کد خبر : 24547
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه گیلان برگزار شد

آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه گیلان برگزار شد

هاتف‌خبر – آیین استقبال از دانشجویان نوورود سال تحصیلی 99-98 با حضور رئیس دانشگاه گیلان، شهردار رشت، مدیران دانشگاهی، دانشجویان و استادان در «تالار حکمت »دبرگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» در این آیین دکتر احمد رضی با خیرمقدم‌گویی به دانشجویان و تبریک به آنها برای راهیابی به دانشگاه، به معرفی دانشگاه گیلان و جایگاه و رتبه‌ی آن در نظامهای رتبه‌بندی پرداخت.

هاتف‌خبر – آیین استقبال از دانشجویان نوورود سال تحصیلی 99-98 با حضور رئیس دانشگاه گیلان، شهردار رشت، مدیران دانشگاهی، دانشجویان و استادان در «تالار حکمت »دبرگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» در این آیین دکتر احمد رضی با خیرمقدم‌گویی به دانشجویان و تبریک به آنها برای راهیابی به دانشگاه، به معرفی دانشگاه گیلان و جایگاه و رتبه‌ی آن در نظامهای رتبه‌بندی پرداخت.
رئیس دانشگاه گیلان یادآور شد: دانشگاه گیلان همانند دیگر دانشگاه‌ها با داشتن ظرفیتهای مناسب، دارای محدودیتهایی نیز هست که با تلاش همه‌ی همکاران دانشگاهی و همیاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همچون شهرداری شهر رشت، امیدواریم ظرفیتهای جدید برای دانشگاه بیش از پیش فراهم گردد.
وی در ادامه توصیه‌هایی نیز به دانشجویان نوورود نمود و با اشاره به ظرفیت مناسب همه‌ی رشته‌ها برای پیشرفت و اشتغال، خاطر نشان کرد: اولاً همه‌ی دانشجویان باید از همین ابتدای سال تحصیلی با برنامه‌ریزی و به نحوی هدفمند درس بخوانند و از زمان غافل نباشند، زمانِ شروع دستیابی به هدف از همین آلان است.
دکتر رصی در ادامه یادآور شد: امروزه مهارت‌آموزی اهمیت بسیاری دارد و مدرک علمی به تنهایی کارآیی نخواهد داشت و همه‌ی کسانی که موفق خواهند شد به یقین مهارت نیز داشته‌اند.
رئیس دانشگاه مهارتها را دو دسته عنوان کرد: مهارتهای رشته‌یی و مهارتهای اجتماعی و گفت: مهارتهای رشته‌یی باعث می‌شود دانشجو با دانش یاد گرفته، مشکلی از مشکلات خود و جامعه را حل کند و شغلی برای خود بیابد اما مهمتر از آن، مهارتهای اجتماعی است. مهارت اجتماعی شامل مهارت گفت‌وگوی منطقی و مهارت کار تیمی است. بخشی از فراگیری مهارت اجتماعی در فعالیت رسمی و درس خواندن است و بخشی دیگر فعالیتهای غیر رسمی است که با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، استارت‌آپ‌ها و اخذ دروس اختیاری همچون کارآفرینی حاصل می‌شود.


وی همچنین افزود: در دانشگاه علاوه بر درس، ساختارهایی وجود دارد که این مهارتها را تقویت می‌کند همچون انجمنهای علمی، کانونهای فرهنگی و اجتماعی، تشکلهای اسلامی و سیاسی، کانون خلاقیت و شکوفایی، شورای صنفی و فعالیتهای ورزشی.
رئیس دانشگاه گیلان همچنین به دانشجویان نوورود توصیه‌ی مؤکد نمود تا دستکم با یکی از این تشکلهاهمکاری داشته باشند.
در ادامه‌ی این همایش دکتر ناصر حاج‌محمدی نیز با خوش‌آمدگویی به دانشجویان و آرزوی موفقیت برای آنها، به معرفی شهر رشت پرداخت.
شهردار رشت یادآور شد: شهرداری رشت با دارا بودن بیش از چهار هزار پرسنل، نیازمند همکاری و ارتباط مستمر با دانشگاه است.
وی توجه به کیفیت آموزشی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ظرفیت فراوان پذیرش دانشجو عامل برتر بودن دانشگاه نیست بلکه کیفیت آموزشی است که دانشگاه را ممتاز می‌کند.
دکتر حاج‌محمدی به دانشگاهیان این قول را داد که شهرداری رشت از دانشجویان در اجرای طرحها و برنامه‌های شهری در زمینه‌ی مهندسی رودخانه، شهرسازی، محیط زیست و … حمایت خواهد نمود.
وی در پایان راه‌اندازی دفتر ارتباط با صنعت در شهرداری رشت و همچنین دفتر شهرداری در دانشگاه را خواستار شد.
شایان گفتن است دراین همایش معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیران دانشجویی، آموزشی، فرهنگی و کارآفرینی نیز به بیان توضیحاتی درزمینه‌ی مدیریت خود پرداختند.
همچنین در این برنامه از پنج دانشجوی برتر کنکور سراسری پذیرفته شده در دانشگاه گیلان در پنج گروه آموزشی قدردانی به عمل آمد.
پرچم سپاری هم از سوی دو تن از دانشجویان فارغ‌التحصیل به دو تن از دانشجویان نوورود، پخش کلیپ معرفی دانشگاه گیلان، ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید، معرفی تشکلهای دانشجویی دانشگاه گیلان و اجرای موسیقی «کاروان شهید» از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
شایان گفتن است در عصر روز دوشنبه، دانشجویان نوورود همچنین از موزه‌ی میراث روستایی گیلان بازدید نمودند.
در حاشیه‌ی برگزاری این برنامه هم برپایی نمایشگاه دستاوردهای تشکلهای دانشجویی نیز مورد توجه قرار گرفت که تا 18 مهر ماه ۹8 در محوطه‌ی دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.