کد خبر : 27265
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

گیلان همچنان در معرض خطر است

گیلان همچنان در معرض خطر است

هاتف‌خبر – گزارشهای رسمی از افزایش مبتلایان به «کرونا ویروس» در استان گیلان حکایت می‌کنند، مردم گیلان باید بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هاتف‌خبر – گزارشهای رسمی از افزایش مبتلایان به «کرونا ویروس» در استان گیلان حکایت می‌کنند، مردم گیلان باید بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه مردم گیلان همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند، گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان مبتلا به «ویروس کرونا» در بیمارستانهای استان گیلان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان روز پنحشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به «کرونا ویروس» در استان گیلان خبر داد و گفت: در ماه گذشته روند مبتلایان به «بیماری کووید ۱۹» کاهش یافته و کنترل شده بود اما متاسفانه در روزهای اخیر با توجه به تعطیلات، ورود مسافران و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستانهای گیلان هستیم.
وی همچنین خواستار رعایت اصول بهداشتی در روابط و تعاملات اجتماعی افراد جامعه شد و گفت: گیلانیان باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و با استفاده از ماسک، دستکش و پرهیز از تردد غیرضروری این چرخه را از بین ببرند.


دکتر سالاری با بیان اینکه تعداد بستری‌شدگان در مراکز بیمارستانی استان گیلان نشا‌دهنده‌‌ی آغاز «شیوع پیک دوم» «کروناویروس» در استان است خاطر نشان کرد: تا ساخت واکسن و‌ داروی موثر، تنها راه ممکن برای مقابله با این ویروس، رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن است.
وی تاکید کرد: متاسفانه مردم حالا به روال عادی زندگی خود برگشته‌اند و به خوبی مانند گذشته فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند چون این احساس به آنها منتقل شده که «کرونا» پایان یافته است. آنها با حضور در مراکز خرید و تفرجگاه‌ها، مراکز فروشگاهی و… استان در شیوع «ویروس کرونا» و انتشار آلودگی و عفونت تاثیرگذار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از شیوع افسارگسیخته‌ی «کرونا ویروس» در جامعه تاکید کرد: تنها با رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به‌هنگام به مراکز درمانی می‌توان تا حدودی از ابتلا به این بیماری و بستری شدن در بیمارستانها نجات یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.