کد خبر : 24605
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

باز هم داستان همیشگی بارشها؛ آبگرفتگی، رانش و ریزش پلها

باز هم داستان همیشگی بارشها؛ آبگرفتگی، رانش و ریزش پلها

هاتف‌‌خبر- دوباره میزان بارش در گیلان قدری فزونی یافته و دوباره گزارشها حاکی از تخریب پلها، آبگرفتگی معابر و رانش کوه است.

   هاتف‌‌خبر- دوباره میزان بارش در گیلان قدری فزونی یافته و دوباره گزارشها حاکی از تخریب پلها، آبگرفتگی معابر و رانش کوه است.
داستان سریالی آبگرفتگی معابر شهری و یا ریزش پلهای ارتباطی مشخص نیست تا چه زمانی باید در استان گیلان تداوم داشته باشد؟
همین چند وقت پیش بود که رسانه‌ها به مقایسه‌ی پلهای قدیمی و پلهای ساخته‌شده به وسیله‌ی مهندسان و پیمانکاران جدید در پی بروز بارش در استان پرداختند و  اعلام کردند که «پلهای قدیمی گیلان» از آزمون بارشهای سیل‌آسا نمره‌ی قبولی گرفته‌اند اما پلهای جدید ساخته شده نتوانسته‌اند انتظارات مردم را برآورده سازند و بیشتر آنها تخریب شده‌اند که اینبار هم گزارشها از تخریب پلهای جدید دیگر به دنبال بارش چند روز اخیر حکایت می‌کند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در پی بارشهای اخیر اعلام کرد: در پی وقوع بارشهای سیل‌آسا یک نفر مفقود شده و چندین پل بر اثر بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در مناطق مختلف استان تخریب گردیده است.
رضا اسلامی در این باره افزود: بر اثر بارش شدید باران، دو کارگر مرغداری در روستای سه‌ساز صومعه‌سرا که از محل کار خود در حال برگشت بودند، براثر بالا آمدن آب و جاری شدن سیلاب در رودخانه، از روی پل به داخل آب سقوط کرده‌اند که البته با کمک مردم، یک نفر از آنان نجات یافت اما هنوز از سرنوشت کارگر دیگر، خبری در دست نیست.
وی اظهار کرد: همچنین پل روستای شبخوسلات املش تخریب شده و یک پل در حال ساخت نیز در تنیان صومعه‌سرا زیر آب رفته و تخریب گردیده است.
همچنین بخشدار اسالم شهرستان تالش از شکستگی و درحال تخریب بودن پل مرکز این شهر بر اثر بارندگی و سیلاب اخیر خبر داد و رانندگان را به عبور از جاده‌ی کمربندی توصیه کرد.
چندوقت پیش هم بارشهای سیل‌آسا خسارتهایی بیشمار به شهرها و روستاهای غرب و شرق استان گیلان وارد کرده بود.

   در این بارشها رانش زمین و کوه، جاری شدن سیلاب، شکستگی پلهای کوچک و بزرگ، بسته شدن راه‌های ارتباطی و مشکل شدند تردد برای عابران پیاده مسائلی بود که مردم گیلان را به شدت درگیر خود کرده و بسیاری از پایگاه‌های خبری گزارش داده‌ بودند با وجود بارشهای شدید و آبگرفتگی معابر و تخریب پلهای تازه‌ساخته شده، پلهای تاریخی گیلان آسیبی جدی ندیده‌اند که نشان می‌دهد مهندسی و ساخت پلها در گیلان در گذشته بهتر از امروز بوده است.
اینکه چرا پس از هر بارش گیلان دچار آبگرفتگی معابر و تخریب زیرساختهای ارتباطی شهرها و روستاهای خود می‌شود پرسشی است که ذهن بسیاری از گیلانیان را به خود معطوف داشته و هنوز پاسخی قانع‌کننده به وسیله‌ی مسوولان مرتبط به این پرسش داده نشده است.
گیلانیان می‌پرسند حالا که شما جمع می‌شوید و نشست ستاد مدیریت بحران برگزار می‌کنید، نتیجه‌ی عملی برگزاری این نشستها چیست؟

   آیا نتیجه‌اش را همان زمان مردم می‌بینند؟ یا در سالهای بعد این تجربه به آنها نشان داده می‌شود؟
شهروندان گیلان همچنان گله‌مند هستند که چرا باید با هر بارش خانه و کاشانه‌ی آنها در معرض خطر قرار بگیرد و چه زمانی این داستان در استان به پایان راه خود خواهد رسید؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.