کد خبر : 23010
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

چهار پروژه ی خدمات الکترونیکی برای افراد زیر پوشش بیمه سلامت گیلان اجرایی شده است

چهار پروژه ی خدمات الکترونیکی برای افراد زیر پوشش بیمه سلامت گیلان اجرایی شده است

   هاتف خبر – چهار پروژه ی مهم خدمات الکترونیکی برای افراد زیر پوشش بیمه سلامت استان گیلان اجرایی شده است.

   هاتف خبر – چهار پروژه ی مهم خدمات الکترونیکی برای افراد زیر پوشش بیمه سلامت استان گیلان اجرایی شده است.
به گزارش “هاتف خبر” مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان روز شنبه ی گذشته در نشست با خبرنگاران گفت: چهار پروژه ی الکترونیکی در راستای تحقق دولت الکترونیک در استان گیلان عملیاتی شده است.
دکتر علی اکبری افزود: پروژه های استحقاق سنجی الکترونیکی، نسخه نویسی الکترونیک، ارجاع الکترونیک و سند بستری الکترونیک پروژه هایی هستند که زمینه ی خدمات مطلوبتر به بیمه شدگان را فراهم می سازند.
وی خاطر نشان کرد: پروژه ی استحقاق سنجی که از اردیبهشت ماه ۹۷ اجرا شده اولین گام سازمان بیمه سلامت در دولت الکترونیک بود که در اجرای آن بیمه شدگان با کارت ملی خود وارد بیمارستان می‌شوند و همه ی امکانات و خدمات در اختیار آنان قرار داده شده و با کد رهگیری که دریافت می کنند، خواهند توانست به پزشک خود مراجعه کرده و وضعیت درمانی شان را پیگیری کنند. بنا بر این در اجرای این پروژه بیماران زیر پوشش می‌توانند استحقاق دریافت خدمات درمانی را با مشخص کردن دفترچه ی بیمه سلامت در سامانه ی مربوطه، دریافت کنند.

دکتر علی اکبری رفع همپوشانی بیمه های مختلف، کاهش زمان پاسخگویی به بیماران، حذف دفترچه های کاغذی و ارائه ی آسانتر خدمات درمانی را از مزایای اجرایی شدن این سامانه دانست.
وی پروژه ی نسخه نویسی الکترونیک را یکی دیگر از پروژه های مهم دولت عنوان کرد و گفت: استان گیلان در این زمینه جزو استانهای پایلوت اجرا بوده که در این سامانه هم بیماران با ارائه ی کد ملی از خدمات الکترونیک تجویز دارو، ویزیت و درمان با صرفه جویی بیشتر در وقت و امکانات بهره مند می شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان این پروژه را هم در راستای تحقق دولت الکترونیک دانست و گفت: ۱۱۰ مطب، ۱۲۰ داروخانه، ۲۰ مرکز تصویربرداری و ۴۰ آزمایشگاه در ۱۰ شهرستان استان گیلان دوره های آموزشی لازم را در زمینه ی اجرای آن سپری کرده اند و در شش شهرستان دیگر نیز تا پایان امسال این پروژه عملیاتی می شود.
وی پروژه ی اسناد بستری بیمه شدگان بیمه سلامت را یکی دیگر از پروژه ی مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه هم رسیدهای بیماران در بیمارستانها الکترونیکی شده و همه ی سوابق درمانی بیماران و مراحل انجام شده روی بیمار در بیمارستان در این سامانه ثبت می‌شود.
دکتر علی اکبری خاطر نشان کرد: این پروژه از امسال در بیمارستانهای دولتی اجرا شده و هم اکنون از ۲۵ بیمارستان استان در ۱۴ بیمارستان اجرایی گردیده که امیدواریم تا پایان امسال بقیه ی بیمارستانها نیز به این سامانه مجهز شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان شاه کلید تحول نظام سلامت در کشور را اجرای پروژه ی ارجاع الکترونیک دانست و گفت: بیماران در سیستم درمانی خود، یک متولی درمان دارند و در سامانه ی ارجاع الکترونیک می توانند با ارائه ی کارت ملی و دریافت کد رهگیری مربوط به خود از خدمات درمانی به طور یکپارچه بهره ببرند.
وی کاهش پرداختی از جیب بیمار، نظام مند کردن اطلاعات بیماران و اثربخشی خدمات را از مزایای این سامانه عنوان کرد و گفت: همکاری همگان در جهت اجرای این پروژه ها می تواند رمز موفقیت سازمان بیمه سلامت در این جهت باشد و به همین دلیل سامانه ی پاسخگویی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت پاسخگوی مطالبات مردمی، نظرات و پیشنهادهای مردم برای ارائه ی خدمات مطلوبتر خواهد بود.
دکتر اکبری در پایان تاکید کرد: اجرای چهار پروژه ی یاد شده به معنی کاهش خدمات بیمه بیماران نیست بلکه گامی است در جهت ارائه ی خدمات درمانی باکیفیت و بهتر به بیماران زیر پوشش بیمه سلامت.
شایان گفتن است هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان گیلان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت استان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.