کد خبر : 25446
تاریخ انتشار : شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

آماری عجیب از وضعیت کودک‌همسری در یک استان فرهنگی؛ رواج کودک‌همسری در گیلان!

آماری عجیب از وضعیت کودک‌همسری در یک استان فرهنگی؛ رواج کودک‌همسری در گیلان!

هاتف‌خبر – آمارها بیانگر رواج‌ نگران‌کننده‌ی کودک‌همسری در استان گیلان است، به طوری که در ۹ ماهه‌ی گذشته‌ی امسال ثبت ازدواج ۲۹۵ دختر زیر ۱۵ سال در استان گزارش شده است.

هاتف‌خبر – آمارها بیانگر رواج‌ نگران‌کننده‌ی کودک‌همسری در استان گیلان است، به طوری که در ۹ ماهه‌ی گذشته‌ی امسال ثبت ازدواج ۲۹۵ دختر زیر ۱۵ سال در استان گزارش شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» روز شنبه هفتم دیماه ۱۳۹۸ نشست کارگروه ستاد ساماندهی جوانان در رشت برگزار شد و یکی از موارد مطرح شده در این نشست رواج کودک‌همسری بوده است.
«ایرنا» از این نشست گزارش می‌دهد که زهرا یعقوب‌نژاد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری گیلان با ابراز نگرانی از رواج کودک‌همسری گفته است: به طور معمول در این ازدواجها کودک از نظر جسمی و روانی آسیب می‌بیند.
وی ادامه داد: بخشی از آنها مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل هستند که تن به ازدواج می‌دهند که باید به طور جدی به این موضوعات پرداخته شود.
همچنین معاون امور هویتی ثبت احوال استان گیلان نیز گفت: از مجموع ازدواجهای صورت گرفته در ۹ ماهه‌ی‌ امسال در استان، ۲۹۵ ازدواج برای دختران زیر ۱۵ سال و ۲۹۹ ازدواج برای پسران زیر ۱۹ سال ثبت شده است.
حسین هاشم‌زاده گفت: در ۹ ماه گذشته همچنین ۱۳ هزار و ۱۶۳ مورد ازدواج در استان ثبت شده که ۸۵ درصد ازدواج شهری و ۱۵ درصد روستایی است.
وی میانگین سن ازدواج در گیلان را برای مردان ۳۰ سال و برای زنان ۲۶ سال عنوان نمود و گفت: در۱۰ سال گذشته میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و زنان ۲۴ سال بود.
وی همچنین به آمار طلاق در استان نیز اشاره نمود و بیان کرد: در ۹ ماه گذشته پنجهزار و ۲۷۳ مورد طلاق در استان ثبت شده که میزان عمومی طلاق در استان ۲.۷ در هزار و در کشور ۲.۲ در هزار است.
هاشم‌زاده با بیان اینکه از مجموع طلاقها سه درصد مربوط به زندگی مشترک کمتر از یکسال بوده، خاطرنشان کرد: ۱۱ فقره از ازدواجهای انجام شده مربوط به سنین ۱۰- ۱۴ سال برای دختران و چهار درصد طلاقها برای زنان بین ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.
در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان هم با تاکید بر مقوله‌ی آموزش گفت: از ابتدای امسال ۲۸۸ کارگاه آموزشی مشاوره‌یی در استان برگزار کردیم و اهتمام داریم تا پایان امسال با کمک آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزاری این کارگاه‌های آموزشی به ۴۰۰ جلسه برسد.
مریم بخشی استقبال از این کارگاه‌ها را بیانگر ارتقای فرهنگ مشاوره عنوان نمود و گفت: شرکت در کارگاه‌های آموزشی تا پنج جلسه برای زوجهایی که به ما مراجعه می‌کنند، رایگان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.