کد خبر : 23226
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

هفت پروژه‌ی فوریتهای پزشکی گیلان افتتاح شد

هفت پروژه‌ی فوریتهای پزشکی گیلان افتتاح شد

هاتف‌خبر – همزمان با سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به استان گیلان هفت پروژه‌ی فوریتهای پزشکی در استان افتتاح شده است.

   هاتف‌خبر – همزمان با سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به استان گیلان هفت پروژه‌ی فوریتهای پزشکی در استان افتتاح شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا) هفت پروژه‌ی مرکز فوریتهای پزشکی گیلان با حضور رئیس اورژانس کشور، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شماری از مسوولان استانی به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس در رشت افتتاح شد.
این پروژه‌ها شامل واحدMCMC ، EOC، واحد ارتباطات، ساختمان جدید پایگاه اورژانس منطقه‌ی 14 رشت، ساختمان جدید پایگاه اورژانس منطقه‌ی 35 رشت، ساختمان جدید پایگاه اورژانس منطقه‌ی 56 رشت و واحد تله مدیسین می‌شود.


واحد MCMC مرکز پایش مراقبتهای درمانی است که وظیفه‌ی مدیریت، نظارت و ارائه‌ی گزارش در زمینه‌ی جابه‌جایی همه‌ی بیماران را بین بیمارستانهای دولتی، خصوصی و … در استان دارد. وظیفه‌ی دوم این واحد نظارت و مدیریت بر تختهای عادی و ویژه‌ی بیمارستانهای استان است.
تله مدیسین یا تله کاردیولوژی هم در راستای طرح 247 در بیماران قلبی در شهر رشت راه‌اندازی شده است و در ماموریتهایی استفاده می‌شود که نیاز به اخذ نوار قلب 12 لیدی و ارسال آن به پزشک واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان و نیز متخصص قلب «مرکز آموزشی – درمانی حشمت رشت» باشد.
کارشناسان مرکز پس از اخذ EKG و ارسال آن دستورات لازم تا رسیدن بیماربه بیمارستان را انجام می‌دهند.
واحد EOC نیز مرکز فرماندهی عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوده و به منظور هماهنگی و وحدت رفتار در فرماندهی حوادث و بلایا راه‌اندازی شده است. این واحد از سال 1397 با توجه به نیاز به فراهم نمودن زیرساختها به صورت کامل در مرکز اورژانس 115 گیلان تجهیز و راه‌اندازی شد. کارشناسان مربوطه همه‌ی حوادث را رصد کرده و حوادث مورد نیاز سازمان اورژانس کشور بر اساس پروتکل ابلاغ شده‌ی وزارت بهداشت، درمان ؤ اموزش پزشکی را به اورژانس کشور اطلاع می‌دهند.


مرکز ارتباطات اورژانس گیلان در شهر رشت به دلیل کنترل و مدیریت تماسهای گرفته شده با اورژانس 115 گیلان راه‌اندازی شده است. به صورت میانگین ماهانه بیش از 45 هزار تماس با اورژانس 115 گیلان گرفته می‌شود که از این تعداد هفت هزار و 400 مورد منجر به ماموریت اورژانسی می‌شود.
ساختمان جدید سه پایگاه اورژانس منطقه‌های 14، 35 و 56 نیز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
هزینه‌های انجام شده از محل بودجه‌ی عمرانی سازمان اورژانس کشور و با نظر مساعد ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ارزش 16 میلیارد ریال برآورد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.