کد خبر : 27325
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹

«پلنگ شكار»؛ شکار شد

«پلنگ شكار»؛ شکار شد

هاتف‌خبر – یک شكارچي متخلف كه چندي پيش يك پلنگ را شكار كرده بود پس از ردزني و مراقبتهای ویژه به وسیله‌ی ماموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان سياهكل دستگير شد.

هاتف‌خبر – یک شكارچي متخلف كه چندي پيش يك پلنگ را شكار كرده بود پس از ردزني و مراقبتهای ویژه به وسیله‌ی ماموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان سياهكل دستگير شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» رئيس اداره‌ی حفاظت محيط زيست شهرستان سياهكل با اعلام اين خبر گفت: شخصی که چندي پيش در شهرستان سياهكل یک قلاده پلنگ را شكار كرده بود پس از ردزني، تعقيب و مراقبت شبانه‌روزي سرانجام در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست اين شهرستان گرفتار شد.
لطيف جواهردشتي درباره‌ی چگونگي دستگيري اين فرد متخلف گفت پس از هماهنگي با دادستان، فرمانده‌ی انتظامي و رئيس پليس اطلاعات شهرستان، ماموران يگان حفاظت اين اداره به عنوان خريدار پوست پلنگ با فرد مورد نظر قرار ملاقات گذاشته و در حين انجام معامله موفق شدند با استفاده از حكم قضايي ورود به منزل، با ضبط پوست پلنگ، يك قبضه سلاح شكاري غيرمجاز و تعدادي تير فشنگ از منزل شكارچي متخلف كشف و ضبط كنند.
جواهردشتي در ادامه گفت اين شكارچي ريزنقش، با دستور دادستان به بازداشتگاه اعزام شده و پرونده‌ی تخلف وي نيز در اختيار مرجع قضايي قرار گرفته است.
اين گزارش مي‌افزايد شهرستان سیاهکل به دلیل برخورداری از جنگلهای بکر هیرکانی و زیستگاه‌های منحصر به فرد، پناهگاه و مامنی مناسب برای زیستن گونه‌های شاخص حیات وحش همچون پلنگ است.
از ديرباز، تعارض جنگل‌نشينان و حمله‌ی جانوران درنده همچون پلنگ به احشام آنان، يكي از دغدغه‌هاي كارشناسان محيط زيست بوده و هست. عمده‌ی دامداران اين منطقه براساس آموزش و اطلاع‌رساني صورت گرفته در سالهاي اخير و حسب اعتقادات سنتی خود با اين گربه سان بزرگ و زيبا، سازگار شده‌اند و از آسيب به آن خودداري می‌کنند اما در اين بین هستند افرادی سودجو كه به طمع فروش پوست اين جانور يا تاكسيدرمي آن به شكار آن مبادرت مي‌كنند. شوراي عالي حفاظت محيط زيست كشور به منظور جلوگيري از شكار اين گربه‌سان ارزشمند ايران، مبلغي معادل ۱۲۰ ميليون تومان ضرر و زيان تعيين كرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.