کد خبر : 27247
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

با کوچکترین ایده‌ها می‌توان به دنبال کارآفرینی بود

با کوچکترین ایده‌ها می‌توان به دنبال کارآفرینی بود

هاتف‌خبر – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان اعتقاد دارد که با کوچکترین ایده‌ها نیز می‌توان به دنبال کارآفرینی بود و می‌توان با راه‌اندازی هر واحد تولیدی کوچک، حتی با این ایده‌های ساده، کارآفرینی را افزایش داد.

هاتف‌خبر – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان اعتقاد دارد که با کوچکترین ایده‌ها نیز می‌توان به دنبال کارآفرینی بود و می‌توان با راه‌اندازی هر واحد تولیدی کوچک، حتی با این ایده‌های ساده، کارآفرینی را افزایش داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» در همین زمینه مهندس احمدعلی شهیدی گفت: صنایع کوچک و متوسط، محرک اصلی اشتغال و رشد اقتصادی جامعه محسوب می‌شوند که با رونق‌بخشی به فعالیتهای این صنایع، می‌توان پویایی جامعه را افزود.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرهای صنعتی استان گیلان، وی همچنین گفت: کارآفرینی در صنایع کوچک و متوسط، دارای اهمیتی بسیار فراوان بوده چون با راه‌اندازی هر واحد تولیدی کوچک، می‌توان با کوچکترین ایده، به دنبال کارآفرینی بیشتر باشیم.
مهندس شهیدی خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با هم و در جهت رونق تولید، فروش و کمک به بازاریابی نیز می‌تواند در افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی آنها نقش‌آفرینی مثبت داشته باشد.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان سپس تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط استان محرک توسعه‌ی اقتصادی در سالی که به «جهش تولید» نامیده شده، هستند.
احمدعلی شهیدی در ادامه با اشاره به قانون تشکیل شرکتهای خدماتی در شهرکهای صنعتی برای واگذاری اداره‌ی امور شهرکهای صنعتی، گفت: تاکنون اداره‌ی امور 15 شهرک صنعتی در استان گیلان به صنعتگران واگذار شده است.
وی با اشاره به قانون نحوه‌ی واگذاری مالکیت و اداره‌ی امور شهرکهای صنعتی به صاحبان صنایع تصریح کرد: کم کردن تصدیگری دولت و تحقق اصل 44 قانون اساسی اصلیترین هدف واگذاری مالکیت و اداره‌ی امور شهرکها و نواحی صنعتی به صنعتگران است.


شهیدی افزود: قطعاً زیرساختهای ایجاد شده در شهرکها و نواحی صنعتی نیاز به رسیدگی، راهبری و بهره‌برداری درست دارند از این رو طبق قانون اداره‌ی امور شهرکها و نواحی صنعتی، به شرکتهای خدماتی واگذار می‌گردد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با اشاره به نحوه‌ی واگذاری اداره‌ی امور شهرکها و نواحی صنعتی خاطر نشان کرد: بر اساس آیین‌نامه، شهرکهای صنعتی که بیش از 50 درصد از زمینهای آنها واگذار شده یا دارای بیش از 15 واحد بهره‌بردار باشند، مشمول واگذاری خواهند بود.
وی افزود: خوشبختانه با مشارکت صنعتگران و سرمایه‌گذاران، استان گیلان جزو استانهای پیشتاز کشور در اجرای این قانون و واگذاری امور اداره‌ی شهرکهای صنعتی است.
وی با اشاره به لزوم حمایت از شرکتهای خدماتی که اداره‌ی کارهای شهرکهای صنعتی را برعهده دارند، تصریح کرد: در این زمینه تلاشهایی گسترده به وسیله‌ی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در حال انجام است تا با برطرف شدن نواقص قانونی ظرفیتها و مشوق‌های بیشتری برای بخش خصوصی ایجاد شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.