کد خبر : 26241
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

مردم چاره‌یی ندارند!

مردم چاره‌یی ندارند!

هاتف‌خبر – با وجود درخواستهای مکرر از شهروندان رشت درجهت کاهش ترددهای غیرضروری، هنوز بازار بزرگ رشت از سرناچاری شهروندان، کانون اصلی تجمع مردمی محسوب می‌شود.

هاتف‌خبر – با وجود درخواستهای مکرر از شهروندان رشت درجهت کاهش ترددهای غیرضروری، هنوز بازار بزرگ رشت از سرناچاری شهروندان، کانون اصلی تجمع مردمی محسوب می‌شود.
بسیاری از بازاریان به دلیل نزدیک بودن به شبهای عیدنوروز و با امید رونق گرفتن کسب و کارشان در بازار حضور دارند و بسیاری از مردم هم برای تامین ارزاق عمومی و حتی خرید شبهای عید در بازار بزرگ رشت تردد می‌کنند که چنین وضعی برای همگان مخاطره‌آمیز است.
عکسها و تصاویری که خبرگزاریها از «بازار بزرگ رشت» مخابره می‌کنند به خوبی نشان می‌دهد که با توجه به خطر مبتلا شدن افراد به «کروناویروس» این بازار حالا در کانون اصلی ماجرا قرار دارد.
«ایرنا» با انتشار چندین تصویر از بازار بزرگ رشت وضعیتی را به همگان نشان می‌دهد که خیلیها بدون توجه به هشدارهای بهداشتی، با ازدحام فراوان در حال خرید هستند.
«ایرنا» که یک خبرگزاری دولتی است با انتشار تصاویر متعددی از «بازار بزرگ رشت» نوشت: این در حالی است که بارها و بارها این جمله تکرار می‌شود که «مردم در خانه بمانید و جز به اضطرار از منزل خارج نشوید، همه در خطرید».


در چنین شرایطی دولت هم تدبیری خاص برای در خانه‌ماندن افراد و تامین معاش افرادی که در ماه پایانی سال باید از پس مخارج سنگین زندگی برآیند و هزینه‌ی آب، برق، گاز، مخابرات، مالیات، چکهای سررسید و دیگر هزینه‌های زندگی و شب عید را پرداخت کنند، نیندیشیده است.
صدا و سیما هم بدون درنظر گرفتن درخواستهای جدی شهروندان تنها بر طبل «در خانه بمانیم» می‌کوبد و کسی در این ماجرا توضیح نمی‌دهد که خانواده‌های کم‌درآمد و کسانی که روزمزد کار می‌کنند از کجا باید بیاورند و این روزهای سخت را سپری کنند.
حتی آنهایی که مجبورند دورکاری کنند و باید اینترنت پرسرعت داشته باشند گرفتار کندی جریان اینترنت هستند و یا اینترنت آنها مدام قطع و وصول می‌شود.
در آنسوی ماجرا کسی نیست که توضیح دهد مردم با چه تمهیداتی باید در خانه بمانند و انگیزه‌ی آنها برای حضور در بازار کاهش یابد؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.