کد خبر : 23643
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

نخستین موسسه‌ی آموزشی «فن بیان» و «ارتباطات» در رشت آغاز به کار کرد

نخستین موسسه‌ی آموزشی «فن بیان» و «ارتباطات» در رشت آغاز به کار کرد

هاتف‌خبر – مریم پورهمرنگ – سجاد قاضی مدیر «موسسه‌ی عالی آریا من» در آیین آغاز به کار این موسسه در رشت که با حضور شماری از فرهنگیان، فرهیختگان و مسوولان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه این موسسه در زمینه‌ی آموزش اصول ارتباطات فعالیت می‌کند، تاکید کرد: در مذاکره سه اهرم قدرت وجود دارد: «منابع مالی»، «ارتباطات» و «تخصص» که شاید این موارد را در استارت‌آپها دیده باشید. کسانی که منابع مالی دارند اما ایده ندارند و یا برعکس افرادی که ایده دارند اما از منابع مالی مناسب برخوردار نیستند که استارت‌آپها در این جهت تلاش می‌کنند تا این افراد با هم لینک شوند.

هاتف‌خبر – مریم پورهمرنگ – سجاد قاضی مدیر «موسسه‌ی عالی آریا من» در آیین آغاز به کار این موسسه در رشت که با حضور شماری از فرهنگیان، فرهیختگان و مسوولان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه این موسسه در زمینه‌ی آموزش اصول ارتباطات فعالیت می‌کند، تاکید کرد: در مذاکره سه اهرم قدرت وجود دارد: «منابع مالی»، «ارتباطات» و «تخصص» که شاید این موارد را در استارت‌آپها دیده باشید. کسانی که منابع مالی دارند اما ایده ندارند و یا برعکس افرادی که ایده دارند اما از منابع مالی مناسب برخوردار نیستند که استارت‌آپها در این جهت تلاش می‌کنند تا این افراد با هم لینک شوند.


وی ادامه داد: ما در شروع کار نمی‌توانستیم زیاد مانور بدهیم و به همین دلیل تلاش کردیم ارتباطاتمان را در گذر زمان قوت و قدرت ببخشیم و نکته‌یی که در این چند سال روی آن متمرکز شدیم انجام کار تخصصی بود. نیامدیم آموزشهای مختلف را ارائه دهیم بلکه به طور مشخص تیمی کارآزموده را به کمک گرفتیم و انجمن سخنرانان گیلان با ما همکاری کرد که از دل این انجمن تلاش کردیم باز کار تخصصی‌تر شده و فراتر از استان حرکت کند تا به اینجا که موسسه‌ی ارتباطات آریامن شکل گرفته است.
سجاد قاضی در ادامه افزود: آریامن روی حوزه‌ی مهارتهای ارتباطی سرمایه‌گذاری کرده و چالشهای اساسی امروز جامعه‌ی ما که ما آدمها نمی‌توانیم در زمینه‌ی ارتباطات منظور خودمان را به همدیگر برسانیم، کار کرده است.


وی اضافه کرد: طبق آمار در خشونتها و درگیریهای لظفی گیلان از میزان بسیار زیاد این پدیده رنج می‌برد با دوستانی که کنار ما بودند روی این مساله کار کردیم و مهارتهای ارتباطی و ارتباطات را هدف قرار دادیم و امروز خوشحالیم که پس از گذشت هفت سال که از تدریس خصوصی اینجانب در این زمینه می‌گذرد موفقیتهای ارتباطای خوبی به دست آمده است.
مدیر «موسسه‌ی عالی آریا من» سپس خاطر نشان کرد: در گام اول ما نیازمند حمایت خانواده‌ها بدیم و این همدلی و همفکری سبب شد که ایده‌ی اولیه‌ی آریامن شکل بگیرد و در شروع کار نیاز به قدرت و شتاب بیشتر نیز داشتیم که با آشنایی با دکتر کورورش ابومحبوب و مهندس بابایی کارها پیش رفت.
وی در باره‌ی معنای «آریا من» نیز گفت: «آریا من» واژه‌یی ایرانی و به معنای «ایزد صلح و دوستی» است.
دکتر تنهایی معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان نیز در این آیین گفت: آموزش نقشی مهم در توسعه‌ی جامعه دارد. برایم باعث افتخار است که آقای قاضی و دیگر همراهان و استادان وی دارند از سیستم پایه‌ی آموزش شروع می‌کنند و این خلاء که در گذشته بوده را با اتفاق نظر در سیستم آموزشی را پر می‌کنند.


