هاتف خبر – عضو پیوسته ی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: در کشور تقریباً هر ۲۸ دقیقه یک نفر قربانی حوادث ترافیکی میشود که بیشتر آنها زیر ۴۵ سال سن دارند. به گزارش “هاتف خبر” کامران باقری لنکرانی روز چهارشنبه در نشست خبری همایش بینالمللی کاهش بار سوانح ترافیکی چالشها و راهکارهای پیش رو افزود:
هاتف خبر – عضو پیوسته ی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: در کشور تقریباً هر ۲۸ دقیقه یک نفر قربانی حوادث ترافیکی میشود که بیشتر آنها زیر ۴۵ سال سن دارند.
به گزارش “هاتف خبر” کامران باقری لنکرانی روز چهارشنبه در نشست خبری همایش بینالمللی کاهش بار سوانح ترافیکی چالشها و راهکارهای پیش رو افزود: از سال ۱۳۸۹(٢٠١١) سازمان ملل متحد “دهه ی اقدام” نامگذاری کرد که با هدف کاهش بار حوادث ترافیکی انجام شد و این دهه امسال یعنی ۲۰۲۰ پایان یافت. رئیس همایش کاهش بار سوانح ترافیکی چالشها و راهکارهای پیش رو ادامه داد: در این دهه کشورها متعهد شدند که بار حوادث ترافیکی خود را تا ۵۰ درصد نسبت به سال پیش از ۲۰۱۱ کاهش دهند اما آنطور که باید به این هدف دست نیافتند. لنکرانی با بیان اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی در کشور ما در گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال است، افزود: به مناسبت “دهه ی اقدام” از سال ۱۳۸۹ اقدام به برگزاری همایش سالانه با همین موضوع در شیراز کردهایم و اقدامات انجام شده در این زمینه در این همایش رصد میشود. وی اظهار داشت: در این دهه با اقدامات صورت گرفته دستاوردهای خوبی حاصل شد به طوری که از ۳۰ هزار مرگ در سال ۸۴ بر اثر سوانح ترافیکی، ۱۷ هزار مرگ کاهش یافت. لنکرانی گفت: اولین مرگ به علت سوانح ترافیکی در کشور در سال ۱۳۰۴ گزارش شده است از آن زمان تا ۱۳۸۴ هر سال مرگ و میر بیشتر میشد و از سال ۱۳۷۵ شاهد کاهش مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور بودیم اما از سال ۱۳۹۵ به این طرف دوباره شاهد افزایش مرگ ناشی از حوادث ترافیکی هستیم به طوری که در هشت ماهه ی نخست ۱۳۹۷ نسبت به هشت ماهه ی نخست ۱۳۹۸، حدود ۲.۳ درصد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی افزایش داشت. وی تاکید کرد: این افزایش نشان میدهد برنامه هایی که تاکنون برای کاهش حوادث ترافیکی انجام شده به نقطه اوج خود رسیده و اگر فقط به سیاستهای گذشته بسنده کنیم به توفیقی دست نخواهیم یافت بنابراین نیازمند بازنگری در سیاستها هستیم. منبع: ایرنا
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.