کد خبر : 24577
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

کارگروه ویژه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابانی گیلان تشکیل می‌شود

کارگروه ویژه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابانی گیلان تشکیل می‌شود

هاتف‌خبر – روابط عمومی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان از تشکیل کارگروه ویژه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان خبر داد.

   هاتف‌خبر – روابط عمومی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان از تشکیل کارگروه ویژه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» صبح روز پانزدهم مهر ماه امسال نشستی ویژه با حضور دکتر حسین نحوی‌نژاد مدیر کل بهزیستی استان گیلان، اسفندیار ضیایی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دکتر حیدری معاون امور اجتماعی فرهنگی استانداری، دکتر علیزاده معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، سرهنگ رسول‌‌زاده معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی استان گیلان حق‌پرست رئیس گروه ورزشی اداره‌ی کل ورزش و جوانان استان، جهانبخش معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان و شماری از کارشناسان و نمایندگان موسسه‌های مردم نهاد فعال در زمینه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابانی برای بررسی مسائل و مشکلات مربوط به این کودکان در دفتر مدیرکل بهزیستی گیلان برگزار گردید و در نهایت تصمیم به تشکیل این کارگروه گرفته شد..
در این نشست مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تبریک «هفته‌ی ملی کودک» و «هفته‌ی نیروی انتظامی» تاکید کرد: کار در زمیه‌ی کودکان نیازمند انعطاف و نرمش است.
دکتر نحوی‌نژاد گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی متولی در زمینه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابانی به تنهایی نمی‌تواند همه‌ی جوانب مربوط به این کودکان را پوشش دهد. به همین دلیل نیازمند تعامل و همکاری هرچه بیشتر با دیگر دستگاه‌های مسوول است.


وی همچنین به منظور ساماندهی فعالیت دستگاه‌های مرتبط و نظم‌دهی در این بخش تشکیل کارگروه ویژه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استانداری و عضویت ثابت اعضا برای پیگیری و اخذ نتایج بهینه را پیشنهاد داد.
مدیر کل کانون استان گیلان نیز به عنوان دبیر کمیته‌ی «هفته‌ی ملی کودک» در استان گیلان به تشریح بخشی از فعالیتهای انجام شده در این کمیته و دستگاه‌های عضو در «هفته‌ی ملی کودک» پرداخت.
دکتر حیدری هم با استقبال از تشکیل کارگروه یاد شده، آمادگی استانداری گیلان را برای پیگیری و اجرای مصوبات مربوط به کودکان کار و خیابانی عنوان نمود.
سرهنگ رسول‌زاده نیز در ادامه اعلام آمادگی کرد که معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان در راستای حفظ امنیت کودکان و مراکز مرتبط با کودکان همکاری لازم را انجام دهد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان گیلان در این نشست نمایندگان دیگر دستگاه‌های مسوول و مرتبط نیز به بیان عملکردها و ظرفیت موجود دستگاه متبوع خود برای ارائه‌ی خدمت به این کودکان پرداختند.
در پایان هم عملکرد معاونت امور اجتماعی بهزیستی تشریح شد و اعضای این نشست از مرکز نگهداری کودکان خیابانی بازدید کرده و از نزدیک با نحوه‌ی خدمت‌رسانی به این کودکان و خانواده‌هایشان آشنا شده و در زمینه‌ی تعامل و بهره‌مندی بیشتر منابع موجود در این سازمانها برای تسهیل و تسریع ارائه‌ی خدمات به کودکان کار و خیابانی برنامه‌ریزی بیشتر به عمل آمد.
گفتنی است همچنین در جریان این بازدید هدایایی به کودکان مقیم «خانه‌ی شبانه‌روزی نگهداری کودکان خیابانی» نیز اهدا شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.