کد خبر : 27156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

خسارت میلیاردی تندباد به تاسیسات توزیع نیروی برق گیلان

خسارت میلیاردی تندباد به تاسیسات توزیع نیروی برق گیلان

هاتف‌خبر – روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از خسارت میلیاردی بادشدید و تندباد به شبکه و تاسیسات این شرکت در استان خبر داد.

هاتف‌خبر – روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از خسارت میلیاردی بادشدید و تندباد به شبکه و تاسیسات این شرکت در استان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» در پی تغییر شرایط جوی و وزش باد شدید که از غروب روز شنبه سوم خرداد ماه ۱۳۹۹ در استان آغاز شد، بخشهایی وسیع از مناطق شهری و روستایی استان گیلان را مورد تاثیر قرار داد و در بر گرفت.
خاموشیهای موردی مشترکین برق در شهرستانهای رشت، شفت، لاهیجان، بندرانزلی، رضوانشهر، صومعه‌سرا، ماسال، رودسر و فومن گزارش شد و پیگیریهای ماموران شرکت توووزیع نیروی برق استان گیلان را به همراه داشت.
بر پایه‌ی این گزارش عمده آسیبهای وارده به شبکه، ناشی از سقوط درختان روی شبکه‌های برق و همچنین پرت شدن اشيای خارج از حريم همچون آنتنهای سقفی و… روی شبکه‌ها و تاسیسات توزیع نیروی برق گیلان بود که به طبع آن پارگی سیمها و قطع برق نیز به وجود آمد.


بر پایه‌ی برآوردهای به عمل آمده وزش باد شدید و تندباد در استان گیلان موجب پارگی و آسیب‌دیدگی شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف به طول بیش از 35 کیلومتر شد.
همچنین به هفت ترانس و 11 مورد تجهیزات شبکه‌ی شرکت توزیع نیروی برق استان آسیبهای جدی وارد آمد.
با این حال نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در امورها و ادارات تابعه تا نزدیک صبح روز چهارم خرداد ماه یکسره در محل کار و اتفاقات حضور یافتند تا خاموشیهای ناخواسته را رفع کرده و در کمترین زمان ممکن با انجام اقدامات فوری همه‌ی مشترکین را برقدار شوند.
بالطبع در جریان این فرآینده خاموشیهای مقطعی دو از انتظار نبوده و ممکن است مشترکانی مدتی بی‌برقی را تحمل کرده باشند.
با وجود بر این طبق برآورد اولیه حدود ۱۹ میلیارد و 307 میلیون ریال آسیب به شبکه‌ها و تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان وارد شد که با توجه به مشکلات شدید نقدینگی اين شركت، جبران خسارات وارده، بسیاری ضروری و حائز اهمیت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.