کد خبر : 23489
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از شش دانش آموز برجسته ی المپیادی قدردانی کرد

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از شش دانش آموز برجسته ی المپیادی قدردانی کرد

   هاتف خبر – مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: شش دانش‌آموز گیلانی به مرحله ی دوم المپیاد علمی کشور صعود کرده اند. به گزارش “هاتف خبر” از اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره ی کل آموزش و پرورش استان گیلان،  نادر جهان‌آرای در برنامه ی دیدار دانش‌آموزان برگزیده ی مرحله

   هاتف خبر – مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: شش دانش‌آموز گیلانی به مرحله ی دوم المپیاد علمی کشور صعود کرده اند.
به گزارش “هاتف خبر” از اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره ی کل آموزش و پرورش استان گیلان،  نادر جهان‌آرای در برنامه ی دیدار دانش‌آموزان برگزیده ی مرحله ی دوم المپیاد علمی کشوری گفت: برای به فعلیت رساندن استعداد دانش‌آموزان، نقش خانواده‌ها و مدیران و معلمان از اهمیتی ویژه‌ دارد.

   وی با اشاره به شرکت یکهزار و 322 دانش آموز گیلانی در مرحله ی مقدماتی المپیادهای علمی گفت: در این مرحله 142 نفر برگزیده شدند که در مرحله ی دوم رقابتهای علمی شش دانش آموز استان  حائز رتبه های برگزیده ی کشوری گردیدند.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان مطالعه ی زندگینامه ی شخصیتهای بزرگ علمی را در رسیدن دانش‌آموزان به خودباوری مهم دانست و خطاب به برگزیدگان المپیادهای علمی گفت: افرادی را که به‌جهت توانمندی علمی خود معروف شدند ، الگو قرار دهید و بررسی کنید این افراد چه مسیری را در زندگی برای موفق شدن طی کردند.

   جهان‌‌آرای با تاکید بر اینکه ظرفیتهای درونی افراد قابل محاسبه نیست، خاطر نشان کرد: داشته‌های درونی انسان قابل محاسبه نیست و استعداد دانش‌آموزان مرز ندارد بنا بر این می‌توانند به چیزی تبدیل شوند که شاید برای بسیاری از افراد قابل تصور نباشد.

   وی با اشاره به چند شخصیت علمی و بزرگ استانی و کشوری تصریح کرد: امکانات گذشته در مقایسه با امروز بسیار کمتر بود اما این افراد با تلاش بسیار موفق شدند چرا که صبوری، دوراندیشی و پیوستگی فعالیت، فرد را به خوشنامی علمی می‌رساند.

   گفتنی است «سیداسماعیل مصطفویان» در رشته ی جغرافیا، «بردیا نبی زاده» در رشته ی شیمی از مدرسه ی میرزاکوچک ناحیه ی دو رشت، «نوید کوه رو» در رشته ی سلولهای بنیادی از مدرسه ی میرزاکوچک ناحیه ی یک رشت، «سیده درسا اخوان معروفی» در رشته ی زیست شناسی و سلولهای بنیادی، «سنا صالح نیا » رشته ی شیمی و «زهرا اختیاری» در رشته ی فیزیک از مدرسه ی فرزانگان ناحیه ی یک رشت شش دانش آموزی هستند که به مرحله ی دوم  کشوری المپیاد علمی راه یافتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.