کد خبر : 25942
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰

۲۶۶ میلیارد تومان از مطالبات طرفهای قرارداد با بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

۲۶۶ میلیارد تومان از مطالبات طرفهای قرارداد با بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

هاتف‌خبر – معاون بیمه و خدمات سلامت استان گیلان به خبرنگاران گفت: امسال ۲۶۶ میلیارد تومان از مطالبات طرفهای قرارداد با اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان پرداخت شده است.

هاتف‌خبر – معاون بیمه و خدمات سلامت استان گیلان به خبرنگاران گفت: امسال ۲۶۶ میلیارد تومان از مطالبات طرفهای قرارداد با اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان پرداخت شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر مهدی‌پور افزود: تا پایان ماه جاری مطالبات یکهزار و ۷۰۹ موسسه‌ی طرف قرارداد افزون بر ۲۶۶ میلیارد تومان پرداخت شده و در بعضی از مراکز مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و پزشکان بیمارستانهای خصوصی تا شهریور و مهر ماه امسال پرداخت شده است.
وی ادامه دارد: در زمینه‌ی پرداخت مطالبات معوقه نیز در سال گذشته ۴۳۸ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان صندوقهای پنجگانه در استان هزینه شده که از این رقم ۳۳۰ میلیارد تومان پرداخت گردیده و ۱۰۸ میلیارد تومان بدهی معوقه‌ی سال گذشته برجای ماند که ۵۴ میلیارد تومان برای بخش خصوصی و ۵۴ میلیارد تومان مربوط به مراکز دولتی است و با پیگیریهای انجام شده و با تخصیص اعتبار این مبالغ پرداخت خواهد دشد.
دکتر مهدی‌پور سپس افزود: یقیناً این پرداختها به موسسات که خوشبختانه از نظر خوبی نیز برخوردار است با تامین اعتبارات مورد نیاز سازمان بیمه سلامت، موجب رضایتمندی هر چه بیشتر موسسات درمانی، مردم و بیمه‌شدگان می‌گردد.
معاون بیمه و خدمات سلامت استان گیلان انجام کارهای مردم به صورت الکترونیکی را بسیار مهم توضیف کرد و گفت: انجام کارهای مردم به صورت الکترونیکی در سالهای پیش مزیت بود اما امروزه انجام این کارها به صورت الکترونیک ضرورت محسوب می‌شود که پیوند ناگسستنی با زندگی اقشار مختلف جوامع شهری و روستایی دارد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این زمینه سامانه‌های مختلفی در سازمان بیمه سلامت راه‌اندازی شده که در اجرای طرحها و پروژه‌های این سازمان نقشی اساسی و عمده دارد.
دکتر مهدی‌پور سپس اضافه کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی دسترسی پزشک به سوابق بیمار را راحت‌تر کرده و علاوه بر آن تجویزها علمی‌تر می‌شوند و همچنین کار رسیدگی به نسخ پزشکان و رسیدگی به پرداختها سرعت می‌گیرد که به نوعی به کاهش هزینه‌ها و مدیریت هزینه می‌انجامد.
وی ادامه داد: خوشبختانه هم‌اکنون در همه‌ی بیمارستانهای دولتی نسخه‌نویسی الکترونیکی و رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری در حال انجام است.
دکتر مهدی‌پور یادآور شد: تا پایان امسال در ۳۰ تا ۴۰ درصد از مطبهای شخصی بیمه‌شدگان با کارت ملی خود خدمات لازم را دریافت خواهند کرد و در دو سال آینده با حذف دفترچه‌های کاغذی نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام می‌شود.
وی گفت: افزایش سواد سلامت و تغییر سبک زندگی مردم ما را بیشتر به سمت مراقبتهای بهداشتی و درمانهای سرپایی سوق می‌دهد تا اینکه از حالت درمان‌محوری به سلامت‌محوری دست یابیم.
معاون بیمه و خدمات سلامت استان گیلان سپس افزود: در استان گیلان یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۴۰۶ نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: هم‌اکنون دو هزار و ۸۷۶ بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، پیوندی و ام‌.اس. به صورت رایگان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان گیلان هستند.
دکتر مهدی‌پور گفت: همه‌ی خدمات بستری، دارویی و سرپایی بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت استان گیلان رایگان است و در هشت ماه‌ی گذشته‌ی امسال بیش از ۲۷ میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه شده است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت و راه‌اندازی سامانه‌ی ۱۶۶۶ بیمه سلامت اضافه کرد: این سامانه برای پاسخگویی به مردم و رسیدگی به درخواستهای آنها در حوزه‌ی بیمه سلامت فعال است که مردم می‌توانند سوالها و نظرات خود درباره‌ی بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.
گفتنی است هم‌اکنون یکهزار و ۷۳۶ موسسه اعم از پزشکان، بیمارستانهای دولتی و خصوصی، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژیها، داروخانه‌ها و… طرف قرارداد با اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.