کد خبر : 23363
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۳۶

المان «خیرالکلام» نخستین نشریه‌ی گیلان در شهر رشت ساخته می‌شود

المان «خیرالکلام» نخستین نشریه‌ی گیلان در شهر رشت ساخته می‌شود

هاتف‌خبر – تندیس نخستین نشریه‌ی گیلان با عنوان «خیرالکلام» و ارج نهادن و پاسداری از هویت گیلان موضوع دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر رشت و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در هفدهمین روز از تیر ماه بود که به میزبانی کیوان محمدی در ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برگزار شد.

   هاتف‌خبر – تندیس نخستین  نشریه‌ی گیلان با عنوان «خیرالکلام» و ارج نهادن و پاسداری از هویت گیلان موضوع دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر رشت و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در هفدهمین روز از تیر ماه بود که به میزبانی کیوان محمدی در ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برگزار شد.

   به گزارش «هاتف‌خبر» رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر همراه و پیگیر بودن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در فعالیتهای فرهنگی گفت: پیرو جلساتی که در گذشته در زمینه‌ی شناساندن هر چه بیشتر شهر رشت به عنوان برند شهر اولینها با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در دو سال اخیر داشتیم، تصمیم به ساخت المان آرسن میناسیان و همچنین جداره‌سازی داروخانه‌ی کارون به عنوان نخستین داروخانه‌ی شبانه‌روزی کشور  گفته شد.

    محمدحسن عاقل‌منش با اشاره به استفاده از تکنولوژیهای به‌روز در ساخت المانها افزود: استفاده از روشهای نوین مانند QR Code می‌تواند در شناساندن هر چه بیشتر و بهتر آثار و المانها به شهروندان و مسافران کمک نماید. شهرداری می‌تواند در اولین اقدام از این روش نوین در تندیسهای موجود در سبزمیدان استفاده کند.

   رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان نیز با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی رشت و شهروندان آن تصربح نمود: هرچند شهر رشت از نظر ظرفیتهای انسانی در موضوعات فرهنگی در سطح بالایی است اما متاسفانه از نظر بسترسازی و زیرساخت دچار مشکل هستیم. با فراهم نمودن بستری سالم و امن برای هنرمندان، می‌توان بر روحیه‌ی خوب و شادابی شهر افزود.

   دکتر کیوان محمدی با تاکید بر لزوم پاسداشت از هویت گیلان افزود: شهر رشت دارای برند شهر اولینها است اما اثری از این برند در شهر دیده نمی‌شود. در همین راستا از دو سال پیش اعلام آمادگی نمودیم تا به طرحهایی با موضوع شهر رشت و به ویژه موضوع شهر اولینها کمک نماییم بر همین اساس پروژه‌یی مانند ساخت المان نشریه‌ی «خیرالکلام» به عنوان اولین نشریه‌ی گیلان با قدمت بیش از ۷۰ سال می‌تواند در شناساندن هویت فرهنگی شهر رشت موثر باشد.

    رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با اشاره به لزوم استفاده از اعتبارات استانی برای زیباسازی شهر رشت تصریح نمود: تمام شهرها برای پروژه‌های خود از اعتبارات استانی استفاده می‌کنند اما  نداشتن شهردار در یک مدت طولانی، بر مشکلات مالی شهرداری و دسترسی نداشتن به منابع استانی و کشوری افزود.

   سجاد محجوب در ادامه خواستار حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از طرحهای این سازمان برای زیباسازی شهر رشت شد.

   در پایان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اعلام آمادگی نمود تا از ساخت المانها و تندیسهای مورد تایید شهرداری رشت حمایت نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.