کد خبر : 24337
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۳۲

صلح و توسعه‌ی پایدار از مسیر گردشگری می‌گذرد

صلح و توسعه‌ی پایدار از مسیر گردشگری می‌گذرد

هاتف‌خبر – علی همرنگ – از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را با نام «روز جهانی گردشگری» می‌شناسد. اساسنامه‌ی این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

   هاتف‌خبر – علی همرنگ – از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را با نام «روز جهانی گردشگری» می‌شناسد. اساسنامه‌ی این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.
انتخاب و تصویب این روز نقطه‌ی عطف تاریخ گردشگری جهانی محسوب می‌شود که با هدف گرامیداشت و بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه از نقش گردشگری و همچنین نشان دادن چگونگی تاثیر صنعت گردشگری بر ارزشهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جهان ، نامگذاری شده است.
مسافرت با انگیزه‌ی مشاهده‌ی آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و… یک کشور سبب می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری از محلي به محل ديگر و از كشوري به كشور ديگر، بدون در نظر داشتن قصد مهاجرت، اشتغال يا اقامت مستمر، جهانگردي کنند.


سازمان ملل «جهانگرد يا گردشگر را كسي می‌داند كه كشوري غير از كشور محل اقامت خود را مورد بازديد قرار دهد، مشروط بر اينكه، اين بازديد به منظور احراز هيچگونه شغل و كسبي نباشد و حداقل 24 ساعت و حداكثر سه ماه در كشور ميزبان توقف نمايد و مسافرت او مبني بر يكي از عللی همچون: تفريح، استراحت، گذراندن تعطيلات، امور خانوادگي، درمان و امور پزشكي، ورزش، امور مذهبي، مأموريت يا شركت در هم‌انديشيها باشد.»
استان گیلان با داشتن مواهب طبیعی، تاریخی و فرهنگ و تمدن باستانی ظرفیت و توانایی آن را دارد که مقصد گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان قرار گیرد، به شرط آنکه داشته‌های گردشگری و دیدنیهای آن به طور بین‌المللی به جهانیان شناسانده شود.
هر سال میلیونها نفر از نقاط مختلف کشور به گیلان می‌آیند تا از جاذبه‌های طبیعی این استان بهره‌مند شوند.
توسعه‌ی گردشگری از طریق معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده از اهمیت برخوردار است. دنباله‌روی از عناصر گردشگری هویتبخش در بخشهای فرهنگی و گردشگری نقشی مهم در توسعه‌ی اقتصادی گیلان دارد. اما برای رسیدن به این مرحله زیرساختهای گردشگری در استان گیلان نیازمند ساختن و بازسازی هستند.
گیلان برای آن که بتواند از ظرفیت‌های گردشگری خود درست استفاده کند نیاز به برنامه‌ریزی همه جانبه‌یی دارد که از عهده‌ی یک سازمان و نهاد برنمی‌آید. در این راستا نیاز است که توسعه‌ی گیلان در زمینه‌ی گردشگری با حضور اساتید دانشگاه گیلان مورد بررسی قرار گیرد تا برنامه‌ریزی های توسعه از کمترین آسیب‌زایی برای طبیعت گیلان برخوردار باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.