وی ادامه داد: من امیدوارم کارتان روز به روز توسعه پیدا کند و رونق بگیرد تا آموزش و پژوهش که بیشتر در بخش دولتی پرد اخته می‌شود به بخش خصوصی هم سرایت کند. شما باید تلاش کنید در بخشهای صنعتی ، اقتصادی و تجاری هم هستند افرادی که علاقه‌مند با شرکت در کلاسهای آموزشی تخصصی باشند.
دکتر تنهایی در پایان تاکید کرد: به عنوان یک عضو کوچک از جامعه‌ی بزرگ گیلان مطمئن باشید وقتی پای موضوعات آموزشی در میان باشد در خدمت همه‌ی بزرگواران هستم.
دکتر کوروش ابومحبوب عضو هیات مدیره‌ی «موسسه‌ی عالی ارتباطات آریا من» هم در آیین افتتاحیه‌ی این موسسه در رشت گفت: باید به دنبال یک هدف ویژه برای زندگی باشیم و برای رسیدن به این هدف نیز ویژگیهایی نیاز است ابتدا باید بدانیم که واقعاً دانایی حد و مرز ندارد. آموزشهای لازم را به فرزندانمان بدهیم تا آنها یاد بگیرند که مرتب تلاش کنند تا فراگیری علم و یادگیری تداوم داشته باشد چون جهان ما مرتب در حال تغییر است و ما هم مرتب باید یادگیری را در برنامه‌ی کاری خود داشته باشیم.
وی افزود: اگر إره‌یی از دانایی و یادگیری فاصله بگیریم از همان موقع شروع به مردن خواهیم کرد. بنا بر این یادگیری یکی از ویژگیهایی است که برای رسیدن به هدف باید داشته باشیم. ویژگی دوم این است که چیزهایی را که یاد گرفته‌ایم و در طول زمان آنها را فرا گرفته‌ایم به کار ببندیم و به آنها عمل کنیم و سومین ویژگی هم این است که عاشق هر کاری که داریم باشیم و به کارمان عشق و علاقه‌ بورزیم. این علاقه به کار سبب می‌شود که ما در کارمان موفقیتهایی بزرگ به دست آوریم.
ابومحبوب افزود: اگر با علاقه کار کنیم فرصتهایی برایمان در کار پیدا می‌شود که از آن فرصتها می‌توانیم بهره برده و هر چند ممکن است با یکسری ریسکهایی همراه باشد اما بهره‌گیری از فرصتها ایجاد کار می‌کند و این یعنی کارآفرینی و کارآفرینی یعنی شروع به کار یک کسب و کار برای یک گروه.


وی سپس سخنانش را اینگونه ادامه داد: اما چرا ما «آریامن» را رقم زدیم؟ سالها کل کشور. ما در طول تحصیلات سیستماتیک دروس مختلفی را خواندیم انواع درس ریاضی، فیزیک، شیمی، جغرافی، تاریخ و… اما یک چیز در مدرسه و دانشگاه به ما یاد داده نشد و آن اینکه چگونه ارتباط برقرار کنیم؟ به ما یاد ندادند وقتی می‌خواهیم به هدفی برسیم با دیگران چگونه صحبت کنیم؟ چگونه از حق و حقوق خودمان دفاع کنیم؟ چگونه کاری کنیم که تاثیر مثبت روی دیگران داشته باشیم؟ چگونه یک برند شخصیتی خوب، موثر و مثبت از خود ارائه کنیم؟ به ما یاد ندادند که مهارتهای ارتباطی به دست آوریم و اینکه این مهارتها تنها صحبت کردن نیستند.
دکتر ابومحبوب خاطر نشان کرد: پژوهشگران در تحقیقات گوناگون خود در کشورهای مختلف جهان به این نتیجه رسیده‌اند که ما این همه از فن بیان و سخن استفاده می‌کنیم ما عزیزان من تنها هفت درصد از مهارتهای ارتباطی سخن گفتن است و ۹۳ درصد آن مهارتهای بادی لنگویج، مهارتهای صوت و لحن صدا، مهارتهای لباس پوشیدن، ایجاد ارتباط با مخاطب، آداب تشریفات و… است. به خاطر همین است که خیلی وقتها در واقع در برقراری ارتباطات خودمان اصلاً موفق نیستیم. این شد که ما با همت دوستان عزیزمان به فکر افتادیم که این مدرسه را افتتاح کنیم تا بتواند خلاء آموزشی در این زمینه را تا حدودی پر کند.
وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم روزی برسد که در آینده‌یی خیلی نزدیک آموزشهای ما در دیگر استانهای کشور نیز ارائه شود.
دکتر ابومحبوب در پایان سخنانش گفت: جا دارد از همه‌ی دست‌اندرکاران این برنامه، میهمانان گرانقدر، آستادان ، مسوولان و دست اندرکارانه رسانه‌های گروهی تشکر و قدردانی نمایم.
گفتنی است در «مدرسه‌ی عالی ارتباطات آریا من» قرار است آموزش مهارتهای ارتباطی از سن هشت سالگی برای کودکان شروع شود و با فعالیت در این زمینه خلاء آموزشی را که در سیستم آموزش وجود دارد پر کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.