کد خبر : 26720
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

جدیت شهرداری رشت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

جدیت شهرداری رشت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

هاتف‌خبر – شهرداری رشت در برخورد با کسانی که دست به تخلف ساختمانی می‌زنند، هشدار داده که ساخت و سازهای غیرمجاز را در هر مرحله‌یی که باشند تخریب کرده و با متخلفان نیز برخورد قانونی می‌نماید.

هاتف‌خبر – شهرداری رشت در برخورد با کسانی که دست به تخلف ساختمانی می‌زنند، هشدار داده که ساخت و سازهای غیرمجاز را در هر مرحله‌یی که باشند تخریب کرده و با متخلفان نیز برخورد قانونی می‌نماید.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت نمونه‌هایی از برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز این هفته در منطقه‌ی یک و چهار گزارش شده است.
بر پایه‌ی این گزارش شهرداری رشت در اطلاعیه‌یی به آگاهی شهروندان گرامی رشت رسانده که به استناد ماده‌ی ۱۰۰ قانون شهرداریها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده‌ی شهر و حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان سازی از شهرداری پروانه اخذ نمایند.
همچنین اعلام شده که با توجه به اینکه هر گونه ساخت و ساز بدون پروانه‌ی ساختمانی خلاف مقررات است و باعث تضییع حقوق دیگر شهروندان می‌شود بنا بر این شهرداری رشت در راستای وظیفه‌ی ذاتی و اختیارات قانونی خود ضمن برخورد قانونی و قاطع از ساخت‌وساز غیرمجاز و بدون پروانه‌ی ساختمانی در زمینهای محصور و غیرمحصور جلوگیری به عمل می‌آورد.

شهرداری رشت همچنین تاکید کرده است که در اجرای قوانین مربوطه در صورت مشاهده‌ی تخلف در ساخت و ساز راساً نسبت به جمع‌آوری مصالح ساختمانی و قلع و قمع بنا اقدام خواهد نمود و مسوولیت هر گونه خسارت به ساختمانهای همجوار چه در مرحله‌ی ساخت و چه در مرحله‌ی قلع و قمع متوجه فرد متخلف خواهد بود.

شهرداری رشت در پایان از شهروندان فهیم رشت تقاضا نموده است برای صیانت از حقوق خود و عامه‌ی شهروندان در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف ساختمانی و یا تصرف عدوانی موضوع را سریعاً از طریق سامانه‌ی ۱۳۷ به اطلاع شهرداری رشت برسانند تا نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی اقدام شود.
گفتنی اینکه در آخرین نمونه‌های برخورد شهرداری رشت با ساخت و سازهای غیرمجاز این هفته در محدوده‌ی شهرداری منطقه‌ی یک از ورود مصالح ساختمانی در محله‌ی بهارستان جلوگیری گردیده، همچنین جلوی ساخت و ساز غیراصولی در حسین‌آباد، کوچه‌ی وحدت، کوی حسینی و پشت بیمارستان پارس گرفته شده است.
شهرداریهای مناطق پنجگانه‌ی رشت به طور ویژه با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده‌ی فعالیت خود اقدامات قانونی را برای جلوگیری و قلع و قمع به طور جدی و قاطع انجام می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.