کد خبر : 27036
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱

طرحی‌نو؛ «امروز» خرید کنید، «بعداً» پولش را بپردازید!

طرحی‌نو؛ «امروز» خرید کنید، «بعداً» پولش را بپردازید!

هاتف‌خبر – آیا پیش آمده که نیاز به خرید يک کالاي ضروري داشته‌ايد، اما مبلغ مورد نياز را در اختيار نداشته‌ايد؟ در آن شرايط چه خوب بود اگر مي‌توانستيد از درآمد آينده خود مبلغ خريد آن كالا را بپردازيد. اما نه دسته‌چك معتبري داشته‌ايد و نه بانكي بوده كه به شما تسهيلاتي بدهد تا بتوانيد کالا را بخرید. «كالاكارت» بانك مهر ايران براي حل كردن همين مشكل آمده است.

هاتف‌خبر – آیا پیش آمده که نیاز به خرید يک کالاي ضروري داشته‌ايد، اما مبلغ مورد نياز را در اختيار نداشته‌ايد؟ در آن شرايط چه خوب بود اگر مي‌توانستيد از درآمد آينده خود مبلغ خريد آن كالا را بپردازيد. اما نه دسته‌چك معتبري داشته‌ايد و نه بانكي بوده كه به شما تسهيلاتي بدهد تا بتوانيد کالا را بخرید. «كالاكارت» بانك مهر ايران براي حل كردن همين مشكل آمده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی بانک مهر ایران، خرید کالاهای مصرفي بادوام مانند لوازم خانگي اغلب به مبلغي نيازمند است که بيشتر از حقوق ماهانه اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه است. براي خريد چنين كالاهايي نياز است كه يا درآمد گذشته خود را جمع كرده (پس‌انداز) يا درآمد آينده خود را صرف خريد اين كالاها كنند (دريافت تسهيلات يا خريد به‌شكل پرداخت اقساطي)؛ هر دو روش مشكلات خاص خود را دارند.

 

پس‌اندازهایی که آب می‌روند:
پس‌انداز کردن درآمد در اقتصاد مبتلا به تورم کار دشواری است. از دست رفتن ارزش پول نسبت به کالا در طول زمان معناي ديگر تورم است. دو نهاد «مرکز آمار» و «بانک مرکزی» تورم سال ۱۳۹۸ را به‌ترتيب بيش از ۳۴ و بيش از ۴۱ درصد اعلام كرده‌اند. اين اعداد مربوط به متوسط وزني يك سبد مشخص از كالاها و خدمات بوده و ممكن است كالايي كه مد نظر شماست مشمول تورمي بيش از اين شود. به‌علاوه اگر در توليد آن كالا از مواد اوليه يا قطعات وارداتي استفاده شود، ممكن است با نوسانات نرخ ارز، قيمت آن كالا نيز به‌طرز محسوسي تغيير كند.

کسی به درآمدهای آتی شما اعتماد ندارد:
روش دیگر خرید کالا به‌پشتوانه درآمدهای آتی است. به اين صورت که شما کالاي مورد نياز خود را همين امروز دريافت کرده و تعهد مي‌كنيد كه مبلغ آن را به‌تدريج در آينده پرداخت كنيد. بر اين اساس دو راهكار پيش روي شما وجود دارد؛ تسهيلات بانكي و فروش اقساطي. براي تسهيلات بانكي به‌طور كلي اين دو مسئله براي شما دغدغه خواهد شد؛ نرخ سود و نحوه تضمين بازپرداخت تسهيلات. نرخ سود تسهيلات بانكي عموماً ۱۸ درصد است و هر چند كه از نرخ تورم پايين‌تر است، اما دريافت تسهيلات با همين نرخ نيز براي بسياري مقدور نيست. مسئله ديگر نحوه ضمانت است. بانك‌ها براي اعطاي تسهيلات به مشتريان خود عمدتاً سند ملكي يا فيش حقوقي و چك از سوي كارمند رسمي را به‌عنوان ضمانت طلب مي‌كنند. اين در حالي است كه ارائه چنين ضمانت‌هايي براي همه تسهيلات‌گيرندگان مقدور نيست.
در رابطه با فروش اقساطی نیز هر دو مورد بالا صدق می‌کند. با نگاه انداختن به مغازه های مختلف میبینید خيلي‌هايشان چنين برچسب‌هايي را بر شيشه فروشگاه خود زده‌اند: «فروش اقساطي كالا با چك كارمندي و سود ۱۸ درصد». حال كسي كه توان پرداخت سود ۱۸ درصد و ارائه چك از سوي كارمند رسمي را ندارد، با اين روش نيز نمي‌تواند كالاي مورد نياز خود را خريداري كند.

 

کالاکارت مهر ایران و حل مشکل خرید کالا:
بانک مهر ایران با عنایت به همین مشکلات، خدمتی را ارائه کرده که مي‌تواند نگراني اقشار متوسط و كم‌درآمد جامعه را براي خريد كالاهاي مصرفي بادوام مرتفع كند. شما با دريافت كالاكارت اين بانك، از چند مزيت به‌طور همزمان بهره‌مند مي‌شويد. ابتدا اينكه به‌محض دريافت كالاكارت قادر به خريد كالاي مد نظر خود از فروشگاه‌ها و پذيرنده‌هاي طرف قرارداد بانك مهر ايران خواهيد بود كه تعداد اين فروشنده‌ها نيز هر روز بيشتر مي‌شود. ديگر اينكه بهاي كالاي خريداري شده را به‌صورت اقساطي و به بانك پرداخت خواهيد كرد، ولي ديگر از سودهاي ۱۸ درصدي خبري نيست. تنها كارمزدي چهار درصدي بابت ارائه اين خدمت دريافت مي‌شود.
مبلغی که در قالب این تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود تا سقف ۲۰ ميليون تومان است که تقريباً براي خريد تمام کالاهاي مصرفي بادوام به غير از مسکن و خودرو پاسخگوست. يعني تمام لوازم خانگي متعارف موجود در بازار همچنان قيمت‌هايي پايين‌تر از مبلغ اين تسهيلات دارند.
همچنین مي‌توان با استفاده از اين كارت خدمات مختلفي مانند دندانپزشكي را هم دريافت كرد. بانك مهر ايران درصدد است تا پذيرندگان اين طرح را همچنان گسترش دهد.
منتظر نمانید، همین الآن صفحه پذیرندگان طرح کالاکارت را در وب‌سایت بانک مهر ايران چک كنيد و ببيند چه فروشگاه‌هايي در شهر شما، كالا يا خدمت مورد انتظارتان را ارائه كرده و با بانك مهر ايران طرف قرارداد هستند:
https://www.qmb.ir/Index.aspx?tempname=KalaCard&lang=1&sub=0
براي افتتاح حساب تنها كافي است موبايل‌بانك مهر ايران را دانلود كرده يا از طريق وب‌سايت بانك نسبت به افتتاح حساب اقدام كنيد. نیاز به مراجعه به شعب بانک نیست.
برای پیدا کردن آدرس شعب استان گیلان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۳۳۲۶۰۳۶۸-۰۱۳ تماس بگیرید:
www.qmb.ir/Index.aspx?tempname=Branches&lang=1&sub=0

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.