کد خبر : 24246
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

«مجموعه داستان‌های گیلان» رونمایی می‌شود

«مجموعه داستان‌های گیلان» رونمایی می‌شود

هاتف‌خبر – آیین رونمایی «مجموعه داستان‌های گیلان» داستانی گردآوری شده‌ی پرویز فکرآزاد فرهیخته و گیلانپژوه سرشناس ساعت پنج عصر روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه امسال در «خانه‌ی فرهنگ گیلان» برگزار می‌شود.

   هاتف‌خبر – آیین رونمایی «مجموعه داستان‌های گیلان» داستانهای گردآوری شده‌ی پرویز فکرآزاد فرهیخته و گیلانپژوه سرشناس ساعت پنج عصر روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه امسال در «خانه‌ی فرهنگ گیلان» برگزار می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» این آیین که با دعوت از فرهنگیان، فرهیختگان، گیلانشناسان و علاقه‌مندان فرهنگ و ادب گیلان برگزار خواهد شد و با معرفی اثر ادبی پرویز فکرآزاد همراه است.
کتاب «مجموعه داستان‌های گیلان» شامل 22 داستان از 22 نویسنده با 10 گویش زبان گیلکی همراه با ترجمه‌ی زبان فارسی شامل آثاری از حسین ابراهیم‌زاده معبود، جواد اصغری، زهرا اکبرزاده، فریده بزرگی، شاپور بوبرد، مهران توحیدی، انسی خسروی، شهرام دفاعی، نغمه دهقانی، فاطمه رهبر، پرستو سام، الهام سیفی‌نیا، فرنود صالح، مریم فخرآبادی، پرویز فکرآزاد، وارش فومنی، آزیتا کنعانی، اردشیر لرد، نرگس مقدسیان، عباس نبی‌زاده، ناصر وحدتی و بهزاد یاحید است.
پرویز فکرآزاد نویسنده و گردآورنده‌ی آثار در باره‌ی چگونگی انتخاب داستانهای این کتاب می‌گوید: در درجه‌ی نخست برجستگی زبانی معیار انتخاب بوده و اینکه ایجاد فرصت برای برخی نو نویسان گیلک که برخیها حتی در گیلان هم به دنیا نیامده‌اند و ساکن گیلان هم نیستند، بشود.
وی افزود: معیار بعدی نزدیک بودن داستانها به مولفه‌ها و ویژگیهای داستان امروز ایران و جهان است که تلاش کردیم تا شکل نقل و قصه گونه‌ی کمتری در آثار باشد و بیشتر داستانها با در نظر گرفتن عناصر داستان امروز انتخاب شده است.


فکرآزاد تاکید کرد: این داستانها از بین بیش از ۲۰۰ داستان انتخاب شده‌اند. کار انتخاب، ویرایش، آمادهسازی، ضبط صدا و…دو سال به طول انجامید. داستانها علاوه بر زبان گیلکی همگی به فارسی نیز ترجمه شده‌اند تا خوانندگان فارسی زبان و علاقه‌مندانی که به گیلکی مسلط نیستند نیز بتوانند از کتاب بهره ببرند.
‌‌این پژوهشگر سرشناس گیلان افزود: کتاب یاد شده نخستین رخداد ادبی در زمینه‌ی زبان گیلکی به این سبک است که با استفاده از داستانهای ۲۲ نویسنده با 10 گویش مختلف زبانی تهیه شده و می‌توان با مراجعه به وبسایت «گیله قصه» اپلیکیشن گیله قصه را نصب و داستانها را به خوبی شنید.
گفتنی است رونمایی از کتاب «مجموعه داستان‌های گیلان» ساعت ۵ تا ۷.۳۰ عصر روز پنجشنبه 28 شهریور ماه امسال در محله‌ی تاریخی ساغریسازان روبه روی کوچه‌ی بلورچیان، بن‌بست سمیعی در «خانه‌ی فرهنگ گیلان» برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.