کد خبر : 25280
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۳:۲۳

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه «مهرایران» در گیلان: تاکنون بانک«مهر ایران» بیش از ۱۱۴ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به گیلانیان پرداخت کرده است

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه «مهرایران» در گیلان:  تاکنون بانک«مهر ایران» بیش از ۱۱۴ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به گیلانیان پرداخت کرده است

هاتف‌خبر – مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه «مهرایران» در استان گیلان گفت: رسالت و وظیفه‌ی اصلی این بانک زدودن فقر در جامعه، رفع مشکلات و نیازهای قشرهای آسیب‌پذیر و کمک برای حل مشکلات اقتصادی آحاد مختلف اجتماع است.

هاتف‌خبر – مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه «مهرایران» در استان گیلان گفت: رسالت و وظیفه‌ی اصلی این بانک زدودن فقر در جامعه، رفع مشکلات و نیازهای قشرهای آسیب‌پذیر و کمک برای حل مشکلات اقتصادی آحاد مختلف اجتماع است.
به گزارش «هاتف‌خبر» محمد چولابی در گفت‌وگوی خبری با رسانه‌های گروهی استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس بانک «مهرایران» اظهار کرد: ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۶ نخستین شعبه‌ی بانک «مهر ایران» افتتاح شد و هم‌اکنون دامنه‌ی خدمات این بانک آنچنان گسترده شده که با ۵۳۲ شعبه‌ی فعال و یکهزار پرسنل جوان، کارآمد و متعهد در سراسر کشورخدمات بانکی مختلف ارائه می‌دهد.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه «مهرایران» در استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: این بانک برای ایجاد اشتغال، کارآفرینی، بهبود معیشت، ازدواج، درمان، خدمات مددجویان و کمک به سازمانهای مردم نهاد فعالیت می‌کند.
چولابی در زمینه‌ی فعالیت بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» در استان گیلان نیز گفت: این بانک در استان گیلان ۱۸ شعبه دارد و تاکنون توانسته است در طول ۱۲ سال فعالیت ۱۱۴هزار و ۴۸۳ فقره تسهیلات مختلف قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۰هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال به مردم گیلان اعطا نماید.
وی در ادامه‌ی سخنانش تسهیلات ازدواج پرداختی در استان گیلان از ابتدای تاسیس بانک تاکنون را ۱۱ هزار و ۲۷۴ فقره به مبلغ ۶۲۹ میلیارد ریال، تسهیلات پرداختی بانوان سرپرست خانوار از ابتدای تاسیس بانک تاکنون را یکهزار و ۵۰ فقره به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال، تسهیلات پرداختی تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای تاسیس بانک تاکنون را ۲۷۲ فقره به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال، تسهیلات پرداختی ودیعه مسکن استان از ابتدای تاسیس بانک تاکنون را ۱۷ هزار فقره به مبلغ ۹۲۹ میلیارد ریال، تسهیلات پرداختی تعمیر مسکن استان از ابتدای تاسیس بانک تاکنون را ۱۶هزار و ۱۴۷ فقره به مبلغ یکهزار و پنج میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه «مهرایران» در استان گیلان در ادامه تعداد کل مشتریان این بانک در استان را هم‌اکنون ۲۰۳ هزار و ۴۰۰ مشتری عنوان کرد و گفت: این تعداد مشتری حدود هفت درصد جمعیت استان گیلان را تشکیل می‌دهد و این در حالی است که مشتریان بانک قرض‌الحسنه «مهرایران» روز به روز در حال افزایش است و استقبال مردم از این بانک بسیار رضایتبخش ارزیابی می‌شود.


وی درصد رشد منابع استان را هم‌اکنون ۵۲ درصد نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ اعلام نمود و گفت: این بانک در پایان سال ۹۷ نیز ۴۸ درصد نسبت به پایان سال ۹۶ رشد داشته است.
محمد چولابی سپس در زمینه‌ی کارآیی که دو معیار سرانه منابع به پرسنل و سرانه منابع به شعب مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: سرانه منابع به پرسنل استان گیلان هم‌اکنون نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۱۴ درصد رشد داشته و به ۶۳ میلیارد رسیده است. همچنین سرانه منابع به شعب نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۲۴ درصد رشد داشته و به ۲۸۳ میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه در زمینه‌ی مطالبات گفت: ربسک تسهیلاتی استان گیلان در حال حاضر ۰.۴۹ است که نسبت به سال ۹۶ حدود ۳۵.۵ درصد کاهش داشته است. ریسک تسهیلاتی استان در پایان سال ۹۷ نیز ۰.۵۲ درصد بود.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه‌ «مهر ایران» استان گیلان در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات نوین به مشتریان استان گفت: مجموع خدمات نوین صادره توسط شعب استان نسبت به سال ۹۶ حدود ۳۴۷ درصد رشد داشته همچنین در بخش مصارف و پرداخت تسهیلاتي استان نسبت به پایان سال ۹۶ حدود ۱۲۸ درصد رشد داشته است.
چولابی همچنین تاکید کرد: بانک قرض‌الحسنه‌ «مهرایران» موفق به کسب موفقیت جهانی نیز شده و این بانک در سال جاری موفق گردید تا بر اساس آخرین رتبه‌بندی برترین موسسات مالی اسلامی درجهان که توسط نشریه‌ی بین‌المللی بنکرصورت گرفته به عنوان سومین بانک قرض‌الحسنه‌ی برتر درجهان شناخته شود و همچنین جایزه‌ی «نخبه اقتصادی جهان اسلام» به وسیله‌ی سازمان همکاری اسلامی به بانک «مهر ایران» تعلق گرفت که اصلی‌ترین عوامل دستیابی به این دو موفقیت مهم، عملکرد شفاف بانک و همچنین افزایش ارزش داراییهای این بانک مبتنی برعقود اسلامی بوده است.
وی در پایان تاکید کرد: همچنین بانک قرض‌الحسنه‌ی «مهرایران» هم‌اکنون با منابع ۲۵۲ هزار میلیارد ریال دارای رشدی افزون بر ۴۸ درصد نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ است و ریسک تسهیلاتی بانک نیز کمتر از یک درصد است.
گفتنی است در این نشست همچنین شعار دوازدهمین سالروز تاسیس این بانک «۱۲ سال خدمت شفاف، ۱۲ سال خلق فرصت درست – خدمتگزاری به هشت میلیون مشتری – پرداخت شش میلیون وام قرض‌الحسنه» اعلام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.