کد خبر : 25998
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۷:۴۸

آماده‌باش کامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مقابله با «ویروس کرونا»

آماده‌باش کامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مقابله با «ویروس کرونا»

هاتف‌خبر – در پی تایید مبتلا به «ویروس کرونا» در کشور صبح روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان جلسه‌ی اضطراری تشکیل داد.

هاتف‌خبر – در پی تایید مبتلا به «ویروس کرونا» در کشور صبح روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان جلسه‌ی اضطراری تشکیل داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از «مفدا گیلان» دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست مشترک که با حضور روسای مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به وجود شرایط بحرانی در کشور و مشاهده‌ی چندین مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به «کرونا» بر اتخاد تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از این ویروس، در مراکز بهداشتی و درمانی تاکید کرد.
وی انتشار «کرونا» را به شدت مسری توصیف کرد و افزود: در این زمینه، رویکرد مراکز بهداشتی و درمانی باید مبتنی بر اجرای همه جانبه‌ی پروتکلهای کشوری و استفاده از راهکارهای موثر باشد.
این مقام مسوول در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر ایجاد آمادگی و پیروی از دستورالعملها در این زمینه، خاطر نشان کرد: شهروندان ضمن رعایت اصول بهداشتی باید از دست دادن و روبوسی کردن خودداری نموده و همچنین استفاده از ماسک، شست‌وشوی صحیح دست و ضدعفونی کردن سطوح، دقت در پختن مرغ، تخم مرغ و گوشت به طور کامل را به طور جدی دنبال کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان سخنانش ایجاد «ترس و وحشت» را مانع تصمیم‌گیری درست و منطقی دانست و اظهار کرد: برای مقابله با این وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تمهیداتی اندیشیده شده و همچنین از سو،استفاده‌ی احتمالی شرکتها در ارائه‌ی لوازم حفاظتی جلوگیری می‌کند.
در ادامه‌ی این نشست هر یک از روسای بیمارستانها به ارائه‌ی گزارشی در زمینه‌ی وضعیت موجود پرداختند.
گفتنی است این نشست با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان دانشگاه، روسای مراکز درمانی استان، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان و همچنین جمعی از متخصصان ویروس‌شناسی و ریه در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.