کد خبر : 27598
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

برگزاری جشنواره‌ی دانشجویی «سه‌تاک» از «سه دقیقه با کتاب» تا «سه‌دقیقه با سعدی»

برگزاری جشنواره‌ی دانشجویی «سه‌تاک» از «سه دقیقه با کتاب» تا «سه‌دقیقه با سعدی»

هاتف‌خبر – نخستین جشنواره‌ی دانشجویی سه‌دقیقه‌یی کتاب با عنوان «سه‌تاک» تیر ماه ۱۳۹۹ به وسیله‌ی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

هاتف‌خبر – نخستین جشنواره‌ی دانشجویی سه‌دقیقه‌یی کتاب با عنوان «سه‌تاک» تیر ماه ۱۳۹۹ به وسیله‌ی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» از «مفدای گیلان» این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با کتاب در دو بخش «اصلی» و «ویژه» با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی برگزار می‌شود.
بر پایه‌ی اعلام دبیرخانه‌ی این جشنواره، در بخش اصلی رویداد کتابخوانی که تیرماه ۹۹ با عنوان «سه دقیقه با کتاب» اجرا می‌شود، دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند بهترین کتابی را که خوانده‌اند در قالب یک ویدیوی سه دقیقه‌یی در فضای مجازی معرفی کنند.
برگزیدگان این بخش بر اساس چهار معیار «خلاقیت در نحوه‌ی ارائه»، «محتوا»، «بازخوردهای مخاطبان» و «نظرات هیات داوران» انتخاب شده و جایزه‌ی هفتگی و فصلی ارزشمند به آنها اهدا خواهد شد.
بخش ویژه‌ی این جشنواره نیز که تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود، به گلستان سعدی اختصاص یافته است. در این بخش دانشجویان می‌توانند با مطالعه‌ی حکایتهای گلستان سعدی به طور روزانه در مسابقه «سه دقیقه با سعدی»” شرکت کرده و به صورت روزانه و ماهانه جایزه‌ی خود را دریافت کنند.


حامد علی‌اکبرزاده سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در تبیین اهداف این جشنواره اظهار کرد: شرایط خاص زندگی امروزی موجب شده است که جوانان تمایلی کمتر به مطالعه داشته باشند و در این راستا نهادهای فرهنگی متولی کتاب و کتابخوانی باید راهکارهای نو و بدیع را برای تشویق افراد به ویژه جوانان و دانشجویان اتخاذ کنند.
وی افزود: یکی از این راهکارها به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خوب کتابخوانی و معرفی کتابهای مفید به جوانان به وسیله‌ی خود آنها است.
علي‌اکبرزاده هدف از این جشنواره را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتابخوانی دانشجویان در فضای مجازی دانست و گفت: این موضوع موجب می‌شود کتابهای مفید بیش از پیش معرفی و مطالعه شوند و ما امیدواریم با بهره‌گیری از فضای مجازی و ظرفیتهای دانشجویان، این جشنواره به جریان فرهنگی ملی در زمینه‌ی کتاب و کتابخوانی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه جزییات هر دو بخش «اصلی» و «ویژه» این جشنواره هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برنامه‌هایی متنوع را در ارتباط با رویدادهای فرهنگی مربوط به کتاب و کتابخوانی و همچنین نشر آثار فاخر تدارک دیده که در همین راستا به زودی دبیرخانه‌ی کتاب و کتابخوانی دانشجویان ایران را نیز تاسیس می‌کند.
وی همچنین از علاقه‌مندان دعوت کرد تا اخبار و اطلاعات رویدادهای فرهنگی این مجموعه به ویژه «جشنواره‌ی سه‌تاک» را از طریق صفحه‌ی اینستاگرامی http://instagram.com/isba.ir و کانال پیام‌رسانی http://t.me/isbair و سایت سازمان به نشانی: http://www.isba.ir دنبال کنند.
علی‌اکبرزاده گفت: این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، سازمان قرآنی دانشگاهیان، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و بنیاد سعدی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.