰۰ درصد مراکز درمانی دولتی هم‌اکنون این کار را انجام می‌دهند و ما در دستور کار داریم که مراکز و بیمارستانهای خصوصی نیز در این زمینه فعال شوند.
دکتر مهدی‌پور با اشاره به اینکه هفت بیمارستان خصوصی در این پروژه فعال شده‌اند گفت: قصد داریم تا در چند ماه آینده این میزان به ۱۰۰ درصد مراکز درمانی بخش خصوصی برسد که خودش می‌تواند تحولی بزرگ در اجرای دولت الکترونیک باشد.
وی ادامه داد: انجام پرونده‌ی الکترونیک اسناد بستری در کنار استحاق‌سنجی و اعتبار سنجی و همپوشانی بیمه‌یی سبب می‌شود تا بسیاری از کارهای مرتبط با بیماران تندتر و با سرعت بیشتر و با دقت مناسب‌تر انجام شود
معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: هدف همه‌ی اقدامات ما رضایت مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و همه‌ی بیمه شدگان بیمه سلامت استان گیلان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.